אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'נרל מוטורס קיצצה 60% בתקציב הספונסרשיפ שלה צילום: בלומברג

ג'נרל מוטורס קיצצה 60% בתקציב הספונסרשיפ שלה

יצרנית הרכב הוציאה כ-750 מיליון דולר על חסויות ופרסום באירועי ספורט בין 2006 ל-2008

25.03.2010, 12:09 | אסף רותם

יצרנית הרכב האמריקאית, ג'נרל מוטורס (GM), חתכה את תקציב הספונסרשיפ שלה ב-60%, זאת בעקבות פשיטת הרגל של החברה.

"קיצצנו ב-60% את ההוצאות שלנו על ספונסרשיפ וקידום מכירות מהימים שלפני פשיטת הרגל", אמר סטי טיהאניי, מנהל השיווק של GM. "אני לא חושב שתראו אותנו חותמים על שמונה או תשעה הסכמי חסות ענקיים. אנחנו נוציא את הכסף שלנו בצורה אפקטיבית יותר".

GM נכנסה להליך של פשיטת רגל ביוני 2009 וניצלה בזכות חבילת סיוע של 50 מיליארד דולר מממשלת ארצות הברית, שכעת הם בעלים של 61% מהחברה.

מ-2006 ל-2008 החברה הוציאה בין 230 ל-250 מיליון דולר על הסכמי חסות – חצי מהכסף הזה זרם לסבב מרוצי המכוניות האמריקאי NASCAR וענפי ספורט מוטורי אחרים – כך לפי חברת המחקר, Navigate.

סכום זה אינו כולל את הכסף שהוציאה GM על פרסום וקידומי מכירות אחרים במהלך אירועי הספורט. לפי AJ מאסטאס, נשיא Navigate, מדובר על סכום של עד 500 מיליון דולר.

כעת, אחרי פשיטת הרגל, החברה מוציאה פחות מ-60% מהסכום הזה ולא תחזור לרמה של 2008 לפחות בעוד חמש או שש שנים. החברה עדיין אחת מ-10 התאגידים המבזבזים הגדולים ביותר, לפי מאסטאס.

סטי טיהאניי אמר כי הוא לא יחשוף את הסכום שמוציאה GM על חסויות וציין שב-2010 התקציב יישאר באותה רמה.

יצרנית הרכב לא לבד. חברות רבות חתכו את תקציב הספונסרשיפ שלהן – כולל בספורט.

בשנתיים האחרונות GM ביטלה חוזים עם טייגר וודס, ה-PGA, מסלולי NASCAR, הוועד האולימפי האמריקאי, ה-NCAA וה-WNBA. סטי טיהאניי כינה זאת "לפתוח דף מחדש".

ל-GM עדיין הסכמי חסות גדולים עם ליגת הפוטבול (NFL) וליגת הבייסבול (MLB) ועוד מספר הסכמים עם קבוצות ספורט שונות.

טינהאניי אמר כי GM תחפש להוציא את המיטב מכל קשר עם לקוחות ברמת השטח ותעניק חסות לאירועים אחרים כגון טורנירי ספורט לצעירים. "זה קריטי בעולם בו 78% מהאנשים אמרו שיסמכו על הצעת החברים שלהם בעוד 14% בלבד אמרו שהם יסמכו על פרסומות".

מוקדם יותר השנה אמר בוב לוץ, סגן נשיא GM, שטייגר וודס לא סייע במיוחד למכור את מכוניות הביואיק של החברה. GM שילמה לוודס כ-8 מיליון דולר בשנה לפני שיצאה את ההסכם בסוף 2008. 

תגיות