אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אוסטריאן מפסיקה לשלם עמלת בסיס לסוכני הנסיעות בישראל צילום: צביקה טישלר

אוסטריאן מפסיקה לשלם עמלת בסיס לסוכני הנסיעות בישראל

החברה תפסיק לשלם עמלה בגובה של כ-7% לסוכני הנסיעות עבור מכירת כל כרטיס טיסה, כפי שהפסיקו מספר חברות זרות נוספות במהלך השנה החולפת

25.03.2010, 16:36 | יסמין גיל

חברות תעופה זרות ממשיכות לבטל את מודל תשלום עמלות הבסיס לסוכני הנסיעות בישראל עבור מכירת כרטיסי טיסה. אתמול (ד') הודיעה אוסטריאן איירליינס לסוכנים, כי החל מה-1 באוקטובר 2010, תבטל את עמלת הבסיס.

"אוסטריאן בישראל עוקבת בשנים האחרונות אחר המגמה העולמית והמקומית בענף התעופה, בנוגע לתשלום העמלות לסוכני הנסיעות", נכתב בהודעה שנשלחה מנציגות החברה, לסוכני הנסיעות, "לפיכך, הוחלט לשנות את המודל העסקי ולבטל את עמלת הבסיס על כרטיסי טיסה".

בהודעה צוין עוד כי החברה תגבה דמי טיפול בגובה 50-150 דולר, בהתאם למחלקה ולטווח הטיסה, על כל מכירה ישירה של כרטיסי טיסה, דרך משרדי אוסטריאן או אתר האינטרנט שלה. במקביל, תמשיך החברה במדיניות מתן התמריצים לסוכנים, אשר יעמדו ביעדי המכירה שנקבעו על ידה.

כאמור, אוסטריאן אינה חברת התעופה הזרה היחידה שעוברת מתשלום עמלה בגובה של כ-7% ל'עמלת אפס'. במהלך 2009 עברו למודל הזה גם לופטהנזה - חברת האם של אוסטריאן - סוויס, אליטליה, אייר פראנס ובריטיש איירווייס. גם אייר קנדה שינתה לאחרונה את מדיניות העמלות, כאשר הפחיתה את עמלת הבסיס מ-7% ל-1%.

התאחדות סוכני הנסיעות ניהלה מאבקים משפטיים נגד מספר חברות תעופה זרות שעברו ל'עמלת אפס', אולם עד כה אף חברה לא נדרשה להחזיר את מודל התשלום הישן. החשש האמיתי בהתאחדות הוא שחברת אל על, בעלת נפח המכירות הגדול ביותר בשוק, תוותר על תשלום עמלת הבסיס - אולם עד כה, מלבד רמזים, חברת התעופה הישראלית הגדולה לא הודיעה על מהלך כזה.

לפני כשבוע אמר נציג של מאלב, במהלך מסיבת עיתונאים בתל אביב, כי חברת התעופה ההונגרית "תשלם עמלת בסיס בגובה 7% לסוכני הנסיעות, וכן עמלת יתר עבור יעדי מכירות". יחד עם זאת, הוסיף: "אני מניח שאם אל על תעבור למודל תשלום 'עמלת אפס', חברות זרות נוספות יעברו למודל הזה".

תגיות