אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פירות ההתייעלות של פלסאון; גידול של 165% ברווח הנקי למרות ירידה כמותית במכירות צילום: ערן יופי כהן

פירות ההתייעלות של פלסאון; גידול של 165% ברווח הנקי למרות ירידה כמותית במכירות

הכנסות יצרנית אביזרי הפלסטיק מקיבוץ מעגן מיכאל התכווצו ב-8.7% השנה, אולם החברה צמצמה בעלויות רכש כוח אדם ושילוח, העלתה מחירים והצליחה להציג גידול של 3% ברווחיות הגולמית

25.03.2010, 17:49 | נעמה סיקולר

פלסאוןמקיבוץ מעגן מיכאל מסכמת את שנת 2009 עם הכנסות של 838.4 מיליון שקל, ירידה של 8.7% ביחס להכנסות של 2008, בעקבות ירידה כמותית ריאלית במספר המוצרים שנמכרו השנה בשל המשבר העולמי.

יחד עם זאת, שורה של מהלכי התייעלות שביצעה החברה, בשילוב הכנסות מימון אפשרו לה בכל זאת להציג עלייה בשיעורי הרווחיות ולסיים את 2009 עם שיפור בשיעורי הרווחיות. בין מהלכי ההתייעלות שביצעה פלסאון - צמצום עלויות רכש וכוח אדם, שילוח והתייעלות תפעולית. במקביל העלתה החברה את מחירי המכירה שלה, ועשתה שימוש במלאים קיימים שנרכשו במחירים נמוכים יחסית בסוף 2008.

הרווח הגולמי של פלסאון הסתכם ב-330 מיליון שקל בשנת 2009, ירידה של 1.5%. יחד עם זאת בשיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות נרשם גידול מרמה של 36.5% אשתקד לרמה של 39.4% השנה.

הרווח התפעולי צמח ב-2.3% לרמה של 97.3 מיליון דולר, ושיעורו מהמכירות עמד על 11.6% לעומת 10.3% ב-2008. לחברה נרשמו גם השנה הכנסות מימון של 15.7 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של 36.8 מיליון שקל אשתקד, בין היתר הודות לרווחים של 14 מיליון שקל בתיק ההשקעות של החברה והכנסות מהפרשי שער. הרווח הנקי עלה ב-165% והסתכם ב-93 מיליון שקל.

השיפור ברווחיות גרר מעלה גם את תזרימי המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכמו ב-153 מיליון שקל לעומת 117.6 מיליון שקל אשתקד.

תגיות