אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: לשבת בבית קפה - הבילוי המועדף על הצעירים צילום: דן פרץ

סקר: לשבת בבית קפה - הבילוי המועדף על הצעירים

הצעירים בישראל מעדיפים מסעדות על בילוי בבר, מתבשמים במותגים המיועדים לצעירים, שומרים אמונים ליין של כרמל מזרחי ומוכנים להוציא עד 300 שקל בחודש על בילויים. סקר שערך "כלכליסט" בשיתוף מכון פאנלס וחברת הפרסום "לעומק התודעה" מגלה כי הצעיר הישראלי לא כזה בליין כמו שחשבנו

28.03.2010, 09:15 | מאיה זיסר ומיכל תוסייה־כהן

משרד התיירות משווק את ישראל כמעצמת הבילויים של המזרח התיכון: בפרסומות שמפיץ המשרד ברחבי העולם, תל אביב מוצגת כעיר ללא הפסקה, והישראלים כבליינים חסרי מנוח שחוגגים עד אור הבוקר. אז זהו, שלא בהכרח. סקר שערך "כלכליסט" בשיתוף חברת הפרסום "לעומק התודעה", ובאמצעות מכון פאנלס לקראת החג חושף כי התדמית הפרועה הזו רחוקה מהמציאות.

לפי הסקר, רוב הצעירים בגילאי 18־35 ממעטים לצאת לבילויים מחוץ לבית. מהסקר עולה כי 29% יוצאים לבלות מחוץ לבית פעם בחודש בלבד, ואחוז זהה של צעירים יוצא לבילוי רק פעם בשבוע. רק 1.9% מהצעירים יוצאים כמעט כל יום. וגם כשהם יוצאים, הם יוציאו יחסית מעט כסף על הבילוי: 40.6% יוציאו 300–100 שקל בחודש, 31.5% יוציאו פחות מ־100 שקל ורק 27.9% יוציאו יותר מ־300 שקל על בילוי.

לפני שייצאו מהבית יתיזו על עצמם הצעירים בושם מאחד משלושת המותגים המועדפים עליהם: הוגו בוס (16.3%), דולצ'ה וגבאנה (14.5%) וקלווין קליין (11.2%). לפי הסקר, הצעירים מאמינים כי הם בוחרים בבושם לפי הריח שלו, אך נראה כי הבחירה מושפעת דווקא מהמחיר והמיתוג של הבושם: המותגים המובילים מיועדים לצעירים מבחינת אופי וחוזקת המותג, ובהתאם לכך מחיריהם נמוכים יחסית והמבצעים עליהם רבים. רק 3% יעדיפו את הבושם של גוצ'י, שמחירו גבוה יותר משלושת הבשמים המובילים והוא פונה לקהל מבוגר יותר. 17.1% כלל לא משתמשים בבשמים, ומעדיפים לצאת מהבית נטורל.

לאכול ב־3 לפנות בוקר

הצעירים של היום מעדיפים דווקא לצאת לאכול. יציאה למסעדות ולבתי קפה נבחרה כבילוי המועדף על צעירים עם רוב מוחץ של 81% בקרב הנבדקים, והשאירה מאחור את היציאה לברים, למועדונים ולהופעות. איזון עודף הקלוריות שנוצר מהבילוי במסעדות אינו מטריד את הצעירים הישראלים, ומכון הכושר נבחר כמקום הבילוי הכי פחות אטרקטיבי עם 4% בלבד.

"בשנים האחרונות ההבדלים בין ברים למסעדות מיטשטשים", אומר זיו פופלסקי, מנכ"ל משותף במשרד לעומק התודעה. "רוב המסעדות עשו אפגרייד שבא לידי ביטוי בעיצוב, במוזיקה, בתאורה ובאווירה שהן מציעות, כך שהן נהפכו לרסטו־ברים. צעירים יכולים לצאת לשתות משהו, ליהנות מהאווירה וגם לאכול על הדרך".

38.3% מהצעירים מעדיפים לצאת לשבת ברשתות הקפה הגדולות בישראל, ואחוז ניכר מהם (29.4%) מעדיף את ארומה. נתון זה מושפע ככל הנראה גם מתפוצת הסניפים הרחבה של הרשת (ארומה וארומה תל אביב מונות יחד כ־125 סניפים), אף שרוב הצעירים ציינו כי מה שהכי חשוב להם בבחירת בית הקפה הוא הטעם (30.6%), האווירה (19%) ורק אחר כך הזמינות של הסניף (17.5%). בניגוד לתפיסה של צעירים בישראל כקהל לא נאמן שנוהר אחרי מגמות אופנה ובילוי שמשתנות מפעם לפעם, רק 3% מהצעירים ציינו שילכו לבית קפה כי הוא טרנדי.

הברים נמצאים רק במקום השלישי (28.1%) מבין כל מקומות הבילוי, ורק 9.2% מעדיפים לצאת למועדון. הצעיר הישראלי אינו מעורה כל כך בחיי הלילה, מתברר, ולכן גם כשהוא יוצא לבר או למועדון, כמעט לחצי מהצעירים (48%) אין העדפה למקום ספציפי. כמו כן, אף שיחצני מסיבות בתל אביב חושבים ששמעון שירזי, מוביל ליין המסיבות במועדון האומן 17, הוא האדם המפורסם ביותר בארץ, הסקר מגלה שרק 4% מהצעירים ציינו את המועדון המפורסם כמקום הבילוי המועדף עליהם.

רבע לא שותים

בניגוד לתפיסה הרווחת שחלק ניכר הצעירים שיוצאים למועדון או לבר עושים זאת גם כדי לתפוס ראש, מתברר כי 27.5% מעדיפים שלא לשתות משקאות אלכוהוליים כלל. אלו ששותים אלכוהול מעדיפים לשתות בירה (24%) או יין (24.5%). הפער בין המינים מתגלה בהעדפת המשקה, וגברים מעדיפים לשתות בירה הנחשבת למשקה גברי, בעוד נשים מעדיפות יין.

רוב שותי הבירה שומרים על גאווה מקומית ומעדיפים בירה כחול־לבן: גולדסטאר, המיוצרת על ידי טמפו שמחזיקה בכשליש משוק הבירות בישראל, ניצבת במקום הראשון עם 26.1%. אחריה ניצבות הייניקן (18.5%) וקרלסברג (13.4%). הטעם הוא המרכיב החשוב ביותר בבחירת הבירה (52%), ורק 3% ציינו את גובה המחיר כמרכיב בהחלטה איזו בירה לשתות, זאת אף על פי ששני מותגי הבירה שסומנו כפופולריים ביותר הם גם מהמותגים הזולים יותר לרכישה בבר.

בכל הנוגע ליינות, הטעם הוא הגורם העיקרי להעדפת מותג מסוים. בניגוד לבירות, מחירו של יין חשוב ועוד סיבה להעדפת המותג היא תמורה טובה למחיר.

לצעירים בישראל יש העדפה ברורה ליינות של כרמל מזרחי (32.5%), ככל הנראה בגלל ריבוי תתי־מותגים חזקים בעלי מגוון רחב של מחירים, כגון כרמל, פרייבט קולקשן וסלקטד. רבים מהצעירים ציינו כי הם מעדיפים יינות אחרים בשל שפע המותגים מחו"ל שקיימים על המדף ונותנים תמורה למחיר.

מכירים מותגי בירה

רק כ־13% מהצעירים מעדיפים לשתות וודקה. הצעירים הישראלים מכירים את המותגים המובילים ובוחרים על פיהם. הפעילות השיווקית הנרחבת של מותג הוודקה אבסולוט מוכיחה את עצמה, והיא מובילה (36%) בקרב אוהבי הוודקה. המותג פינלנדיה מיד אחריה עם 31%, וסמירנוף נותר אי שם מאחור עם העדפה של 3%. הצעירים מצהירים כי הם מעדיפים לשתות את מותג הוודקה הצרפתי גריי גוס (14.1%), הממותג כוודקת פרימיום ומתומחר בהתאם, בעיקר בגלל איכותה.

מבין השותים, 10.5% יעדיפו לשתות ויסקי. סביר להניח שאם אתם יושבים בברים בארץ יצא לכם ללגום ג'יימסון, הוויסקי האירי הפופולרי במקומות בילוי בישראל. למרות זאת, רק 7.7% מאוהבי המשקה הזהוב ציינו כי הם מעדיפים אותו, בעיקר בגלל תמורה טובה למחיר (75%). ג'וני ווקר (26.9%) ושיבאס (25%), הנחשבים למותגים איכותיים של ויסקי, צוינו כמועדפים בשל האיכות והטעם.

ומה בנוגע לערק, המשקה העממי שנראה כ י הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות? רק 1.2% מהצעירים מעדיפים לשתות אותו, ורובם המוחץ (66.7%) מעדיף את מותג איילה.

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
אין לי מושג מי עשה את הסקר הזה..
כל בר תל אביבי חדיש מפוצץ באנשים כמעט כל ערב, איך יכול להיות שכולם יוצאים רק פעם בחודש?? לדעתי היה לכם פה מדגם לא מייצג. לגבי הסכומים, 300-200 ש"ח בחודש על בילויים לא הגיוני בעליל, כל יציאה לבר זה איזה 50 ש"ח דרינק, אח"כ איזה קרנף 30 שקל + שנתיה זה כבר 100 ש"ח עוד לפני שהחלטנו אם יוצאים גם מחר.
מה??  |  01.04.10
22.
עדר
כל החבר'ה ה"אינים" שהולכים לבארים ולמועדונים ייסבלו בעתיד הלא רחוק מירידה משמעותית בשמיעה (מוסיקה רועשת), מבעיות בכבד (אלכוהול), מסרטן לסוגיו (סיגריות) ומבעיות נפשיות- כשייגלו שחיו חיים ריקניים. והכי פאתטי?.. רובם הולכים לשם כי זה עדר... שאלתי פעמים רבות בליינים כאלה אם הם באמת נהנים להסריח, לא לנשום, לצעוק כדי שישמעו אותך ולהשתכר..? והתשובות היו : אני ממש שונא את הבילוי הזה אבל... הזמינו ליום הולדת וכ'.. אז אנשים, תהיו יצירתיים ותלכו לבלות במקומות שכיף בהם, ללא נזק בריאותי ונפשי
גבי , ת"א  |  29.03.10
21.
חבל להוציא כסף על יין פלצני. זה הכל כימיקלים
יין אדום פשוט ב15-25 שקל לבקבוק מספיק בהחלט. ברוב העמים ששותים יין שותים אותו במחירים האלה וגם בארץ יש לא מעט יינות סבירים במחיר הזה. אני קונה יין יקר יותר רק אם אני רוצה להביא מותג פלצני במתנה למישהו שמבין במותגים אבל לא מבין ביין..
michael adrian , tel aviv  |  29.03.10
לכל התגובות