אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האסטרטגיה של שלמה שמלצר הגדילה את הרווח הנקי של שלמה סיקסט צילום: שחר צרפתי

האסטרטגיה של שלמה שמלצר הגדילה את הרווח הנקי של שלמה סיקסט

בשיא המשבר החליטו בשלמה החזקות להישאר עם כמות גדולה של רכבים וכעת החברה רושמת מכך רווח נקי בסך 81 מיליון שקל. עלות שכרו של שמלצר: 4.6 מיליון שקל

28.03.2010, 10:17 | שרון ביידר

בתקופת המשבר הכלכלי רוב חברות הליסינג אולצו מחוסר ברירה להקטין את צי הליסינג שלהן, מובילת השוק, חברת שלמה סיקסט החליטה בצעד אסטרטגי לשמור על היקף צי הרכב שלה שנותר על כ-70 אלף כלי רכב. המהלך הוכיח את עצמו והוביל את חטיבת הרכב של חברת שלמה החזקות לרשום ב-2009 רווח שיא של 97 מיליון שקל – עלייה של כ-80% לעומת שנת 2008.

בהמשך להלוואות שניתנו לשלמה מיבואני הרכב ניתן לראות שינוי בתמהיל המכוניות שנמצאות בצי הרכב של החברה, בשנת 2009 שתי יבואניות הרכב הגדולות דלק מוטורס וכלמוביל תופסות נתח של 75% מצי המכוניות של שלמה סיקסט לעומת 52% בשנת 2008. דלק מוטורס (יבורנית מאזדה ופורד) סיפקה ב-2009 49% מהמכוניות בצי הרכב של שלמה. כשכלמוביל (יבואנית יונדאי ומיצובישי)סיפקה 26% מהמכוניות חצי הרכב של החברה.

תזרים המזומנים של החברה עמד בסוף 2009 על כ-1.2 מיליארד שקל לעומת תזרים מזומנים שלילי של כ-165 מיליון שקל בסוף שנת 2008. מגזר פעילות נוסף שהוא כיום שולי אך החברה ממשיכה לטפח הוא תחום הליסינג המימוני ליחידים. בסוף שנת 2009 נרשמה עלייה של כ-35% ל-3,800 כלי רכב שהיוו את צי ההחכרה ללקוחות פרטיים לעומת 2,800 כלי רכב שהוחכרו ליחידים בשנת 2008.

"האסטרטגיה הצליחה"

חברת האם, שלמה החזקות, סיימה את 2009 עם רווח נקי בסך 81 מיליון שקל, יותר מפי 3 משנת 2008. ברבעון הרביעי של 2009 רשמה שלמה החזקות הכנסות בהיקף של 824 מיליון שקל, גידול של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות הסתכם ב-100 מיליון שקל, גידול של 25% לעומת הרבעון המקביל תודות לשיפור ברווחיות מהשכרת רכבים וירידה בהוצאות ההנהלה. קיטון בהוצאות המימון הביא לרווח נקי בהיקף של 24 מיליון שקל לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008.

בסיכום השנתי עלו ההכנסות ב-7% ל-3.2 מיליארד שקל, תודות בעיקר לגידול בהכנסות מחברת הביטוח שעלו ל-184 מיליון שקל לעומת 88 מיליון שקל בשנת 2008. הרווח מפעולות רגילות הסתכם ב-343 מיליון שקל לעומת 339 מיליון שקל בשנת 2008. הוצאות השיווק בלטו עם עלייה של 37% ל-96 מיליון שקל בשל גידול בהוצאות על הפקת פוליסות ביטוח ועמלות סוכני ביטוח. הוצאות המימון הסתכמו ב-260 מיליון שקל לעומת 302 מיליון שקל בשנת 2008.

החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 18 מיליון שקל – כשמתוכם 13 מיליון ילכו לבעל השליטה בחברה, שלמה שמלצר.

עלות העסקתו של שלמה שמלצר הסתכמה ב-4.6 מיליון שקל. 3.4 מיליון שקל הגיעו מדמי ניהול שגבה שמלצר ועוד 1.2 מיליון שקל מבונוס. בנו, אסי שמלצר המכהן כמנכ"ל שלמה תחבורה וסגן יו"ר דירקטוריון החברה קיבל שכר בסך 1.1 מיליון שקל וקיבל בונוס בהיקף של 822 אלף שקל. מנכ"ל החברה ניר גלילי הכניס לבנק 1.7 מיליון שקל בשכר ובונוס בסך 822 אלף שקל, בדומה לבונוס של שמלצר הצעיר.

ניר גלילי אמר כי "שנת 2009 הייתה שנה קשה שבה רבים הטילו ספק בשרידות ענף הליסינג, בניגוד למתחרות בענף, שעצרו את רכישות הרכבים, אנחנו המשכנו לרכוש כלי רכב כמתוכנן ולא צמצמנו את הצי שברשותנו, אסטרטגיה זו הוכחה כהצלחה והובילה את החברה לרווחי שיא מאז הקמתה".

תגיות