אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פתרון בסכסוך הנתיב המהיר לת"א: שפיר והמדינה הסכימו על פתיחתו בדצמבר הקרוב צילום: עמית שעל

פתרון בסכסוך הנתיב המהיר לת"א: שפיר והמדינה הסכימו על פתיחתו בדצמבר הקרוב

על פי ההסכם יתחדשו באופן מיידי העבודות בפרויקט בו יוקם נתיב אגרה ייעודי לאורך כביש מספר 1, בין מחלף לוד ועד מחלף קיבוץ גלויות

28.03.2010, 19:15 | שי פאוזנר

הוסר עוד מכשול בדרך להקמת הנתיב המהיר המתוכנן בכניסה לתל אביב. המדינה הגיעה היום (א') להסכם עם חברת שפיר הנדסה על פיו יאפשר את הפעלתו בתחילת חודש דצמבר 2010. על פי ההסכם יתחדשו באופן מיידי העבודות בפרויקט בו יוקם נתיב אגרה ייעודי לאורך כביש מספר 1, בין מחלף לוד ועד מחלף קיבוץ גלויות.

שפיר מסרה כי במסגרת ההסכם שנחתם היום, התחייבה החברה לעמוד בכל מחויבויותיה בהסכם הזיכיון ללא כל תביעות רטרואקטיביות מהמדינה ומנגד המדינה תעניק לזכיין, על דעת הגופים הממנים את הפרויקט, חברת הביטוח מגדל ובנק לאומי, "רשת ביטחון" שתבטיח שהחברה תעמוד בהסכמי המימון של הפרויקט. בנוסף, המדינה לא תקנוס את חברת שפיר על דחיית מועד השלמת הפרויקט (אשר נדחה במספר חודשים). הצדדים מסרו שהחזרה המיידית לעבודה על הפרויקט תבטיח כי עוד השנה תחול הקלה משמעותית בתנועת כלי הרכב אל מרכז הארץ בשעות העומס.

בינואר 2010 איימה שפיר לבטל את השתתפותה בפרויקט אחרי שהשקיעה בו כ-170 מיליון שקל וקיבלה מהבנקים 120 מיליון שק. היקף הפרויקט כולו מוערך בכחצי מיליארד שקל. הרקע לסכסוך סביב הפרויקט היו טענות של שפיר כי שינויים שעשתה המדינה בו מאז החתימה על ההסכם להקמתו היו גדולים מידי.

מיזם הנתיב המהיר הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים במטרופולין תל אביב והוא מקודם באמצעות אגף החשב הכללי במשרד האוצר ובפיקוחו. הפרויקט כולל נתיב אגרה ייעודי לאורך כביש מספר 1, בין מחלף לוד ועד מחלף קיבוץ גלויות. אורכו של נתיב האגרה כ-12 ק"מ ועל פי תנאי המכרז לנוסעים בו מובטחת נסיעה רציפה במהירות של כ-70 ק"מ לפחות. על פי התוכנית אגרת הנסיעה בו תתייקר ככל שהעומס יגבר, וכלי רכב ציבוריים יהיו פטורים מתשלום. הזכיין גם יקים חניון לכלי רכב באזור מחלף שפירים שיכיל כ־2,000 מקומות חניה חינם. מהחניון ייצאו חינם ובתדירות גבוהה הסעות לתל אביב, לרמת גן ובחזרה. תקופת ההסכם עם הזכיין נקבעה ל־30 שנה, מתוכן שנתיים וחצי הקמה. הכנסות הזכיין הן אגרות המשתמשים בנתיב ותשלום מהמדינה עבור כל רכב שיחנה בחניון.

מחברת שפיר הנדסה נמסר כי: "על פי הסגירה הפיננסית ישלימו חברת הביטוח מגדל ובנק לאומי את תהליך המימון לפרויקט מיד לאחר חג הפסח".

 

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
זה לא הפתרון לבעייה !!! דרוש פתרון תחבורתי אמיתי !!!
פשוט אי אפשר להבין, מה עובר בראש למקבלי ההחלטות. במקום עוד מסלול שיתמלא במכונית ( ראה כביש 6 העמוס ), למה לא בונים תשתית של רכבות מהירות ובתדירות רבה שיכניסו את האנשים לתוך תל-אביב ומשם באוטובוסים יפוזרו בכל אחבי תל-אביב. בכל העולם כבר הבינו את זה מזמן וזה עובד - רק כאן משום מה , מקבלי ההחלטות מקובעים בחשיבה שגוייה לחלוטין.
יוסאריאן  |  29.03.10
לכל התגובות