אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סגן נשיא יונדאי: יעד המכירות לשוק הישראלי - 35 אלף מכוניות ב-2012

סגן נשיא יונדאי: יעד המכירות לשוק הישראלי - 35 אלף מכוניות ב-2012

לדברי וויליאם לי, "השוק האפריקאי והמזרח תיכוני מהווה רק 10% מכלל הכנסותיה של חטיבת הרכב של יונדאי העולמית, אך מבחינת נתח שוק - יש לו חשיבות אדירה"

30.03.2010, 19:23 | תומר הדר

"יונדאי שואפת להגיע למקום הראשון בשוק הרכב הישראלי עם 35 אלף מכירות שנתיות בשנת 2012" - כך אמר היום וויליאם לי, סגן נשיא בכיר ביונדאי העולמית, שביקר בישראל לרגל פתיחת תערוכת הרכב אוטומוטור.

לדברי לי, המזרח התיכון נחשב ליעד חשוב מבחינת חברת יונדאי העולמית: "השוק האפריקאי והמזרח תיכוני מהווה רק 10% מכלל הכנסותיה של חטיבת הרכב של יונדאי העולמית, אך מבחינת נתח שוק - יש לו חשיבות אדירה. בארה"ב ובאירופה יש לנו נתח שוק חלש בהשוואה ליפנים, פחות מ-5%. אך בשווקים באפריקה ובמזרח התיכון אנו נהנים מנתח שוק של 10%. בערב הסעודית, לדוגמה, אנו ממוקמים במקום השני בטבלת המסירות, בדומה לשוק הרכב הישראלי.

יונדאי סונטה. דגם חדש בדרך יונדאי סונטה. דגם חדש בדרך יונדאי סונטה. דגם חדש בדרך

"חשוב לנו לבסס את מקומנו במזרח התיכון, מכיוון שביסוס עמדה מובילה בשוק האמריקאי והאירופי הוא תהליך שיקח שנים רבות. לעומת זאת במזרח התיכון מדובר בתהליך מהיר בהרבה".

לדברי לי, יונדאי העולמית תסייע לנציגתה הישראלית כלמוביל להגיע ליעד המכירות השאפתני בשנת 2012, ולו מכיוון שהמקום הראשון בטבלת המסירות חשוב מבחינה אסטרטגית. עם זאת, בכל הקשור במאבק על מקום ריאלי בחמישיה הפותחת של יצרניות הרכב בשאר מדינות העולם, לי מעדיף לא להצהיר הצהרות בוטות: "חשוב לציין שבכל הקשור לתוכניות התרחבות עולמית, איננו רודפים אחרי נפחי מכירות אלא אחרי ייצור של מכוניות טובות. מי שמייצר מכוניות טובות הופך אוטומטית ליצרן רכב שגם מוכר הרבה מכוניות".

וויליאם לי. "המזרח התיכון הוא יעד חשוב" וויליאם לי. "המזרח התיכון הוא יעד חשוב" וויליאם לי. "המזרח התיכון הוא יעד חשוב"

קשה שלא להזכיר בהקשר זה את חברת טויוטה אשר נאבקה שנים עם ג'נרל מוטורס האמריקאית על הובלת שוק הרכב העולמי, לפחות עד לפרשת הריקולים שספגה בחודשים האחרונים. לי, שנזהר לא להתיחס לפרשה. אמר כי "המתחרים הגדולים שלנו, כפי שניתן להבין, הם אנשי טויוטה הונדה וניסאן. באשר לטויוטה, אני חושב שתמיד רצינו להיות יותר טובים".

באשר ליצרני הרכב הסינים, לי סבור שאלה יהוו איום על תעשיית הרכב הקוריאנית והיפאנית, אך לא בשנים הקרובות: " תעשיית הרכב הסינית בהחלט גדלה באופן עקבי, אך אני בטוח שהסינים גם מאוד נזהרים בכל הנוגע לתוכניות התרחבות מהירות יותר מדי, במיוחד עקב נושאים שהתעוררו לאחרונה בכל הנוגע לאיכות גימור. יצרני רכב סינים מגיעים בכל שנה לתערוכות הרכב. הם לומדים הרבה - אך הדבר ייקח שנים עד שהם יהוו תחרות אמיתית ליונדאי".

לי התייחס לשוק הרכב הישראלי, אשר נמצא בימים אלה על סף פתיחה ליבוא מוסדר של מכוניות יפאניות וקוריאניות המיוצרות בארצות הברית: "יונדאי מסוגלת לייצר מאות אלפי מכוניות בארה"ב. ידוע לי על שינוי התקנות בישראל ואני בהחלט בודק את הנושא כדי לאפשר אספקה של יותר מכוניות. ייתכן שהדבר יאפשר גם את מכירתה של יונדאי I40 המשפחתית ואת מכירתה של יונדאי סונטה. פולק; העובדה שמייצרים בארה"ב היא יתרון שאין למתחרים רבים".

לדברי לי, כבר בשנים הקרובות יגיעו ארצה דגמים חדשים כגון מחליפה ליונדאי אקסנט ולטוסון, כמו גם סונטה ואלנטרה חדשות. יונדאי, יש לציין, מייצרת גם מכונית מנהלים - הג'נסיס. זו תגיע לישראל אם תשווק באירופה, תחת שמה של יונדאי: "לא נקים חטיבת יוקרה. מותג יונדאי חזק ומכוניות פרמיום יתרמו לתדמיתה של יונדאי כמותג".

בכל הקשור לעתידה של החברה, במיוחד בהיבט הסביבתי, לי אינו ממהר לצאת בהצהרות: "כאן בתערוכה הוצגה יונדאי I10 חשמלית אך טרם החלטנו מתי לשווקה. אנחנו החלנו לפתח כלי רכב חשמליים ומכוניות תא דלק, אך ממתינים לתגובת הציבור בנושא. לדעתי, לרכב החשמלי יש עתיד מסוים אך גם לתאי דלק. כיום לרכב החשמלי יש בעיה של טעינה - הזמן ארוך מדי ויש גם אתגר של הצגת תחנות טעינה רבות".

לדברי צבי פולק, נשיא כלמוביל, יבואנית יונדאי, "כרגע המודל של החלפת סוללות, כפי שהציגה בטר פלייס, אינו ישים במכוניות יונדאי. החברה מתקדמת בכיוון שאליו הולכים רוב יצרני הרכב בעולם, קרי טעינה מהשקע".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל-3 יונדאי לא מוכרים לפרטיים??? אתה רציני?
מי אתה חושב קונה טוסון וסנטה פה? באיזו מדינת ישראל חיית בשנים האחרונות? מזדה מוכרת רק לציים!!! בהנחות של 20% שמסובסדים על הגב שלך, תתעורר. אם מזדה ויונדאי מתחרים מי מייצר רכב גרוע יותר, מזדה לוקחת. מספיקה נסיעה אחת חסרת יציבות על מזדה 3 או מזדה 2 בשביל להבין את זה.
רועי , תל אביב  |  02.04.10
3.
הצלחה:תלוי בשוק הליסינג והנחות של היבואן.
בפרטיים, עם מחירים "יפניים", כמעט לא נמכרות מכוניות של יונדאי. היחידים שקונים - במסגרת "חבר" ב 10% הנחה. אחרים שקונים - אנשים מבוגרים חסרי הבנה בסיסית בשוק הרכב. שוק הליסינג, בשליטת מזדה, הוא יעד סביר יותר. שם הם נותנים הנחות ענק, במחירי הפסד, כדי להדיח את מזדה.
המומחה  |  31.03.10
לכל התגובות