אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ABC דורשת קרוב למיליון דולר לפרסומת בפרק הסיום של "אבודים"

ABC דורשת קרוב למיליון דולר לפרסומת בפרק הסיום של "אבודים"

במכירת זמן הפרסומות בשנה שעברה, זמן שידור של 30 שניות ב"אבודים" נמכר בכ-213 אלף דולר. השנה טוענים הרוכשים כי הרשת דורשת 950-850 אלף דולר

31.03.2010, 18:36 | סוכנויות הידיעות

עלות פרסומת בת 30 שניות בפרק הסיום של הסדרה "אבודים" מגיע לכ-900 אלף דולר, כך לפי רוכשי מדיה. "אבודים" של רשת ABC אולי איבדה מיליוני צופים ככל שהתוכנית נעשתה סבוכה יותר, אבל המעריצים שנותרו כל כך דבקים בתוכנית, שהמשווקים מוציאים סכומי עתק כדי להופיע בפרק הפרידה.

הרוכשים טוענים ש-ABC דורשת בין 850 אלף דולר ל-950 אלף דולר למשבצת שידור פרסומת. גורמים ב-ABC סירבו להגיב.

במכירת זמן הפרסומות בשנה שעברה, ספוט של 30 שניות ב"אבודים" נמכר ב-213,563 דולר בממוצע, לפי הסקר השנתי של מחירי פרסומות בתוכניות פריים-טיים של אדברטייזינג אייג'. במחיר 900 אלף דולר לספוט, ABC גורפת מרווח של יותר מ-400% מהמפרסמים שלא שריינו את זמן השידור שלהם בשנה שעברה.

המחיר נמוך ב-400 אלף דולר עד 600 אלף דולר בלבד מעלות ספוט של 30 שניות בשידור טקס פרסי האוסקר - דבר הממחיש את העניין שיש למפרסמים באירועי שידורים. כשהקהל צופה בתוכניות טלוויזיה בזמנים לבחירתו ובאמצעים בלתי מסורתיים כגון DVR, משיכת קהל גדול היא משימה קשה בהרבה.

"יש מפרסמים רבים שמוכנים לשלם פרמיה סבירה על תוכניות עם בסיס מעריצים נלהב", אמר כריס מייגל, סמנכ"ל באינטרפבליק גרופ, שלא יכול היה להגיב על מחירי הפרסומות בתוכנית הסיום של "אבודים". "בהחלט יש בכך ערך".

בשבוע שעבר היו ל"אבודים" כמעט 8.8 מיליון צופים, לפי נילסן, והיא היתה שנייה רק לשידור של "אמריקן איידול" ביום שלישי בערב.

במחיר 900 אלף דולר, ספוט בפרק האחרון של "אבודים" יקר יותר מכל אחת מ-10 התוכניות היקרות ביותר למפרסמים. התוכנית היקרה ביותר בעונת השידורים 2009-2010 הייתה "סאנדיי נייט פוטבול" של NBC, שבה המחיר הממוצע של ספוט בן 30 שניות הוא 339,770 דולר.

סיומי עונות במספרים

מ.א.ש. (1983) - ספוט של 30 שניות בפרק הסיום של התוכנית של CBS עלה כ-450 אלף דולר.

סיינפלד (1998) - ספוט של 30 שניות עלה בין 1.4 מיליון דולר ל-1.8 מיליון דולר.

חברים (2004) - ספוט של 30 שניות עלה בין 1.5 מיליון דולר ל-2.3 מיליון דולר.

כולם אוהבים את ריימונד (2005) - ספוט של 30 שניות עלה כ-1.3 מיליון דולר.

Today (2006) - ספוט של 30 שניות בתוכנית האחרונה שקייטי קוריק השתתפה בה עלה כ-110 אלף דולר, יותר מפי שניים מהמחיר הרגיל.

תגיות