אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פולקסוואגן, פג'ו ופיאט עלולות לשלם ביוקר על הברזל צילום: בלומברג

פולקסוואגן, פג'ו ופיאט עלולות לשלם ביוקר על הברזל

יצרניות המחצב שמשמש לייצור פלדה, הודיעו שבכוונתם להעלות מחירים בעד 90% ולעבור לחוזים רבעוניים ולא שנתיים

31.03.2010, 22:36 | סוכנויות הידיעות

פולקסוואגן, פג'ו סיטרואן ופיאט שנאלצות להתמודד עם הירידה במכירות המכוניות למשקי הבית ייאלצו לספוג גם גידול בעלויות הפלדה לאחר שינוי בתמחור מחצבי הברזל.

יצרניות המכוניות באיחוד האירופי מבקשות מהממונה על ההגבלים העסקיים שלהן להתמודד עם "העיוותים" שהתפתחו בתעשיית הברזל - חומר הגלם העיקרי בפלדה. יצרניות הברזל הכריזו על העלאות מחירים של עד 90% אחרי שסיימו חוזים לטווח ארוך.

"תעשיית המכוניות לא יכולה להתמודד עם החשיפה לתנודתיות במחירי חומרי הגלם", אמר ארנדט אלינגהורסט, אנליסט קרדיט סוויס בלונדון. "אם מוסיפים לכך את הצפי החלש למכירות הרי שמדובר בשילוב קטלני ליצרניות הרכב".

Vale ו-BHP ביליטון, המדורגות ראשונה ושלישית בענף הברזל, סיימו רצף של 40 שנה בהן מכרו את חומרי הגלם תחת חוזים לשנה וכעת עברו לחוזים קצרים יותר של שלושה חודשים בלבד. יצרניות הפלדה אמרו, כי הן נדרשות להעלות מחירים ששולמו על ידי יצרניות הרכב בשליש אחד ולהמיר את החוזים לשנה לתקופות רבעוניות.

"אם עוברים מחוזה שנתי לרבעוני, אתה חשוף יותר לתנודתיות", אמר סיגריד דה וריס, דובר אגוד יצרניות הרכב באירופה, בשיחה טלפונית מבריסל. "כל העלאת מחיר היא קריטית בייחוד בנסיבות הכלכליות השבריריות שאנו פועלים תחתן היום".

הפלדה מהווה 10% עד 15% מעלויות הייצור של כל מכונית, הוא אמר עוד. ArcelorMittal, יצרנית הפלדה הגדולה בעולם, העריכה היום שמחירי המתכת עלולים לקפוץ ב-21% ברבעון השני בגלל המהלך של יצרני הברזל. המחיר במזומן עבור מחצב הברזל הוכפל בשנה החולפת ועמד על 155 דולר לטון נכון להיום. המחיר לסליל פלדה טיפס ב-32% בסין בשנה האחרונה ועומד היום על 645 דולר לטון. 

תגיות