אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השמיים (של האיחוד האירופי) הן הגבול: חברות התעופה מהפיליפינים ומסודן הוכנסו לרשימה השחורה צילום: shutterstock

השמיים (של האיחוד האירופי) הן הגבול: חברות התעופה מהפיליפינים ומסודן הוכנסו לרשימה השחורה

הנציבות האירופית עדכנה הרשימה המפוקפקת: כ-280 חברות תעופה, מרביתן מאפריקה, אינן מורשות לטוס בתחומי 27 מדינות האיחוד האירופי

02.04.2010, 12:57 | יסמין גיל
הנציבות האירופית עדכנה השבוע את רשימת חברות התעופה שנאסר עליהן לפעול בתחומי 27 מדינות האיחוד האירופי. אל הרשימה השחורה נוספו כל המובילים האוויריים מסודן ומהפיליפינים "וזאת בהתבסס על הערכות בטיחות של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO)", כך על פי הודעה רשמית של הנציבות.

הערכה של ICAO לגבי ליקויים ברשות התעופה האזרחית של הפיליפינים, אף הביאה לכך שב-2008 הוריד מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) את דירוג בטיחות התעופה במדינה, לקטגוריה 2, הנמוכה - אותה קטגוריה שבסוף 2008 גם ישראל "זכתה" להיכלל בה.

בתוך כך, באתר אינטרנט חדשותי ממנילה, שמפרסם באנגלית, נכתב בימים האחרונים, בעקבות הכנסת הפיליפינים לרשימה השחורה, כי חברת התעופה הפיליפינית Philippine Airlines - PAL וחברת-הבת שלה Airphil Express, הביעו חשש מהחלטת הנציבות האירופית: "למרות ההכללה של PAL ושאר המובילים הפיליפינים ברשימה השחורה של אירופה, שהינה תוצאה ישירה של הורדת דירוג בטיחות התעופה של הפיליפינים - PAL מבקשת להבטיח לנוסעים שבטיחות נותרה אבן יסוד בפעילות החברה".

אגב, על פי אתר האינטרנט של חברת PAL, זו כלל אינה מפעילה טיסות נוסעים לאירופה, אלא רשת נתיבים רחבה באזור המזרח הרחוק ואוסטרליה, וכן טסה למספר יעדים באיחוד האמירויות ובמערב ארה"ב. יחד עם זאת, מדובר בנזק תדמיתי, ובבעיה ליצור הסכמים בינלאומיים עם חברות תעופה אחרות. אתר אינטרנט המתמחה בשוק הדיג, דיווח בימים האחרונים על חשש של ספקי הדגים ופירות הים בפיליפינים, מהפסדים של מיליוני דולרים, בעקבות פגיעה בפעילות שלהם בשווקים באירופה.

האיחוד האירופי. לא לכולן מותר לטוס מעל שטח המדינות החברות בו, צילום: shutterstock האיחוד האירופי. לא לכולן מותר לטוס מעל שטח המדינות החברות בו | צילום: shutterstock האיחוד האירופי. לא לכולן מותר לטוס מעל שטח המדינות החברות בו, צילום: shutterstock

"הנציבות מכירה במאמצים שנעשו לאחרונה על ידי הרשויות, לבצע רפורמה במערכת התעופה האזרחית בפיליפינים", נכתב בהודעת הנציבות האירופית, השבוע, "אנו מוכנים לסייע לפיליפינים להתגבר על הליקויים החמורים בבטיחות".

סגן נשיא הנציבות והממונה על התחבורה, סים קאלאס, מסר אף הוא בהודעת הארגון הרשמית, כי "בטיחות היא הדבר הראשון בחשיבותו עברונו. אנו מוכנים לתמוך במדינות שזקוקות לסיוע בבניית יכולת טכנית ואדמיניסטרטיבית, על מנת להבטיח את הסטנדרטים הנדרשים בתעופה האזרחית. אך לא נסכים שחברות תעופה יטוסו לאירופה אם הן לא עומדות באופן מלא בסטנדרטים הבינלאומיים של בטיחות".

כעת ברשימה השחורה המעודכנת של הנציבות, שלוש חברות תעופה שנאסר עליהן באופן מוחלט לטוס בשמי מדינות האיחוד האירופי: Ariana Afghan Airlines מאפגניסטן, Siem reap Airways מקמבודיה, ו-Silverback Cargo מרואנדה.

בנוסף ברשימה המפוקפקת, כל המובילים האוויריים מ-17 מדינות - בסך הכל 278 חברות תעופה - מאנגולה, בנין, הרפובליקה של קונגו, ג'יבוטי, גינאה המשוונית, גבון (למעט שלוש חברות תעופה שיכולות לפעול באירופה תחת מגבלות), אינדונזיה, קזחסטן (למעט חברה אחת שפועלת תחת מגבלות), קירגיזסטן, ליבריה, הפיליפינים, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (לשעבר זאיר), סיירה-לאון, סאו טומה ופרינסיפה, סודן, סווזילנד וזמביה.

ל-10 חברות תעופה ניתן האישור לטוס למדינות האיחוד האירופי תחת מגבלות, למשל אישור להשתמש במטוס אחד בלבד מתוך צי המטוסים שלהן. החברות הללו הן: Air Koryo מקוריאה הצפונית; TAAG Angola Airlines מאנגולה; Air Astana מקזחסטן; איראן-אייר מאיראן; Gabon Airlines, Afrijet ו-SN2AG מגבון; Air Bangladesh מבנגלדש; ו-Air Service Comores ו-Ukrainian Mediterranean Airlines מאוקראינה.

תגיות