אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הרכב הדו גלגלי רשם ירידה של 17% ברבעון הראשון של 2010 צילום: בלומברג

שוק הרכב הדו גלגלי רשם ירידה של 17% ברבעון הראשון של 2010

מתחילת השנה נמסרו 3,032 אופנועים וקטנועים. בחודש מרץ נרשמה ירידה של 31% במספר המסירות לעומת מרץ 2009 שבו נמסרו 1,403 כלים

07.04.2010, 12:33 | שרון ביידר

שוק הרכב הדו גלגלי בישראל מתקשה להתאושש מעליית מחירי הביטוח לרוכבים על אופנועים וקטנועים. בסיכום הרבעון הראשון של שנת 2010 ניכרת ירידה מהותית בפעילות בענף הרכב הדו גלגלי. מתחילת השנה נמסרו 3,032 כלים - מספר המהווה ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל שבו נמסרו 3,661 כלים.

בחודש מרץ נמסרו בישראל 966 אופנועים וקטנועים, כך עולה מדו"ח המסירות של כלי רכב דו גלגליים שהגיע ל"כלכליסט" מאיגוד לשכות המסחר. מדובר אמנם בעלייה של כ-9.5% לעומת חודש פברואר 2010 שבו נמסרו 880 כלי רכב דו גלגלי בלבד.

בניתוח של מספר המסירות לעומת שנת 2009 עולה כי בחודש מרץ נרשמה ירידה של 31% במספר המסירות לעומת חודש מרץ 2009 שבו נמסרו 1,403 כלים. הסיבה לירידה החדה במכירות בחודש מרץ היתה חול המועד שקיצר את חודש המכירות ל-3 שבועות עבודה בפועל.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
כל יום שעה וחצי פקק לכל כיוון
אם רק היו 5% מיושבי הפקק עוברים לדו"ג היה לכל השאר פקק הרבה יותר קצר (אני אשאר במכונית עד שהילדים יגיעו לבית הספר בכוחות עצמם). המדינה יודעת את זה טוב מאוד אבל הזמן שלי ושל כל שאר יושבי הפקק ממש ממש לא מעניין אותם, אנחנו נעבוד 10 שעות לא משנה מתי נגיע לעבודה ומתי נחזור הבייתה. זה שהילדים גדלים בלי אבא ואמה זה לא בעיה של פקידי האוצר.
אבי  |  12.04.10
7.
תגובה למס' 5
לנהג שאיננו יודע מהי רכיבה על אופנוע, לראות אופנוע / קטנוע מזגזג זה נראה מאוד מסוכן. וזה לא תמיד נכון. אם היית רוכב בעצמך, היית נוהג בדיוק אותו דבר, ואפילו נהנה מכך שאתה לא עומד דקה אחת מיותרת בפקק. זוהי כל המהות של אופנוע, זריזות, קלות, ויכולת להכנס לפינות שרכב לרוב נאלץ להתקע בהם דקות ארוכות. הבעיה היא שאין כאן מודעות לדו גלגלי, אין כאן חינוך לנהיגה, אין כאן תרבות מטורית מכל סוג שהיא ועוד ועוד מכוניות עולות כל שנה על הכבישים שלא בנויים לעומס הזה. יתרה מכך, המדינה, כלומר משרד האוצר, לא רוצה להוריד את האופנועים מהכביש בגלל אותם שליחים מסוכנים או אופנוענים שנהרגים בסדום ערד. פקידי האוצר הבינו שכל אופנוע הוא פחות רכב. כלומר, פחות מס, פחות בלאי, פחות קנסות, פחות תשלומי חניה והרבה והרבה פחות דלק. ופה קבור הכלב. הם רוצים עוד כסף. מאבק האופנוענים הוא של כל הנהגים במדינה. כי אחריהם, ידם של פקידי האוצר תגיע גם לכיס של נהגי הרכב. הרי רכבת קלה אין, סגרו יבוא אישי,הטילו מס על הליסינג, העלו מס רכישה, חיסלו את שוק הדו גלגלי. הצעד המתבקש הבא הוא עלייה בארגת הרישוי. תכין את האנרק שלך.
תמר  |  09.04.10
5.
שלום חברים - רוכבי הדו גלגלי
איני רוצה להישמע כמסיט ורודף נגד כל הרוכבים. אבל לא אסתיר, שיש לי לב כבד אל קבוצה לא מבוטלת של רוכבים לא ידידותיים הנוהגים בפראות. יתכן, עבודתם בתור שליחים הממהרים כך שזמנם אוזל בין גלגליהם "מתירה" להם להשתולל ולעשות כתאוות רוחם בכבישים בעיקר העירוניות הידועות כצפופות יותר ומסכנים אותנו, את אלו הנעים על ארבע או אלו ההולכים על שתיים במעברי החציה. אך, החמור יותר שהם מסכנים את עצמם באופן בלתי נסלח.
חיים , תל אביב  |  08.04.10
לכל התגובות