אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר בענף המלונאות על טיסות ארקיע לעקבה: "זה צעד מחאה בגלל הקו של אל על לאילת"

בכיר בענף המלונאות על טיסות ארקיע לעקבה: "זה צעד מחאה בגלל הקו של אל על לאילת"

הבכיר טוען כי יש תחרות על גבם של המלונאים בשל תמיכתם בכניסת אל על לאילת. מנגד טוען המשנה למנכ"ל כלל תיירות: "ברגע שפגעו בקו לאילת, חייבים לחפש יעדים חלופיים"

07.04.2010, 18:40 | יסמין גיל

"יש תחרות של חברות התעופה על גבם של המלונאים. זה צעד מחאה", כך אומר ל"כלכליסט" בכיר בענף המלונאות, בתגובה להודעת ארקיע מהיום (ד'), כי תחל להציע חבילות נופש בטיסות שכר לעקבה - המתחרה התיירותית של אילת. לטענתו, מדובר בתגובת נגד של ארקיע לכניסה הצפויה של אל על לקו לאילת, ולתמיכת המלונאים בעיר במהלך של אל על.

אותה תמיכה של מלונאים באה לידי ביטוי, בין היתר, בפנייה של מלונאי אילת למשרד התחבורה בדצמבר 2009, שבה נכתב: "אנו מצפים שתיישמו את ההחלטה לאשר לאל על לפעול בקו נתב"ג-אילת. הנזקים באי-יישום ההחלטה הם עצומים". חודשיים לפני כן, כתב נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, לשר התחבורה, ישראל כץ, כי אין להגביל את אל על מבחינת מספר התדירויות שתוכל להפעיל לאילת, על מנת לעודד תיירות לעיר.

בתגובה טען אז ועד עובדי ארקיע: "תמיכת התאחדות המלונות באל על לאורך החודשים האחרונים, תמוהה ובלתי הוגנת. בטרם יצאתם לקמפיין לטובת ענק התעופה אל על, מן הראוי היה לשקול מה המשמעות וההשלכות של תמיכה כזו".

בעוד כשלושה שבועות אף צפוי להיערך באילת כנס לסוכני נסיעות מחו"ל, אותו מארגנים התאחדות המלונות, משרד התיירות, אל על והרשות המקומית, ומטרתו לשווק את הקו החדש של אל על, הגם שתאריך התחלת פעילות הקו המדובר לא ברור.

בתוך כך, טוען אותו בכיר: "אני לא יודע כיצד המהלך הזה של חבילות לעקבה ישרת את ארקיע. החברה צריכה קודם לשדרג את הקו שלה לאילת. המוצר הזה של טיסה לאילת נשחק בגלל המחיר היקר, ואם אל על תיכנס לקו, ארקיע תיאלץ להתמודד ולשפר את המוצר".

מלונאי אחר, אמר באותו נושא: "היום ניתן לחצות את הגבול מאילת לעקבה בשלוש דקות, אז לטוס במיוחד לעקבה? אם ארקיע תמכור כרטיס טיסה לעקבה ב-100 שקל, ולאילת ב-400 שקל - אז כן, יש סיבה להעדיף לטוס לעקבה, אבל אם זה יהיה באותו מחיר אני לא רואה ישראלים שיטוסו לשם. אין מסה קריטית של קהל לעקבה, שתצדיק קו כזה. יחד עם זאת, החברה עושה את שיקוליה המסחריים. יכול להיות שזה צעד מחאתי של ארקיע בבחינת 'אנחנו נדאג לפתח את המתחרים שלכם'".

מלונאי נוסף, מנכ"ל רשת מלונות קלאב הוטל, רוני פיבקו, התייחס אף הוא למחירי כרטיסי הטיסה ואמר: "אני חושב שאין לזה משמעות, אלא אם מחיר לעקבה יהיה חצי מהמחיר לאילת, ואז נוסעים יטוסו לעקבה רק כדי לעבור את הגבול לאילת. אבל לישראלים אין מה לעשות בעקבה. זה לא החופים של סיני".

יוסי פישר, משנה למנכ"ל כלל תיירות וחבר דירקטוריון אי.די.בי. תיירות - הקבוצה שישראייר היא אחת מהחברות בה - דווקא תומך במהלך: "ברגע שפוגעים בבטן הרכה וברווחים של החברות שטסות טיסות פנים בקו תל אביב-אילת, הן חייבות לחפש יעדים חלופיים קרובים שהמטוסים שלהן יוכלו לשרת. עקבה מתפתחת בקצב דרמטי עם מספר רב של בתי מלון ברמה גבוהה ביותר, המנוהלים על ידי מותגים בינלאומיים מובילים, טווח הטיסה זהה לטיסה לאילת, וזוהי חופשה בחו"ל במחירים אטרקטיביים. כפי ששר התחבורה מדבר על תחרות חופשית, אז אני רואה בסיפור של עקבה רעיון עסקי טוב".

סמנכ”ל שיווק ומכירות ברשת מלונות ישרוטל, נחום קרה, הוסיף בעניין זה כי "אני לא חושב שמדובר במהלך תגובה לכניסת אל על לאילת. עקבה היא יעד בעל פוטנציאל ואני מאחל לארקיע הצלחה".  

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
עקבה לעומת אילת עוברת תהליכי פיתוח כבירים...
בעוד שאילת אינה מתפתחת מזה שנים(כמעט ולא נבנים בתי מלון חדשים,המחירים גבוהים יחסית,שדה התעופה קטן ופרימיטיבי והתכניות להעתקתו צפונה נתקעו לחלוטין,העיר הפכה לסלאמס והטיילת מלאהבדוכנים מכוערים וכו') עקבה לעומתה עוברת תנופת פיתוח אדירה,נבנים בה בתי מלון חדשים,טיילות מודרניות,יש לה שדה תעופה בינ"ל מחוץ לעיר והמחירים נמוכים בהרבה מאילת.יתר על כן יש לה חוף ארוך יותר ואטרקציות תיירותיות כגון פטרה וואדי רם.אין מה לזלזל בעקבה וכדאי שהממשלה תתחיל לפתח את אילת לרבות הזזת שדה התעופה המהווה מטרד צפונה והקמת קזינו כמו בשארם בה יש עשרות בתי קזינו. שאם לא כן תשקע העיר אילת ותהפוך לטבריה שניה שגם בה נעשו כל הטעויות האפשריות בתחום התיירות.
צביקה , תל אביב  |  26.04.10
16.
שהמלונאים יפסיקו להתבכיין
ויורידו את המחירים. כולם זוכרים איך במבצע שועל במדבר של האמריקאים היה חשש שיפלו טילים בארץ והמלונאים באילת הקפיצו מייד את המחירים (גם לכאלו שסגרו כבר הזמנות) פשוט בושה!!! אין להם זכות קיום. חוץ מזה איזה אטרקציות יש כבר באילת? כמה פעמים אפשר לעשות אותו הדבר? יאללה תחדשו!!!!
ארקיע צודקים  |  12.04.10
לכל התגובות