מתחרה חדש בשוק הוודקה הישראלי
ל"כלכליסט" נודע כי חינאווי ייבא את המותג הרוסי טובריץ' בהשקעה של 5 מיליון שקל
תאופיק חינאווי, הבעלים של חברת יבוא האלכוהול אנוטקה, יביא לארץ את אחד ממותגי הוודקה החזקים ביותר ברוסיה, וודקה טובריץ', בהשקעה של 5 מיליון שקל. המותג טובריץ', שמחזור המכירות שלו בעולם עומד על יותר ממיליארד שקל, עתיד להתחרות במותג הוודקה פינלנדיה, המיובא על ידי חברת אקרמן ונמצא באותה גזרת מחירים ואיכות של המותג טובריץ'. חינאווי צופה כי בתוך שנה יגלגל טובריץ' בארץ מחזור מכירות של 12.5–7.5 מיליון שקל וישיג נתח שוק של 15% משוק הוודקות בארץ.
עוד מעריך חינאווי כי הבאת טובריץ' לארץ תגדיל את מחזור המכירות של אנוטקה, העומד על 25 מיליון שקל בשנה, ב־20%–30%. שוק הוודקה בארץ מוערך במכירת 6.5 מיליון ליטר בשנה בסכום של כ־350 מיליון שקל. 50% מכלל מכירות הוודקה בישראל הן מותגי וודקה פרימיום, ו־10% הן של מותגי סופר פרימיום.
לפני מספר שנים ייבאה טיב טעם את המותג, אולם החוזה עם היצרנית הסתיים והחברה הפסיקה את היבוא. חינאווי מציין כי הכניסה שלו לתחום המשקאות החריפים תמשיך להתאפיין בקו משקאות הפרימיום. "שוק המשקאות החריפים הוא תחום מאוד תחרותי, ובארץ הביקוש רק הולך וגדל. אנשים צורכים יותר אלכוהול מבעבר. אני צופה כי כבר בשנה הראשונה נמכור 250–150 אלף בקבוקים".
חינאווי צופה כי מלבד המותג פינלנדיה, המתחרים הנוספים של המותג טובריץ' יהיו מותגי הוודקה אבסולוט וגרגוס, המיובאים לארץ על ידי החברות המתחרות של חינאווי ליבוא משקאות חריפים, אקרמן והכרם.
תאופיק חינאווי הוא מנכ"ל קבוצת wine&more חינאווי ג'ורג', המפעילה תשעה סניפים ומשווקת מותגי יין, אלכוהול, בשר וגבינות בוטיק.
6 תגובות לכתיבת תגובה