אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה חתם על הרפורמה בתעריפי הנמל צילום: חיים צח

שר התחבורה חתם על הרפורמה בתעריפי הנמל

הרפורמה תשנה את מבנה העלויות הקיים כך שתעריפי הנמל לא יחושבו ביחס לשווי המטען אלא ביחס לגודלו או משקלו. הרפורמה תכנס לתוקפה באוקטובר ועשויה לחסוך למשק כמיליארד שקל בשנה

08.04.2010, 14:19 | ליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ חתם היום על הרפורמה בתעריפי הנמל. כך נודע ל"כלכליסט". הרפורמה תשנה את מבנה העלויות הקיים כך שתעריפי הנמל לא יחושבו ביחס לשווי המטען אלא ביחס לגודלו או משקלו. בנוסף יבוטל הסבסוד הצולב בין יבואנים ליצואנים והתעריף עבור כל הגורמים יהיה שווה.

הרפורמה תכנס לתוקפה כבר באוקטובר 2010 ועל פי גורמים שמקורבים לנושא היא תחסוך למשק כמיליארד שקל בשנה. הרפורמה היא צעד מקדים והכרחי טרם כוונת המדינה להנפיק 15% מנמלי אשדוד וחיפה במאי הקרוב ו-100% מנמל אילת. יצוין שהחתימה של שר התחבורה נעשתה על דעת חברות הנמלים, המשתמשים בנמל וועדי העובדים.

המהלך בוצע בתאום עם אנשי האוצר, שמקדמים את המהלך בשנה וחצי האחרונות בטענה שקידום הפרטת הנמלים יאפשר הסרת חסם מרכזי בפעילות הכלכלית של המשק ומנוע צמיחה משמעותי. עמית לנג, סגן ראש אגף התקציבים באוצר, הסביר ל"כלכליסט" שמדובר במהלך שישפר משמעותית את יכולתם של הנמלים לנהל עצמם נכון ולהעניק שירות טוב יותר לציבור המשתמשים.

שר האוצר, יובל שטייניץ, עתיד לחתום על הרפורמה בשעות הקרובות. גורם בכיר המקורב לנושא מעריך כי עם חתימת שר האוצר ואישור הרפורמה בפועל יגיש נמל אשדוד טיוטת תשקיף לעיון רשות ני"ע, לקראת ההנפקה המתוכננת במאי הקרוב.

תגיות