אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
HOT ו-yes גבו כסף ממנויים שביקשו להתנתק ונקנסו ב-180 אלף שקל צילום: יוסי מימוני

HOT ו-yes גבו כסף ממנויים שביקשו להתנתק ונקנסו ב-180 אלף שקל

מבדיקת מועצת הכבלים והלווין עולה כי גם לאחר שהמנויים גילו כי נגבו מהם דמי מנוי אחרי מועד הניתוק, במקום להחזיר את הכסף באופן מיידי, הכסף הוחזר לאחר פרקי זמן ממושכים

11.04.2010, 12:51 | מיכל תוסייה כהן

HOT ו-yes נקנסו ב-180 אלף שקל על ידי מועצת הכבלים והלוויין, לאחר שהתגלה כי החברות המשיכו לגבות דמי מנוי ממנויים, למרות שאלו ביקשו להתנתק משירותי החברות. כמו כן, HOT ו-yes השיבו כספים אלו, שנגבו שלא כדין, באיחור.

על פי תנאי הרישיון של חברות הכבלים והלוויין HOT ו-yes, הן אמורות לנתק את הצרכנים המבקשים לעשות זאת, בתוך ימים ספורים ולהפסיק את החיוב במועד הניתוק. למרות זאת, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מוסר כי בשנתיים האחרונות חל גידול בתלונות שהתקבלו במועצה מצרכנים אשר חויבו בתשלום דמי מנוי, גם לאחר שנתקבלה אצל החברות הודעת הניתוק.

מבדיקת המועצה עלה כי גם לאחר שהמנויים גילו כי נגבו מהם דמי מנוי אחרי מועד הניתוק, במקום להחזיר את הכסף באופן מיידי כפי שנדרש מהם על פי כללי המועצה, הכסף הוחזר לאחר פרקי זמן ממושכים. במקרים רבים הכספים שנגבו מהמנויים שלא כדין, הוחזרו על ידי חברות הכבלים והלוויין רק בעקבות התערבות מנהלת תחום ההגנה על הצרכן במועצה, מירב שטרוסברג-אלקבץ. כל חברה נקנסה בנפרד בכ-90 אלף שקל.

יו"ר המועצה ניצן חן מסר בעקבות הטלת הקנס כי "המועצה מבקשת לשים את הצרכן בראש סדר העדיפויות, והיא מתייחסת ברצינות רבה לתלונות הצרכנים המתקבלות במשרדיה. הצעדים שננקטו כעת על ידי המועצה הינם שלב נוסף בשורה של צעדים שנוקטת המועצה בתחום ההגנה על זכויות הצרכן".

מ-HOT נמסר בתגובה: "אנו פועלים בהתאם להוראות החוק". yes בחרה שלא להגיב.

תגיות