אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": עדן טבע מרקט תייצר בשרים קפואים צילום: איל פישר

בלעדי ל"כלכליסט": עדן טבע מרקט תייצר בשרים קפואים

רשת חנויות המוצרים האורגניים תשקיע במהלך 150 אלף שקל. מחירי המוצרים הקפואים בעדן טבע מרקט יהיו גבוהים פי שניים מהמוצרים ברשתות השיווק האחרות

12.04.2010, 09:22 | מיכל תוסייה כהן

רשת חנויות מוצרי הבריאות עדן טבע מרקט יוצאת במהלך אסטרטגי לגידול המכירות, ונכנסת לראשונה לגזרת הבשרים הקפואים בהשקעה של 150 אלף שקל - כך נודע ל"כלכליסט". הבשרים יימכרו תחת מותג הבשרים של הרשת, "עדן בשרים".

מנכ"ל הרשת גיא פרוביזור העריך כי המהלך, שיושק סמוך לחגיגות יום העצמאות, יכפיל את מכירות הבשר של הרשת מ־12 מיליון שקל ב־2009 ל־24 מיליון שקל ב־2010.

כניסתה של עדן טבע מרקט לגזרת הבשרים הקפואים היא המשך של מהלך אסטרטגי שהחלה הרשת לפני כחצי שנה להעלאת מכירות הבשר. עדן טבע מרקט הקימה מפעל בשרים בכפר סבא שעד כה עיבד בשר טרי ובשר אורגני בלבד. בכל סניפי החברה נמכר רק הבשר הטרי שיוצר במפעל, ולא נמכר בשר קפוא כלל. רשת עדן טבע מרקט מונה כיום תשעה סניפים.

בשר בעבודת יד

כעת נוספו במפעל מטחנות וציוד נוסף לייצור מוצרי הבשר הקפוא, שישווק החל מהשבוע בסניפי הרשת. הקטגוריה מיועדת במיוחד לצלייה על האש, ותכלול המבורגר קצבים וקבב קצבים שעשויים במפעל בעבודת יד מבשר עגל טרי ומיושן.

לדברי פרוביזור, מגמת מכירת הבשר ברשת נמצאת בעלייה מתמדת, ובשנה האחרונה עלו מכירות הבשר בעדן טבע מרקט ב־500%, ל־13 טונות בחודש. לדבריו, הדבר נובע מעלייה בשוק הישראלי בביקוש לבשר טרי ואיכותי, וכן לבשר אורגני.

"המשך ההשקעה בתחום הבשר היה הצעד הטבעי הבא של הרשת", אומר פרוביזור. "זה תחום שעדיין יש בו הרבה לאן להתפתח. עד היום לא מכרנו בשר קפוא כלל, כי לא מצאנו בשר קפוא שיעמוד בסטנדרטים שהרשת קבעה לעצמה במכירת בשר. לרשת שלנו חשוב שהבשר יהיה רק בשר, ולכן החלטנו להתחיל לייצר את קו הקפואים בעצמנו".

במגמת ירידה

המחירים של קטגוריית הקפואים של עדן טבע מרקט, בהתאם לרמת הבשר, יהיו גבוהים ב־100% מחבילות הבשרים המשווקות ברשתות השיווק הרגילות. לשם ההשוואה, חבילת קבב של עדן קצבים תעלה לצרכן 40 שקל, בעוד שחבילת קבב של זוגלובק שהחברה משיקה במיוחד לכבוד יום העצמאות תעלה רק 20 שקל.

לפי נתוני סטורנקסט לשנת 2009, קטגוריית מוצרי בשר על האש עומדת על 210 מיליון שקל בשנה. הקטגוריה נמצאת במגמת ירידה כספית של 7.4% לעומת שנת 2008, אולם היציאה מהמיתון הכלכלי בשילוב החגים עשויים להקפיץ את מכירות הקטגוריה חזרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות