אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותג המוביל של קניה: רצי המרתון צילום: MCT

המותג המוביל של קניה: רצי המרתון

69% מהנשאלים בסקר הגדירו את רצי המרתון כסיבה העיקרית לגאווה לאומית

12.04.2010, 16:22 | סוכנויות הידיעות

ספורטאים, טבע, נופים וגיוון תרבותי הם מקורות המשיכה התיירותיים העיקריים של קניה, כך עולה מסקר שנערך על מנת להחזיר את האמון בקרב משקיעים, תיירים ושותפי הפיתוח בחו"ל, ובמקביל לבנות זהות לאומית וגאווה מקומית.

הסקר נערך על ידי ברנד קניה (Brand Kenya), חברה ממשלתית שהוקמה כדי לשקם את הדימוי הלאומי והמוניטין של המדינה ברמה המקומית והבינלאומית, בקרב אלף איש. 69% הגדירו את האצנים - רצי המרתון והמרחקים הארוכים - כמותג העיקרי של המדינה. 60% הגדירו את הטבע, בעוד ש-50% ציינו את גיוון התרבותי, הספארי ואת חברת התעופה הלאומית כמקורות גאווה לאומיים.

הגיבורים המקומיים הללו, ביחד עם דמויות בולטות אחרות בעולם הספורט כגון נבחרת הרוגבי הלאומית, נתפסים כמשמעותיים במאמץ למתג את קניה באופן חיובי, בניגוד לפוליטיקאים ולשוטרים, שנחשבים לאנשים הכי פחות אמינים.

67% מהנשאלים ציינו תחושות חיוביות כלפי קניה, אולם, חלק מהנשאלים טרחו לציין נושאים כגון שחיתות, שבטיות ומנהיגות פוליטית כמהמורות בדרך לדימוי חיובי.

הסקר יקבע את ההתקדמות של ברנד קניה מבחינת האסטרטגיה הלאומית ויסייע לזהות באילו תחומים יש להשתמש כדי לקדם את המדינה כיעד תיירותי, מרכז השקעות ומקום אטרקטיבי לחיות בו.

הדימוי של קניה ספג מהלומה בעקבות המהומות שפרצו לאחר הבחירות ב-2007. ניסיונות להשיב את האמון הבינלאומי במדינה נעשו הן בעזרת הממשלה והן באמצעות הסקטור הפרטי שחברו יחד למאמץ משותף. בשנה שעברה שכרה הממשלה סוכנות יחסי ציבור בינלאומית – צ'ולפק לאונרד שכטר ושות', על מנת לחזק את הדימוי שלה בארצות הברית.

תגיות