אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט חשפה את הסלולרי הראשון שלה: KIN

מיקרוסופט חשפה את הסלולרי הראשון שלה: KIN

דריסת רגל לענקית התוכנה בשוק מכשירי הסלולר: המכשיר החדש, המיועד בעיקר לשימוש ברשתות חברתיות, יושק בארה"ב בחודש מאי. בהמשך השנה הוא צפוי להגיע גם לכמה מדינות באירופה

12.04.2010, 20:24 | עומר כביר ושי ענבל
שחקנית חדשה בשוק מכשירי הסלולר: מיקרוסופט הציגה הערב (ב') את הטלפון הסלולרי הראשון מתוצרתה - KIN. המכשיר החדש, שאותו החברה מכנה טלפון חברתי (Social Phone), מיועד לדברי החברה למשתמשים שמנהלים חיים פעילים ברשתות החברתיות.

באירוע ההשקה שנערך הערב בסן פרנסיסקו הציגה מיקרוסופט שני דגמים של הטלפון, שניהם בתצורת סליידר עם מקלדת נשלפת: KIN ONE – טלפון בעל מראה עגלגל ומצלמה ברזולוציית 5 מגה-פיקסל, בעל נפח זיכרון של 4 ג'יגה-בייט; ו-KIN TWO, שלו צורה מלבנית, מצלמת 8 מגה-פיקסל וכן מקלדת ומסך גדולים יותר, נפח זיכרון של 8 ג'יגה-בייט ויכולת לנגן סרטונים באיכות HD. שני הדגמים מצוידים במסך מגע. הטלפונים ישווקו בארה"ב החל בחודש מאי בבלעדיות ברשת Verizon, ובסתיו יגיעו גם לגרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה באמצעות וודאפון.

השאיפות של מיקרוסופט קרייג מאנדי: "רצינו לפתח טלפון שאף אחד עוד לא עשה" בשיחה עם "כלכליסט" אמר סמנכ"ל המו"פ והאסטרטגיה של מיקרוסופט המבקר בישראל: "ההחלטה לשלב בכל שירות שלנו, גם שירות 'ענן' משלים היא החלטה אסטרטגית" אסף גלעדלכתבה המלאה

מהתרשמות ראשונית נראה שמכשירי ה-KIN אינם סמארטפונים, אלא טלפונים פשוטים בעלי יכולות חברתיות. מדובר במכשירים סגורים מאוד שאינם פעולות שכבר הפכו לסטנדרט בסארטפונים, כמו התקנת אפליקציות. גם הגלישה באינטרנט, כך נראה, מוגבלת ביותר ומבוססת על הדפדפן של נגן המדיה Zune. מערכת ההפעלה של המכשיר אינה ווינדוז-פון 7, מערכת ההפעלה לסמארפונים שמיקרוסופט חשפה בפברואר, אלא מערכת הפעלה ייחודית ל-KIN.

רובי באך, נשיא חטיבת הבידור והמוצרים של מיקרוסופט, אמר באירוע שעד היום לא היה טלפון סלולרי שהותאם לצרכים של הגולשים, בעיקר הצעירים, שעושים שימוש רב ברשתות חברתיות. "ראינו הזדמנות לעצב חוויה סלולרית רק בשביל הדור החברתי – טלפון שמקל לחלוק ולשתף את החיים מרגע לרגע. יצרנו את KIN בשביל אנשים שרוצים לחיות מחוברים, לשתף, לבטא וליצור קשרים עם חברים ומשפחה. הדור החברתי רוצה וצריך יותר מהטלפון שלו. KIN הוא המקום היחד לשתף את כל הדברים שאכפת מהם, עם האנשים שהכי אכפת מהם".

KIN ONE לצד KIN TWO. "סלולרי חברתי" KIN ONE לצד KIN TWO. "סלולרי חברתי" KIN ONE לצד KIN TWO. "סלולרי חברתי"

על ההבדל בין מערכת ההפעלה של ה-KIN ובין מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה של החברה אמר באך כי "ווינדוז-פון נועד לפשט את החיים, KIN נוצר כדי להעשיר אותם, ולנווט את החיים החברתיים שלכם".

הטלפונים החדשים פותחו בשיתוף עם יצרנית האלקטרוניקה שארפ, אך ישווקו על ידי מיקרוסופט עצמה (בדומה לנקסוס 1, שמיוצר על ידי HTC אך משווק על ידי גוגל). מסך הבית של הטלפונים מכונה KIN Loop, והוא מציג עדכונים שוטפים מרשתות חברתיות שונות כמו פייסבוק, טוויטר ומייספייס. המשתמשים יכולים לבחור אנשי קשר מועדפים, והמכשיר יקדם את הצגת עדכוני הסטטוס, ההודעות והתמונות שלהם.

תכונה נוספת, המכונת KIN Spot, מאפשרת להעביר עדכונים לרשתות חברתיות שונות ללא צורך באפליקציות ייעודיות. באמצעות גרירת תמונות, סרטונים, הודעות טקסט, קישורים, הודעות סטטוס ועוד ל-Spot, ניתן לעדכן אותם אוטומטית בכל הרשתות החברתיות שהוגדרו על ידי המשתמש, כאשר ניתן לשלוט מה לשתף ומתי.

בכל העדכונים ניתן יהיה לצפות באמצעות KIN Studio, שירות מבוסס ענן שניתן לגישה מכל דפדפן ומכל מכשיר, המציג בצורת טיים-ליין ויזואלי עדכוני טקסט, תמונות וסרטונים. את התוצאה מכנה מיקרוסופט "יומן דיגיטלי, המאפשר לחזור בזמן ולחוות מחדש סוף שבוע מטורף או יום הולדת". השירות מהווה למעשה גיבוי של כל המידע שנוצר על המכשיר, ולדברי החברה הוא פוטר את המשתמשים מהצורך למחוק מידע בגלל הגבלת זיכרון.

בנוסף יכללו מכשירי KIN אפליקציית Zune, בדומה לאפליקציית אייפוד באייפון, שתשמש לצפייה בווידיאו ולהאזנה למוזיקה, רדיו ופודקאסטים; דפדפן המאפשר לשתף עמודי אינטרנט; קורא RSS מובנה; ומנוע חיפוש מבוסס בינג, המאפשר לאתר מידע הן ברשת והן במכשיר עצמו.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
נראה לי שמיקרוסופט
הולכת קצת לאיבוד עם על המכשירים "הצרכניים" שלה, טלפון כזה מזכיר לי כשלון ברמות של מודו (אולי מישהו ממודו יעץ גם למיקרוסופט?) השוק עובר לסמארטפונים, כולם רוצים אפליקציות ומשחקים ועוד הרבה מאוד שטויות שהם לא ממש צריכים, החל מ-"סופר מם" אמריקאית וכלה בסבתא של סופר מם שרוצה לראות תמונות של הנכד שמקיא במסיבת היום הולדת שלו. כל אלו ובוודאי הצעירים, קונים רק סמארטפונים, עידן המכשירים הפשוטים די נמצא בשלהיו, ומיקרוסופט מחמיצה את השוק הזה שרק צומח וגודל ולבסוף גם יאיים על המחשבים האישיים.
משה , תל אביב  |  13.04.10
7.
אז זהו...
שהמכשיר הזה פונה לשוק אחר לגמרי משלל המגיבים והמסקרים. מדובר על מכשיר שמתמקד בשוק של ילדים בני 10 עד 18 שכל מה שהם עושים כל היום זה לסמס, לתקתק סטטוסים, לצלם ולהעלות לפייסבוק או כל רשת חברתית אחרת. תסמכו על מיקרוסופט שעשתה וואחאד סקר שוק לפני שהיא העלתה את המוצר הזה. הרי הכי קל היה לה לקחת את הZUNE HD, לשים בו משדר וג'יפיאס יחד עם ווינדוס מובייל 7 ושלום על ישראל. אבל השוק רווי והם צריכים למצוא נתח שאף אחד עוד לא נגע בו. אז כן, מכשירים חכמים אחרים גם עושים את מה שהמכשיר הזה עושה, אבל ערך המוסף שלו זה שהוא ממוקד ברמה עצבנית לפעילויות האלו. הוא לא *גם* עושה, הוא בעיקר עושה. זה מתבטא בזמן סוללה ארוך יותר וקלות שימוש ושיתוף עצבנית שאין לאחרים. הוא מכוער, אבל הוא מדבר לאנשים שהם לא אני ולא אתם. אז אל תתנו לו צ'אנס, כי הוא פשוט לא יעניין אתכם.
אבנר התותח  |  13.04.10
לכל התגובות