אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה שסיגריות ורודות וקצת פרחים יכולים לעשות צילום: shutterstock

מה שסיגריות ורודות וקצת פרחים יכולים לעשות

ריינולדס אמריקן השיקה ב־2007 את הסיגריות "קאמל נאמבר 9" ושיווקה אותן לנשים באמצעות מודעות מעוטרות בפרחים

15.04.2010, 15:27 | ארז רומס

לצבוע חפיסת סיגריות בוורוד מזעזע, לתת לה שם שמזכיר בשמים ושירים רומנטיים ולכוון את הפרסום שלה לנערות ולנשים באמצעות מגזיני אופנה - זו האסטרטגיה שעמדה מאחורי ההחלטה של חטיבת אר.ג'יי ריינולדס מתאגיד ריינולדס אמריקן, כשהשיקה ב־2007 את "קאמל נאמבר 9" כדי להגדיל את מכירות הסיגריות באמצעות התמקדות בפלח הנשי.

קאמל נאמבר 9. "קל וחושני", צילום: MCT קאמל נאמבר 9. "קל וחושני" | צילום: MCT קאמל נאמבר 9. "קל וחושני", צילום: MCT

המוטו "קל וחושני" (Light and lucious) ופרחי הבר שעיטרו את מודעות הפרסום נועדו להעלות את נתח המעשנות ל־30% ויותר ממעשני המותג, אשר זוהה באופן מסורתי כמותג גברי. לפי "הניו יורק טיימס", במותגים מתחרים כמו "מרלבורו" ו"ניופורט" עומד שיעור הנשים המעשנות על 40%–50% מכלל מעשני המותג. ובכלל, כמחצית ממעשני העולם הן נשים. קאמל ניצבה בפני תחרות לא קלה והתכוונה לנצח בה.

שנה לאחר שהופצו מודעות המותג החדש זינק מספר הבנות בקבוצות המיקוד שזיהו את קאמל נאמבר 9 כמותג החביב עליהן בכמעט פי שניים.

"החלק העצוב הוא שהמוצר הזה אינו שונה מהמוצרים האחרים מסוגו", אמרה ל"ניו יורק טיימס" שריל ג'י הילטון, המשמשת נשיאה ומנכ"לית של קרן המורשת האמריקאית בוושינגטון, אשר הגתה את קמפיין "אמת" למלחמה בעישון בקרב צעירים. הקרן זוכה למימון מריינולדס אמריקן ומיצרניות סיגריות אחרות. לדבריה, "יותר נשים מתות מסרטן הריאות מאשר מסרטן השד, אך הדבר אינו מונע מחברות הסיגריות להתאמץ להגדיל את המכירות שלהן בקרב נשים".

"אנחנו בסך הכל מעניקים למעשנים הבוגרים שלנו בחירה", אומרת קרדיסה לוזאנו, סמנכ"לית שיווק בריינולדס אמריקן. "אנחנו עושים זאת באמצעות התמקדות במוצרים הגוררים קריאות 'וואו' מהלקוחות שלנו, וזה מוסיף כיף והתרגשות לכל קטגוריות המוצר שלנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות