אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל האפר: בפורמולה 1 מחפשים נתיב יציאה מסין צילום: רויטרס

בגלל האפר: בפורמולה 1 מחפשים נתיב יציאה מסין

סבב המירוצים מחפש דרכים לעקוף את ענן האבק הוולקני ולא לדחות את המרוץ הבא שאמור להתקיים בברצלונה

18.04.2010, 20:13 | ניק מולבאני, רויטרס

רכבת אקספרס טרנס סיבירית? מעבורת מספרד? רכבת מטורקיה? בפורמולה 1 שוקלים את כל האפשרויות כדי לעקוף את ענן האבק הוולקני ולחזור ביום ראשון לאירופה מסין.

לראשונה, השיחה במסלול בגרנד פרי בסין לא נסבה סביב F-Ducts או צמיגים אלא על התפרצות הר הגעש באיסלנד שגרם לסגירת רוב המרחב האווירי באירופה. "זה הולך להיות אתגר, אבל אנחנו נמצא דרך, אפילו אם יהיה מדובר בטרנס סיביריאן", אמר מנהל קבוצת מקלארן מרטין וויטמארש לעיתונאים. "אנחנו פחות מודאגים לגבי האנשים, כי בטוח נמצא דרך להחזיר אותם הביתה, אבל עלינו להחזיר את המכוניות, ועוד לא שמענו דבר בקשר למטען".

התחרות הבאה צפויה להתקיים בברצלונה ב-9 במאי. אלן וולארד, מנהל המטען עבור הפורמולה 1, שאחראי על העברת כ-700 מיליון טון של מכוניות וציוד ברחבי העולם, שמר על אופטימית. "אם הייתי יכול לבחור תזמון עבור אירוע שכזה, עדיף שזה יקרה לפני פגרה של שבועיים – שלושה", אמר לרויטרס.

"אנחנו נעביר את הציוד לשדה התעופה הלילה, ובתקווה תוך שבוע יתבהרו נתיבי האוויר, ונוכל להטיס אותו. אם זה יקרה בשלב מאוחר יותר, נשקול להעביר את הציוד ישירות לברצלונה לקראת המרוץ הבא. אני לא מבין ממה כולם כל כך מתרגשים, אנחנו לא יכולים לעשות דבר בנידון".

אף שהמרוץ הבא מתוכנן רק לעוד שלושה שבועות, רוב הקבוצות תכננו לבצע שיפורים ניכרים במכוניות שלהן לפני סדרה של שלושה מרוצים באירופה. "אנחנו מתכננים שורה של שדרוגים לפני ברצלונה, כך שניקלע לבלגן אם לא נצליח להעביר את המטען", הסביר וויטמארש.

לא מדובר רק בציוד, אלא גם בנהגים, אנשי הצוות, בכירים ועיתונאים שעומדים בפני המתנה ארוכה בשנגחאי. בוב קונסטנדורוס, שקולו הערב מוכר למיליוני אוהדי הפורמולה 1, כמנחה מסיבות העיתונאים שלאחר המרוצים, היה אמור לתפוס טיסה ישירה משנגחאי ללונדון ביום שני. "אמרו לי שהטיסה הפנויה הבאה יוצאת רק ב-4 במאי", מספר הבריטי, שלא פספס תחרות ב-25 השנים האחרונות. "בתקווה העניינים יירגעו לאחר שהשמיים יתבהרו באירופה".

תגיות