אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בטר פלייס נדונה לכישלון"

"בטר פלייס נדונה לכישלון"

חבר מועצת מנהלים לשעבר בקונצרן דיימלר קרייזלר אמר "החלפת הסוללות מחייבת את החברה להחזיק מלאי יקר של סוללות שערכן נאמד בכ-21 אלף יורו ליחידה, הייתי שמח אם מר אגסי היה מסביר לי כיצד החברה מתכוונת להיות רווחית עם מחוייבות למלאי כל כך גדול ויקר"

18.04.2010, 16:50 | שרון ביידר

התקדמותה של בטר פלייס בענף הרכב החשמלי ובשוק הרכב העולמי גוררת לא מעט תרעומת מצד יצרניות הרכב הוותיקות, אשר אינן מהססות להעביר את המלחמה התקשורתית עם השחקנית החדשה בענף ממאחורי הקלעים של תעשיית הרכב אל הבמה הציבורית.

"הפרויקט של בטר פלייס נידון לכישלון עוד לפני שהוא התחיל", כך אמר בסוף השבוע יורגן הוברט, חבר מועצת מנהלים לשעבר בקונצרן דיימלר קרייזלר, בכנס שערך המגזין הגרמני אוטומוטור אנד ספורט, שנערך בסוף השבוע בגרמניה.

הוברט צוטט במגזין הגרמני כאומר ש"אופציית החלפת הסוללות של בטר פלייס מחייבת את החברה להחזיק מלאי יקר של סוללות שערכן נאמד בכ-21 אלף יורו ליחידה, הייתי שמח עם מר אגסי היה מסביר לי כיצד החברה מתכוונת להיות רווחית עם מחוייבות כזו למלאי כל כך גדול ויקר".

הוברט הוסיף שלפי דעתו, יש בשוק הרכב האירופאי דרישה למכוניות חשמליות שישמשו את היצרניות כפיתרון חלקי להורדת רמת פליטת המזהמים הכללית של הדגמים אותם מייצר היצרן. לדבריו, שוק הרכב העולמי רחוק עדיין מאוד מלהציג מכוניות חשמליות בנות השגה שמסוגלות לספק את הביצועים והיכולות של מכוניות בנזין.

למרות הצהרותיו של הוברט, לעת עתה הפרויקט של בטר פלייס מתקדם בישראל. בשבוע שעבר הוצגה לראשונה גרסתה החשמלית של רנו פלואנס, הדגם הראשון שישווק בארץ על ידי בטר פלייס. הפלואנס מסוגלת להגיע למהירות סופית של כ-140 קמ"ש ולנסוע 160 קילומטרים בין טעינות.

תגיות

130 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

129.
נכון לרגע זה לאגסי אין פיתוח רלבנטי
מכונית שצריכה כל כך הרבה "תדלוקים" ובשורה התחתונה לפי התנאים כיום עדיין מבוססת על דלק פוסילי מתחנות כוח היא לא משהו אטרקטיבי. אם הטכנולוגיה תהיה הרבה יותר מתקדמת נאמר תדלוק אחד ל-300 ק"מ והמהירות תגיע לפחות ל-180 קמ"ש ויהיו הרבה מקורות אנרגיה ירוקים לייצור חשמל וכן העלות לק"מ תהיה נמוכה. אז, ורק אז יש על מה לדבר. כרגע, זה יותר מדי אם. מה שכן, אין שום צורך בפיתוח חדש יש לשכלל דברים קיימים. לדעתי הדבר הכי מוצלח יהיה לשכלל את מנועי הדיזל, לשלב אותם במכוניות היברידיות ואת הדיזל לייצר באופן ירוק (ביו דיזל) ומשמן משומש. אפשר בלי בעיה מיוחדת לייצר מכוניות דיזל נקיות שיתנו לכל הפחות 30 ק"מ לליטר. יש היום מחקר על ייצור דלק מאצות. חוות אצות כאלה יתנו שיווי משקל אקולוגי כי הן יספגו פחמן דו-חמצני.
ארז , באר שבע  |  25.04.10
128.
אמר לי את זה לפני יותר משנה אחד היבואנים של המצברים בארץ
אחד מיבואני המצברים אמר ואומר את הדברים כבר זמן רב זה ידוע מי קינה רכב יד שניה ? מה אורך חיי הסוללה ? יש המון שאלות שאין להן תשובות העיקר שיש סידור עבודה לכמה קצינים במיל והקומבינה נוסעת
אחד העם , אין ידיד נעמן מכסף מזומן  |  23.04.10
126.
הצחקתם אותי..
הרי יצרן הרכב במיוחד תכנן את הרכב עם האפשרות הזאת, הסיבוך העיקרי - פגיעה בהכנסות "בטר פלייס" שמן הסתם תגלגל כסף לפוליטקאים וכ' (אמרתי שחיתות... ?) בלי קשר..מדובר על רנו, לרנו בארץ יש שם רע מאוד, רכבים לא אמינים, מוסכים בארץ שונאים לטפל ברכבים האלה כי הם לא מבינים בהם, אז למה מישהו חושב בכלל שהדגם הזה יימכר בארץ ?! הפלואנס הנוכחית לא מצליחה להימכר, אז זאת תצליח ?! דבר נוסף - חצי שעה הטענה ל 140 ק"מ ? אני היום עושה בממוצע כ 140 ק"מ ביום, לעבודה ובחזרה, אני לא מתאר לעצמי שאני אצטרך לבלות כל יום חצי שעה בתחנת דלק, זה לא הגיוני.. הפרויקט נידון לכישלון, וכך גם כספיו של עופר.
יהושוע , ירושלים  |  20.04.10
לכל התגובות