אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
2. Conduit - סרגל הכלים שנהפך למכונת מזומנים צילום: יובל חן

2. Conduit - סרגל הכלים שנהפך למכונת מזומנים

כך נכנסה הטכנולוגיה של הסטארט־אפ האלמוני מרחובות לאתרים של זינגה, לופטהנזה, טק־קראנץ' וגם זה של הזמרת ריהאנה

19.04.2010, 00:21 | אסף גלעד

לא הרבה ידוע על קונדואיט (Conduit), חברת הסטארט־אפ מרחובות, שנמנעת בדרך כלל מחשיפה תקשורתית ונהפכה בתוך שנה מיום הקמתה למכונת מזומנים רווחית. קונדואיט הכניסה לאתרי תוכן את סרגלי הכלים שבהם השתמשו עד היום בעיקר בדפדפנים ובמילונים מקוונים. חברת המשחקים הסופר־פופולרית ויצרנית המשחק בפייסבוק פארמוויל, ליגת הבייסבול האמריקאית, חברת התעופה לופטהנזה, בלוג הטכנולוגיה טק־קראנץ' ואפילו הזמרת האמריקאית ריהאנה כבר אימצו סרגל שכזה. והם לא לבד: 220 אלף אתרים צירפו אליהם את הטכנולוגיה של קונדואיט ב־2009, ומדי יום מצטרפים כ־900 אתרים נוספים.

לפרויקט המלא - 50 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2010 - לחצו כאן

הסוד של קונדואיט הוא שהמוצר שלה הוא בעצם הרבה יותר מסרגל כלים: הוא משווק כאמצעי תקשורת חדש שבאמצעותו יכול האתר לעדכן את הגולש בחדשות, לאפשר לו להאזין למוזיקה, לקרוא ולשלוח טוויטים, לשוחח בצ'אט, לבצע קניות ברשת, לשחק במשחקים ולצפות בפרסומות. יתרה מזאת - את חלק מההכנסות שמגיע מפרסומות מעבירה קונדואיט לאתרי התוכן שבהם היא שוכנת, בהתאם למספר הגולשים, וכן היא מספקת להם כלי אנליזה לניתוח תנועת הגולשים.

ההצלחה של קונדואיט נמדדת לא רק במספר האתרים: מדי יום מורידים את הסרגלים השונים 1.5 מיליון גולשים, ועד היום הורידו אותם 100 מיליון משתמשים פרטיים. כדי להתמודד עם העומס הכפילה קונדואיט בתוך שנה את מספר עובדיה וכיום היא מונה כ־130 איש.

גבי בילצ גבי בילצ'יק, ממייסדי קונדואיט (מימין), יוחאי לוי, סמנכ"ל השיווק של החברה (משמאל) ועובדי החברה. 1.5 מיליון הורדות ביום | צילום: יובל חן גבי בילצ

מרכיב מרכזי בהכנסות של קונדואיט הוא השילוב של מנוע החיפוש של גוגל בסרגליה, שממנו נוטלת קונדואיט עמלה על כל חיפוש ורכישה. ב־2009 זינק מספר החיפושים דרך סרגלי קונדואיט מ־300 מיליון בחודש ל־1.1 מיליארד. בנוסף פיתחה החברה בשנה האחרונה מקור הכנסה חדש, השואב את השראתו ממודל חנות האפליקציות של אפל. תחת הכותרת "מרקטפלייס" מאפשרת קונדואיט למפתחי תוכנה לפתח יישומים הניתנים להורדה לתוך סרגלים, ולחברות מסחריות לפתח יישומים בעלי אופי פרסומי, ולהציע אותם בחנות האפליקציות. אחד היישומים המצליחים הוא קליפ משותף לקוקה־קולה ולסרט "אווטאר" שזכה לחשיפה של מיליונים באמצעות קונדואיט. יישום זה לבדו תרם עשרות אלפי דולרים להכנסות החברה.

קונדואיט, שגייסה לא יותר מ־10 מיליון דולר, הכניסה השנה על פי ההערכות 60–70 מיליון דולר, והכנסותיה ממשיכות לגדול. לאחר שסירבה להצעות רכישה אחדות, בהן הצעה של 100 מיליון דולר מ־IAC, ההנפקה היא כנראה השלב הבא.

Conduit

מוצר: סרגלי כלים הניתנים להתאמה לאתר

שנת הקמה: 2005

מספר עובדים: 125

מייסדים: רונן שילה, דרור ארז וגבי בילצ'יק

גיוסים: 10 מיליון דולר

הכנסות ב־2009: 60–70 מיליון דולר, לפי ההערכות

משקיעים בולטים: בנצ'מרק, יוזמה והמייסדים

לקוחות בולטים: NBA, לופטהנזה, זינגה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
חוסר פרגון
מדהים לראות איך קשה לקבל פרגון בישראל, יש הברה חברות בעולם שניסו ומנסות לבנות מודלים כמו של קונדויט אבל היא הצליחה ובנתה חברה מצליחה וקיראטיבית. עצוב לראות שיש אנשים שמוצאים דופי בכל מה שחברות כאן עושות ותמיד מחפשות את הצד השלילי של כל דבר......חברל וקצת מוצאי את החשק לעשות כאן דברים. על כל פעילות ניתן לראות גם צד שלילי - סתם לדוגמא לחברות הכבלים שמחייבות אותנו להתקשרות ארוכה, מכוני כושר שחייבים לעשות בהם מנוי ואח"כ לא עושים בו שימוש אבל לא ניתן להפסיק ....ויש עוד מליוני דוגמאות תנו הזדמנות לחברות צעירות יש כאלו הרבה בארץ וזו פעילות מבורכת שנותנת פרנסה לאלפי משפחות
ישראלי , מרכז  |  24.04.10
14.
יש שמועות שההכנסה שלהם היא יותר מ 1.5 מליון דולר ליום...
אז לא ברור לי למה אין עוד מתחרים ראויים בנישה הזו, הרי זה לא שהם המציאו את הגלגל, מדובר בסרגלי כלים דינמיים + חיפוש של אדסנס פרימיום. אם יקום מתחרה נתח השוק העצום יתחלק והגולשים והמשתמשים ייהנו מהתחרות.
יקיר , בת ים  |  21.04.10
לכל התגובות