אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
3. AdsMarket - עושים שוק מהפרסום המקוון צילום: עמית שעל

3. AdsMarket - עושים שוק מהפרסום המקוון

החברה, שמתאימה בין מפרסמים לשטחי פרסום, נהפכה לאחת השחקניות המרכזיות בתחומה בעולם

19.04.2010, 00:24 | אסף גלעד

בישראל הצטברה מסה קריטית של חברות בולטות בתחום טכנולוגיות הפרסום המקוון. מלבד אדסמרקט (AdsMarket) אפשר למצוא ברשימה זו עוד שתי חברות - אבל חברה זו היא היחידה ששייכת למשרד פרסום: אחד המשקיעים שעומדים מאחוריה הוא מנכ"ל מקאן־אריקסון ישראל, אילן שילוח.

לפרויקט המלא - 50 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2010 - לחצו כאן

אדסמרקט הוקמה על ידי עופר דרוקר (לשעבר קצין בכיר בחיל המודיעין) והיזם הסדרתי כפיר מויאל (ממייסדי חברת ההשקעות סייהוק) על בסיסם של שני סטארט־אפים אחרים - Xtend ו־Cube Effect. אחד מחברי הדירקטוריון של החברה הוא ניר טרלובסקי (שהקים את RSL שהונפקה בהצלחה ואת באזמטריקס שנמכרה לנילסן).

החברה פעילה בשוק ה־Affiliates, ספקי גולשים לאתרים מסחריים, המגלגל בעולם 8 מיליארד דולר בשנה - עשירית מהיקף שוק הפרסום העולמי כיום. אדסמרקט מציעה זירה מקוונת שהיא מעין שוק, שבו נערכת התאמה אוטומטית ומהירה בין מפרסמים לבין שטחי פרסום באתרי תוכן בכל רחבי הרשת. החברה מסוגלת לזהות בזמן אמת היכן נמצאים ברשת מרבית הגולשים בתחום תוכן כלשהו וכמעט בכל שפה - ומכוונת לשם את המפרסמים. באופן הזה היא מסייעת להם להגיע לקהל גדול יותר ורלבנטי יותר לתוכן הפרסום שלהם - ובמרבית השפות הקיימות כיום ברשת.

עופר דרוקר ועובדי אדסמרקט. החברה השלישית בשוק האירופי, צילום: עמית שעל עופר דרוקר ועובדי אדסמרקט. החברה השלישית בשוק האירופי | צילום: עמית שעל עופר דרוקר ועובדי אדסמרקט. החברה השלישית בשוק האירופי, צילום: עמית שעל

כיום עובדת אדסמרקט עם 350 מפרסמים ו־500 אתרי תוכן. בתוך שלוש שנים נהפכה החברה לאחת השחקניות העולמיות המרכזיות בתחום שבו היא פועלת. הכנסותיה ב־2009 הגיעו ל־65 מיליון דולר, כמעט כפול מהסכום שהכניסה ב־2008, שהיתה שנת הרווחיות הראשונה של החברה, ופי 7 מההכנסות שלה בשנת 2007. הצפי של אדסמרקט ל־2010 ורוד במיוחד, עם תחזית למכירות שיעברו את רף 100 מיליון הדולר ויקרבו את החברה לקראת הנפקה בנאסד"ק.

עם זאת, לאדסמרקט יש תחרות רבה בשוק העולמי: לא פחות מ־3,000 חברות עוסקות בתחום שלה. החברה הישראלית נחשבת לשלישית בשוק האירופי אחרי Tradedouble שמכניסה 460 מיליון דולר בשנה וזאנוקס שמכניסה 400 מיליון דולר בשנה. בארצות הברית שולטות חברות כמו קומישן ג'אנקשן עם הכנסות של 600 מיליון דולר בשנה ולינקשייר עם הכנסות של 400 מיליון דולר בשנה.

אך בעוד שאירופה מהווה כיום 75% ממקור ההכנסות של אדסמרקט, פוטנציאל הצמיחה העיקרי שלה כיום נמצא בארה"ב (שם הכניסה בשנה האחרונה כ־10 מיליון דולר) ובמקסיקו וברזיל (שבהן הכניסה כ־3 מיליון דולר ב־2009).

עד להמשך הצמיחה העולמית ותוך כדי הרהור על אפשרויות של הנפקה ושל רכישות, אדסמרקט נכנסה בינתיים למהלך של התרחבות גם בישראל. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של הקמת מרכזי פיתוח ותפעול בגליל ובבאר שבע, שיתבססו על ההון האנושי של סטודנטים ובוגרי מקצועות ההייטק ממוסדות ההשכלה הגבוהה מהאזור.

AdsMarker

מוצר: מנוע אופטימיזציה למפרסמים ברשת

שנת הקמה: 2007

מספר עובדים: 135

מייסדים: עופר דרוקר וכפיר מויאל

גיוסים: 8 מיליון דולר

הכנסות ב־2009: 65 מיליון דולר

משקיעים בולטים: אילן שילוח, ניר טרלובסקי, עופר דרוקר, כפיר מויאל, אורי לוי ואינפיניטי

לקוחות בולטים: איזיג'ט, סוויס איירליינס, אי־טורו ופוגו

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אדסמרקט
גברותי ורבותי , תרשו לי למחוא כף ואפילו להוסיף קול תרועה, לכל מה שקראתי ...אבל, כמו תמיד למטבע 2 צדדים, ואצל אדסמרקט אחד הצדדים הוא אפל. אחסוך מכם את כל הסברים ודוגמאות על ההנהלה, שלועסת ויורקת את מיטב עובדיה, וקידומים על רקע היכרות אישית עם הורי העובדים . אני מעדיף לשבור את כל "העובדות" שנכתבו על החברה - 1. אדסמרקט, אכן פעילה בשוק ה - affiliates , אך רחוקה שנות אור מהשחקנים הגדולים בשוק. האמת זה קצת מגוחך לרשום אותן באותה שורה. 2. 95% מההכנסה של אדסמרקט מתבסס על כל "הזבל" שתמצאו באינטרנט. מקמפיינים של הורדת משחקים חינם שדופקים לכם את המחשב, לקמפיינים של תוכן סלולרי ("גונבים" מכם כסף!) לקמפיינים של "כאילו" הגרלות חינם לאייפונים 3. לעומת אדסמרקט, השחקנים הגדולים מתבססים על תחומים "מסורתיים" יותר, המהווים בסיס יציב שלא נתון לרגולציות, כגון - תיירות , לימודים , מכירת מוצרי חשמל. כך שבעוד שאדסמרקט משחקת חתול ועכבר עם הרגולציות הם מתבססים על יסודות חזקים מאוד. 4. לא צלחו כל הניסיונות להיכנס לתחומים המסורתיים יותר והחברה ממשיכה להתבסס ולקדם רק את מוצרי "הזבל" ... 5. פייסבוק, המקור המדיה העיקרי של אדסמרקט, הופך ליותר ויותר ידידותי למשתמש ומעלה את עוצמת הרגולציות. במילים אחרות - פייסבוק וגוגל לא מוכנים שיגנבו את הלקוחות שלהם עם קמפיינים של "שלח SMS קבל אייפון בחינם", קמפיינים שהם הלחם והחמאה של אדסמרקט . מה זה אומר ? שערוצי ההכנסה העקרים נסגרים לאדסמרקט. 6. בכתבה נכתב כי ההכנסות הצפויות לשנת 2010 הם מעל 100 מ' $ , אני לא יודע עם לצחוק או לבכות ... 5. "לא שמים את כל הביצים בסל אחד" - כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה ? המדיה של אדסמרקט מתבססת על 10 פבלישרים (אקסטנד שהיא חברת בת בניהם). אין צמיחה של מדיה חדשה וכל הזמן טוחנים שם את אותם ערוצים . מספיק שאחד מהעשרה עוזב, מפסיק לקדם את הקמפיינים שלהם ואפשר להגיד שלום ל- 15% מההכנסה !!!! לסיכום , עופר דרוקר נראה לי אדם ערכי . בחור נחמד מאוד, אוהב צה"ל בעל חזון לפתוח משרדים באזורי הפריפריה . כל הכבוד !! כל זה לא משנה את העובדה שעופר דרוקר , מנהל חברה שמתבססת על כל הרע שיש לאינטרנט להציע. מטרת הקמפיינים שאדסמרקט מקדמים היא לגרום לאנשים ברחבי העולם לשלם עבור מוצרים שהם אפילו לא יודעים שעולים כסף. הבעיה של אדסמרקט היא שמלך והמלכה של האינטרנט (גוגל ופייסבוק) לא מוכנים לקדם מוצרים מסוג זה .... אז רבותי, אחלה כתבה בשביל לעשות באז על החברה לקראת הנפקה עתידית .. כמו שנאמר – המלך הוא עירום ...
אדסמרקט , תל אביב  |  29.04.10
3.
תגובה לירון
אני עובד בתחום משנת 99 . מתוכם 4 שנים בחברה מתחרה (אחת מאלה שמצויינות בכתבה כמתחרות לאדסמרקט) לגבי אינטרסים שמניעים אותי ...? כאשר אתה מגיע מחברה מחו"ל שעוסקת באותו תחום ויודע בדיוק, אילו תחומים ראוי לקדם ואילו הם "פישי", אז מין הראוי שאומר פה את דעתי . סע ברכה ולך תוריד איזה קמפיין של - רוצה LCD חדש ? רשום את המובייל שלך והשתתף בהגרלה ... כן ממש !!!
בטיטו , מרכז  |  19.04.10
1.
תגובה לבטיטו
איני יודע מהיכן כל המידע שהצגת אך ברור שאינך נטול אינטרסים... הנתונים שהצגת לגבי טיב המוצרים אותה מקדמת החברה אינם נכונים בעליל ואף חוטאים בצורה קשה לאמת!!! החברה אינה מקדמת מוצרי "זבל" להגדרתך ומוצרים שאינם עולים בקנה אחד עם מסגרת ערכים גבוהה ...הורדת רינגטון או משחק אינם דבר פסול. במקום לפרגן לחברה ישראלית שמצליחה בתוך שוק קשה ,תובעני ותנודתי מול מתחרים בכל רחבי העולם ,אתה בוחר להציף רק את הרע.... כפי שאמרתי תחילה ,ברור שרק אינטרסים מניעים אותך וחבל.....
ירון , השרון  |  19.04.10