אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוכני הנסיעות: "מומלץ לבצע עסקאות קרדיט שאינן ניתנות לביטול" צילום: אי פי אי

סוכני הנסיעות: "מומלץ לבצע עסקאות קרדיט שאינן ניתנות לביטול"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות בישראל הדריך את הסוכנים לגבי ביטולי הטיסות בעקבות ההתפרצות באיסלנד: "לקוחות שטרם התחילו את נסיעתם לא יהיו זכאים לפיצויים"

19.04.2010, 11:35 | יסמין גיל
"אירוע כדוגמת התפרצותו של הר הגעש האיסלנדי הינו ללא תקדים בהיקפו ובמשמעויות הכספיות של הנזקים שהוא מסב", כך כתב מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות בישראל, יוסי פתאל, בהודעה שהעביר אתמול (א') לסוכנים, ובה עמדת ההתאחדות בכל הקשור לביטולי הזמנות של לקוחות, בשל ביטולי הטיסות לאירופה וממנה.

שאלות ותשובות נתקעתם באירופה? ברוב המקרים תיאלצו להסתדר לבד ביטולי הטיסות הרבים בגלל האפר הוולקני בשמי אירופה הותירה אלפי תיירים ישראלים עם הרבה סימני שאלה. "כלכליסט" מנסה לעשות סדר ולענות על השאלות המהותיות יסמין גיל, תגובה אחתלכתבה המלאה

"חוקי הגנת הצרכן מעולם לא התכוונו ולא חוקקו בכדי להתייחס למקרים מסוג זה, הנופלים לקטגוריה הברורה של כוח עליון", כתב פתאל, "ומאחר וכבר נעשים ניסיונות להשתמש בפירושים לחוקי הגנת הצרכן בהקשר זה, אנו מבקשים להביא לידיעתכם את עמדתנו הראשונית למספר נושאים שעלו בימים אלה".

לגבי לקוחות שטרם התחילו את נסיעתם, כתב המנכ"ל: "בין אם מדובר בטיסה אל הארץ או ממנה, לא יהיו זכאים לפיצויים בגין נזקים מביטול. לקוח שיצא מהארץ לפני התפרצות ההר וממתין בחו"ל, לא זכאי לפיצוי עבור הוצאותיו להמתנה".

על לקוחות שהתחילו את נסיעתם ובעקבות האירוע מטוסם נחת בשדה תעופה אלטרנטיבי, כתב: "הם מטופלים על ידי ועל חשבון חברות התעופה האחראיות לסיים את הבאת הנוסע ליעד הסופי, על כל הכרוך בכך". לקוחות שמבקשים לבטל טיסה, גם אם זו עדיין לא הוכרזה כמבוטלת על ידי חברות התעופה, "דמי הביטול של כרטיסם יהיו לפי חוקי הכרטיס".

על מקרים שבהם הוזמנה טיסה בנפרד ובית מלון בנפרד, הטיסה בוטלה על ידי חברת התעופה ויש דמי ביטול מלאים על בית המלון, כתב פתאל, "בעקרון, מהרגע שנמסר ללקוח השובר למלון או לטיסה, מערכת היחסים החוזית מתקיימת בין

הלקוח למלון או לחברת התעופה. הסוכן סיים את תפקידו ואת אחריותו המשפטית, עם מסירת המסמכים ללקוח. עלויות ביטולים וכדומה, על חשבון הלקוח". יחד עם זאת, העריך, "הנחת העבודה הסבירה כי בתי המלון בחו"ל וספקים המוכרים שירותי קרקע יוותרו על דמי הטיפול".

פתאל כתב לסוכנים גם על "בעיות שעלולות להיווצר מהמצב", למשל לקוחות שיבטלו תשלומים לסוכנים באופן חד-צדדי: "בעת הזו מומלץ לקבל כרטיסי אשראי בעסקאות קרדיט ולתמחר עלויות עסקת קרדיט. עסקאות קרדיט אינן ניתנות לביטול חד-צדדי. לחילופין, להעדיף אמצעי תשלום אחר".

בסיכום דבריו כתב פתאל כי "על פי חוקי האיחוד האירופי, חברות התעופה האירופיות חייבות גם במקרים של אסונות טבע או כוח עליון, לדאוג ללקוחות רק ביומיים הראשונים של העיכוב בטיסה ולא יותר מזה".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
לגבי לקוחות שטרם התחילו את נסיעתם
פתאל שלום, לקוחות אשר טרם יצאו מהארץ יש וחובה לקבל את מלוא ההחזר על הכרטיס. במקרה ושדה התעופה עדיין סגור יש אישור מלא מחברת התעופה לקבל החזר מלא. לקוחות לא יישלמו כפליים בגלל שלחברת התעופה יש קושי לטוס דרך ענן עשן, ויישלמו לכרטיס טיסה נוסף.
Gulliver  |  19.04.10