אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הייניקן פספסה את התחזיות עם מכירות של 2.94 מיליארד יורו ברבעון צילום: גדי קבלו

הייניקן פספסה את התחזיות עם מכירות של 2.94 מיליארד יורו ברבעון

תחזיות האנליסטים עמדו על ירידה של 2.3% בהכנסות ל-2.98 מיליארד יורו, וירידה של 4% במכירות. החברה לא סיפקה תחזיות לשנה כולה

21.04.2010, 12:56 | סוכנויות הידיעות

יצרנית הבירה ההולנדית היינקן דיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון הראשון, לאחר שעליית המחירים לא הצליחה לפצות על ירידה במכירות. כמו כן ירידה במכירות בארצות הברית ובאירופה הייתה גבוהה מעליית המכירות בחלק מהשווקים המתעוררים.

החברה לא סיפקה תחזיות לשנה כולה. הכנסות החברה, שבין מותגיה העיקריים נמנים היינקן ואמסטל, נפלו ב-13% ל-2.94 מיליארד יורו (4 מיליארד דולר), בעוד המכירות ירדו ב-5.3%. הירידה הורגשה במיוחד במרכז ובמזרח אירופה, לאחר שברוסיה שילשו את מס הצריכה המוטל על בירה. לדברי החברה, התנאים הכלכליים באירופה ובאמריקה נותרו מאתגרים, ומזג האוויר הקר השפיע אף הוא על היקף המכירות.

תחזיות האנליסטים עמדו על ירידה של 2.3% בהכנסות ל-2.98 מיליארד יורו, וירידה של 4% במכירות.  היינקן, יצרנית הבירה השלישית בגודלה בעולם במונחים של הכנסות, דיווחה על עליית מחירים ברוב השווקים שלה ברבעון הראשון. הרווח לפני מס והוצאות חד פעמיות עלה במעט, בעיקר בשל הפחתת עלויות.

אולם החברה שמרה על אופטימיות וציינה כי נרשמו סימני השתפרות, "לאחר תחילה איטית של השנה, היקפי המכירות השתפרו במעט במרץ, בחלקן בשל הקדמת המכירות לחג הפסחא".

תגיות