אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסתיימו המגעים למיזוג בין US איירווייז ליונייטד איירליינס צילום: בלומברג

הסתיימו המגעים למיזוג בין US איירווייז ליונייטד איירליינס

גם קונטיננטל מנהלת מגעים למיזוג עם יונייטד, שייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם. מניות התעופה עלו ביותר מפי 2 בשנה האחרונה

22.04.2010, 19:13 | סוכנויות הידיעות

US איירווייז נטשה את השיחות עם יונייטד איירליינס ומניותיהן של שתי החברות ירדו לאחר ההודעה כאשר מניות US איירווייז כבר הספיקו לעלות השנה ב-34%.

יו"ר ומנכ"ל US איירווייז דאג פארקר אישר שאכן התקיימו השיחות אף שלא הושג הסכם: "לאחר בחינה נרחבת ושיקול דעת, מועצת המנהלים שלנו החליטה להפסיק את השיחות. אנו עדיין מאמינים שקונסולידציה היא הגיונית בתעשייה מבוזרת כמו שלנו".

בתגובה לשיחות שלעיל, קונטיננטל איירליינס הגישה ליונייטד הצעה משלה במה שסייע לראלי במניות התעופה. מדד מניות התעופה בבורסת NYSE עלה ביותר מפי 2 בשנה החולפת וב-12% מתחילת השנה.

"בין שניקח בה חלק או לא, קונסולידציה שתוביל לתעשייה יעילה יותר שתוכל לעמוד בתנודתיות הכלכלית, בתחרות הגלובלית ובאופי המחזורי של התעשייה שלנו תהיה תוצאה מבורכת", אמר פארקר.

יונייטד איירליינס ו־US איירווייז, שתיים מחברות התעופה הגדולות בארה"ב, רשמו ב־2008 הכנסות בגובה כולל של 32.3 מיליארד דולר, סכום שהיה הופך למעשה את האיחוד המסחרי בין השתיים לחברת התעופה השלישית בגודלה בעולם מבחינה זו.

על פי נתוני השנה שעברה, חברה מאוחדת המורכבת מהשתיים הללו היתה מחזיקה ב־760 מטוסים המשרתים 420 יעדים בארה"ב ומחוצה לה. הצצה לשורת הרווח של יונייטד איירליינס ו־US איירווייס מסבירה את מה שכפי הנראה עומד בבסיס השיחות: בשנה שעברה הפסידו השתיים 650 מיליון דולר ו־205 מיליון דולר בהתאמה — נתון מעודד יחסית להפסד מצרפי של 7.5 מיליארד דולר שהשתיים רשמו שנה קודם לכן.

תגיות