אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היטלר מתעצבן, ובצדק צילום מסך: youtube.com

היטלר מתעצבן, ובצדק

בקשתה של החברה המפיצה את הסרט "הנפילה" להסיר סצנות פארודיות מיוטיוב היא ירייה עצמית ברגל

23.04.2010, 17:41 | עומר כביר

הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לסרט עצמאי, במיוחד כזה שאינו דובר אנגלית, הוא להפוך לתופעת רשת גלובלית. וזה בדיוק מה שקרה ל"הנפילה", הסרט הגרמני שמתאר את ימיו האחרונים של היטלר. בשנים האחרונות הפכה אחת הסצנות מהסרט לתופעת רשת רבת-תפוצה, בתוספת כתוביות יצירתיות ומקוריות שהקנו לסצנה משמעות חדשה לדבריו של הצורר הנאצי.

עשרות מיליוני גולשים נחשפו למאות הפארודיות שנעשו והופצו ביוטיוב, וכמובן גם לסרט עצמו שבספק אם היה מגיע לידיעתם בדרך אחרת. סביר להניח שגולשים סקרנים אף פנו לחיפוש מידע על הסרט המקורי, רכשו אותו וצפו בו.

וכך, בלי כל השקעה מצידה זכתה חברת ההפצה של הסרט לקמפיין פרסום עולמי שחברות אחרות יכולות היו רק לחלום עליו. האבסורד הוא שחברת ההפצה עצמה לא חשבה כך, ובשבוע שעברה דרשה מיוטיוב להסיר את כל סרטוני הפארודיה.

אולי יותר מכל מדובר במהלך שמפגין בורות וחוסר הבנה באופן השיווק ברשת. במקום לרכב על הגל ולנצל אותו למכירת עותקים נוספים של הסרט, בחרה חברת ההפצה לנסות ולהסיר אותו מהשיח המקוון. ולא מדובר במקרה יחיד. חברות גדולות רבות מונעות לא פעם הפצת קליפים או קטעים שונים באתרי וידיאו, ובכך פוגעות בעצם המוצר עליו הן מנסות לדעתן להגן. הגיע הזמן להבין: קליפים מסדרות וסרטים או קטעי פארודיה המבוססים עליהם לא פוגעים במוצר המדובר. הם רק מגדילים את שיעור ההצלחה שלו.

תגיות