אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": יצרנית יכין תספק רטבים להיינץ

בלעדי ל"כלכליסט": יצרנית יכין תספק רטבים להיינץ

חברת המזון זנלכל חתמה על הסכם עם ענקית המזון, שבמסגרתו תייצר רטבים לפעילות החברה בניו זילנד. שיתוף הפעולה מוערך בעשרות מיליוני שקלים

26.04.2010, 09:35 | מיכל תוסייה כהן

יצרנית המזון והשימורים זנלכל, שמייצרת ומשווקת את מוצרי יכין, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית המזון היינץ. במסגרת ההסכם תייצר החברה הישראלית רטבים עבור היינץ בהיקף עשרות מיליוני שקלים.

הרטבים נקראים Watties והם חלק מהתפיסה השיווקית החדשה של רשת היינץ, "Food in a minute", ששמה את הדגש על יצירת מוצרי מזון שנועדו להכנה בבית בתוך דקות ספורות. מנכ"ל רשת זנלכל פיני גורביץ' אמר ל"כלכליסט": "אני צופה ששיתוף הפעולה עם היינץ יניב גידול משמעותי ביצוא של החברה".

בשלב הראשון תייצר זנלכל את הרטבים לפעילות של היינץ בניו זילנד. אם שיתוף הפעולה יצליח, יורחב שיווק הרטבים של זנלכל גם לאוסטרליה ומשם לשאר העולם.

לדברי גורביץ', שיתוף הפעולה בין זנלכל לבין היינץ החל בשנת 2007. בזנלכל חיפשו אפשרות להתפתח לחו"ל, ופנו להיינץ כדי לחדור עם מוצריהם לשוק האנגלי. שתי החברות היו אמורות להיכנס לפעילות משותפת באנגליה, אך אז הגיע המשבר הכלכלי, והיינץ, שספגה פגיעה קשה במכירות עקב הירידה בצריכה של מוצרי מזון בסיסיים, הקפיאה את התוכניות. ב־2009 החליטו שתי החברות לחזור ולנסות לשתף פעולה, הפעם בשוק הניו זילנדי.

"היינץ הם עסק רציני מאוד והם מאוד מחמירים בנוגע לרמת המוצרים", אומר גורביץ'. "מצדנו לא היינו צריכים להשקיע במיוחד בשביל הייצור להיינץ, כי גם ככה אנחנו משקיעים מדי שנה כ־10 מיליון שקל בציוד".

לזנלכל יש פעילות ענפה בחו"ל, והיא משווקת את מוצריה בגרמניה, בהולנד, בצרפת ובקנדה. כמו כן החברה משווקת את מוצריה ביפן דרך חברת המזון פרינסס, חברת מזון בינלאומית בשליטה יפנית, ובארצות הברית תחת שני מותגים מקומיים. לדברי גורביץ', בימים אלו החברה נמצאת במשא ומתן ישיר מול כמה רשתות מזון באנגליה לשיווק מוצרי זנלכל.

חברת זנלכל עוסקת בפיתוח ובייצור שימורי ירקות ופירות, רטבים ובסיסי בישול ותרכיזים למשקאות קלים תחת המותגים "יכין" ו"פרי מבורך". ב־2009 גלגלה החברה מחזור מכירות של 162.5 מיליון שקל, עלייה של 7.4% לעומת 2008. הרווח הנקי של החברה בשנת 2009 הסתכם ב־18.9 מיליון שקל - עלייה של כ־40% לעומת אשתקד. עיקר פעילות החברה עד שנות השמונים היה יצוא מוצרים לחו"ל, אך רוב הפעילות כיום, כ־70%, היא בארץ. 30% מהתוצרים משווקים לחו"ל דרך חברות מזון בינלאומיות.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות