אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההשקות עוברות לסין

ההשקות עוברות לסין

שוק הרכב הסיני הוא בעל הצמיחה המהירה בעולם. אפילו אאודי, פרארי ומאיבאך בחרו השנה להציג לראשונה את דגמיהם החדשים בתערוכת הרכב, הנפתחת בעוד יומיים

26.04.2010, 09:59 | תומר הדר

בעוד יומיים ייפתחו לקהל הרחב שעריה של תערוכת בייג'ינג, תערוכת הרכב הבינלאומית של סין. במונחים של תערוכות רכב עולמיות כגון זו שבפרנקפורט או בז'נבה, תערוכת בייג'ינג שנערכת מאז שנת 1990 נחשבת צעירה במיוחד. אך כיום, מאחר ששוק הרכב הסיני נחשב לשוק בעל הצמיחה המהירה ביותר בעולם, כל יצרני הרכב, גם אלה שבעבר נמנעו מלהציג את מרכולתם בתערוכה, שומרים עבורה מקום מיוחד בלוחות השנה. למעשה, מבחינת יצרנים רבים, במיוחד בפלח רכבי היוקרה, המעמד הגבוה החדש של סין הוא קהל היעד החשוב בעולם. לדוגמה, פרארי, אאודי וקדילאק יציגו בבייג'ינג לראשונה דגמים רבים, מה שמעיד על כוונותיהם לשוק זה. דווקא השנה היצרניות הסיניות, שבעבר שלטו בשטחי התערוכה ללא עוררין, נדחקו הצדה מפני החברות המערביות שממהרות לתלות את התאוששותן מן המשבר הכלכלי בכספם של הלקוחות מסין. התערוכה תיסגר למבקרים ב־4 במאי.

אאודי A8L. סין נחשבת כיום לשוק הגדול בעולם למכוניות מנהלים בעלות בסיס גלגלים מוארך. הסיבה לכך היא שבעוד שבאירופה ובארה"ב מכוניות מנהלים ננהגות לרוב על ידי בעליהן, בסין הבעלים מוסעים על ידי נהג צמוד. בדיוק משום כך בחרה חברת אאודי להציג בבייג'ינג את גרסתה המוארכת של מכונית המנהלים אאודי A8 שהושקה השנה.

אאודי A8L אאודי A8L אאודי A8L

בסיס הגלגלים של A8 זו ארוך ב־13 ס"מ מזה של A8 רגילה. היצע מנועיה של הלימוזינה של אאודי כולל מנועי בנזין בנפח 6.3 ו־4.2 ליטרים. לצדם יוצע מנוע דיזל בנפח 4.2 ליטרים. היושבים באחוריה של לימוזינת האח"מים של אאודי ייהנו בין השאר ממערכת מולטימדיה וממערכת בקרת אקלים בעלת ארבעה אזורים נפרדים.

MG זירו. רוב המכוניות של יצרני הרכב הסינים אינן צפויות להגיע לישראל בשנים הקרובות, למעט אחת: MG, שמכוניות מתוצרתה עוברות בימים אלה מבדקים של משרד התחבורה. הדגם הנבדק בישראל מיועד לרוכשי מכוניות מנהלים, אך החברה הסינית כבר מתכננת דגם עירוני. בתערוכת בייג'ינג הוצגה מכונית הקונספט MG זירו, שאמורה להתחרות בפולקסווגן פולו ובפיאט פונטו. לפי הודעת MG, זירו תוכננה בבריטניה ונועדה להדגים את הקו העיצובי העתידי של החברה־האם SAIC. אנשי MG טרם חשפו את המפרט הטכני של הזירו.

MG זירו MG זירו MG זירו

יונדאי ורנה. יונדאי אקסנט נחשבה ללהיט מכירות בשוק הרכב הישראלי, אך דרישותיו של הלקוח הישראלי מתגמדות לעומת אלה של הלקוחות הסינים, שאמנם דורשים תכונות דומות, קרי תיבה אוטומטית ומרכב ארבע דלתות, אך רוכשים הרבה יותר מכוניות. בשנת 2009, לדוגמה, רשמה יונדאי צמיחה של 94%.

לפיכך בחרה יונדאי בתערוכת בייג'ינג כדי להציג את הוורנה (Verna), גרסתה הסינית של האקסנט הבאה.

הוורנה מצוידת במנוע בנזין בנפחי 1.4 ו־1.6 ליטרים, וכמובן בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבע מהירויות.

פרארי 599 GTO פרארי 599 GTO פרארי 599 GTO

פרארי GTO 599. צירוף האותיות GTO פיאר את ישבנן של מספר מצומצם ביותר של מכוניות פרארי, אשר הוצגו מאז שנות השישים, אך מתכנניה המקוריים של ה־GTO מן הסתם מעולם לא שיערו שדגם חדש הנושא את שילוב האותיות יוצג דווקא בסין. הסיבה לכך, בדומה למקרה של אאודי, היא שהכסף הישן שנאגר באירופה אינו נזיל כמו זה של המתעשרים החדשים מסין, ומה שהלקוח רוצה - הלקוח גם יקבל. ה־GTO מצוידת במנוע בעל 12 בוכנות המבוסס על זה של גרסת המירוצים המוגבלת של ה־599, ה־FXX. הספק המנוע של ה־GTO הוא לא פחות מ־670 כוחות סוס, שהספיקו כדי להקיף את מסלול המירוצים של פרארי בדקה ו־24 שניות, מה שקיבע את מעמדה של GTO כפרארי המהירה ביותר שנבחנה במסלול זה עד היום.

מייבאך מייבאך מייבאך

מייבאך. בשנים האחרונות, עקב המשבר הכלכלי, נפוצו לא מעט שמועות על מותה בטרם עת של חברת מייבאך, חטיבת היוקרה של מרצדס בנץ. אך כספם של הסינים, שאינם בוחלים בהפגנות עושר גרנדיוזיות, היה אחד הגורמים שהביאו לתחיית החברה. וכעת, במייבאך גומלים לסינים ומציגים בבייג'ינג את הדור החדש של לימוזינות הפאר של החברה, שעברו מתיחת פנים כדי להצעיר את הדגם. קצרה היריעה מלהכיל את רשימת האביזרים המנופחת הכוללת

מאות פריטים, אך אפשר להסתפק ולהזכיר את מערכת השמע ששווייה מוערך בעשרות אלפי יורו, מחיצה מיוחדת להסתרת הנוסעים מעיני הנהג, מערכת מיזוג אוויר המסוגלת ליצור אזור אקלים נפרד בחלקה האחורי של המכונית וכמובן בר משקאות מצויד היטב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות