אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"נתב"ג לא ייפתח כל כך מהר להמראות בלילה" צילום: אוראל כהן

"נתב"ג לא ייפתח כל כך מהר להמראות בלילה"

עו"ד נרי ירקוני, שמייצג את הפורום למאבק ברעש המטוסים סביב נתב"ג שמתנגד לפתיחת נתב"ג בלילה. "למרות שאיננו חוששים מעתירה לבג"ץ, אנחנו מקווים שלא נגיע לשם"

26.04.2010, 13:13 | יסמין גיל

"למה רשות שדות התעופה שהינה רשות ציבורית, צריכה לערוך מסיבת עיתונאים ולהסביר את החלטת הממשלה לפתוח את נתב"ג להמראות בלילה? אם הם היו רגועים, הם לא היו עושים אירוע כזה", כך אמר היום (ב') ל"כלכליסט", עו"ד נרי ירקוני שעומד בראש הצוות המשפטי, יחד עם משרד עורכי הדין עמידור ושות', ומייצג את הפורום למאבק ברעש המטוסים סביב נתב"ג, שמתנגד לפתיחת הנמל בלילה.

ירקוני אמר את הדברים בהמשך להחלטת שר התחבורה, ישראל כץ, לפני למעלה משבועיים, לפתוח את נתב"ג להמראות מטוסים בשעות הלילה, למשך תקופת שדרוג מסלולי ההמראות והנחיתות. בסוף השבוע שעבר ערכו ראשי רשות שדות התעופה (רש"ת) מסיבת עיתונאים בנושא, שבה אמר המנכ"ל, קובי מור, בין היתר, "כולנו מודעים לאי-הנוחות שיכולה להיגרם ליישוב כזה או אחר, במהלך העבודות. אבל אני רואה בפרויקט הזה חשיבות לאומית ממעלה ראשונה ונעשה הכל כדי לקצר את מהלכי השיפוצים".

המהלך שעיקרו שדרוג המסלולים, צפוי לצאת לדרך בתחילת יוני ולהימשך 3.5 שנים. על פי משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורש"ת, מטרת פתיחת הנמל בלילה בתקופה זו, היא למנוע סכנות בטיחותיות בשל הפעילות של המטוסים על מסלול אחד. כן, כדי למנוע ירידה בתנועת המטוסים לישראל וממנה, מהלך שלטענת הגורמים בגופים הללו, עלול להביא לפגיעה בתנועת התיירות לארץ ולצמצום התחרות עבור הצרכן הישראלי.

"אני מקווה שהם יחזרו בהם מההחלטה לפתוח את נתב"ג להמראות בלילה", אמר היום עו"ד ירקוני, "כשייפתחו שני המסלולים לאחר השיפוץ, אז תוכלו ממילא לפתוח את השמים ויגיעו מיליוני תיירים, אבל למה עכשיו? הצורך לפתוח את הנמל בלילה לא קשור לבטיחות הטיסה. נהפוך הוא, פתיחת הלילה עכשיו תפגע בבטיחות".

בהתייחסו להודעת משרד התחבורה על פתיחת הנמל, שבה נכתב, בין היתר, "צוות בקרה ומעקב בין-משרדי שמונה על ידי השר כץ, יבחן את התועלות וההשלכות הסביבתיות של החלטת הממשלה", אומר ירקוני: "השר החליט, "אבל" יש ועדה שתבחן את הנושא. אז למה מיועדת הוועדה אם זה כבר הוחלט? מלשון ההודעה הזו לא ברור אם הלילה ייפתח ומתי. כשיוצגו העובדות בפני שר התחבורה, להערכתנו הוא יבין שהוא טעה".

על עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה לפתוח את הנמל בלילה, מהלך שעליו הצהיר ראש עיריית חולון, מוטי ששון, המשמש כיו"ר הפורום למאבק ברעש המטוסים סביב נתב"ג - אמר ירקוני: "למרות שאיננו חוששים מעתירה לבג"ץ, אנחנו מקווים שלא נגיע לשם. ניגש לבג"ץ לאחר שנמצה את כל ההליכים. בכל מקרה, להערכתי הנמל לא ייפתח כל כך מהר בלילה".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
תגובה למספר 1
1. הגבלות תעופה בלילה נעשות בשדות תעופה רבים בעולם ובכללם באירופה, לדוגמא: סכיפהול - אמסטרדם, הייתרו - לונדון, פרנקפורט, פריז, וכו'. מדובר בשדות התעופה הגדולים והעמוסים בעולם. אז אל תציג את הגבלות התעופה בלילה כמשהו "ישראלי" הזוי, אלא משהו הגיוני שנעשה בשימוש נרחב בעולם. יתרה מזאת, הגבלות התעופה בלילה בשדות הנ"ל נעשות בשעות ארוכות יותר, למשל בין 23:00 ל 06:00 כשבארץ ההגבלה היא בין 1:40 ל 5:00. 2. אם עוברים לך מטוסים לראש משדה דב אז אתה לא גר במקום שבאמת עוברים לך מטוסים מעל לראש, תנסה לעשות לילה אחד בקרית שרת בחולון ותראה מה זה מטוסים מעל לראש, לא מטוסים קלים שטסים לאילת כמו שאתה חווה משדה דב אלא בואינג 747 בעלי 4 מנועים שמרעידים לך את כל הבית כך שאפילו אטמי אוזניים לא עוזרים לך. 3. כמובן שתושבי חולון ושאר הערים שיהיו חשופים למפגע הרעש המתוכנן בעד שדרוג נמל התעופה והפיכתו לבטיחותי יותר, יותר מכך, הם האנשים שרוצים הכי הרבה שנמל התעופה יהיה בטיחותי יותר כי הם חשופים יותר מכל להתרסקות מטוס מעל לביתם. 4. אני מציע לך להוריד את GOOGLE EARTH ולראות בעצמך כיצד ואיפה ממקמים בעולם נמלי תעופה. אתה תבחין בכך שרוב נמלי התעופה ממוקמים כך שיפריעו כמה שפחות לתושבים - אם זה על אי מלאכותי או לא, בין אם במקום מרוחק אך מקושר היטב ע"י כבישים ורכבות... ותבחין שמשהו פה שגוי. נמל התעופה גוזל שטחים רבים מישראל - כל איזור פארק חירייה וכל חולות חולון-ראשל"צ היו יכולים להיות מפותחים ולספק עוד מאות אלפי יחידות דיור אך לפי התב"ע אין לבנות שם בגלל רעש המטוסים. זה נראה לך הגיוני ?
26.04.10
1.
לכל הבכיינים
גם לי עוברים מטוסים מעל הראש, גם לנתב"ג וגם לשדה דב. בלילה וביום. מה לעשות, ככה זה כשגרים בקרבת שדה תעופה. שראש העיר חולון וכל תושבי סביבת נתב"ג יפסיקו לבכות. הפרויקט הזה הוא החרכי וכצעד משלים לתקופת הביצוע צריך לאשר המראות ונחיתות בלילה, אחרת לא יוכלו להגיע אותן כמויות מטענים ונוסעים (יהיו פחות מסלולים שמישים). אפשר לאשר פתיחה עם הגבלות מסוימות, אך לא לאשר כלל זו טעות, זה יפגע בתפקוד השדה, דבר שיפגע ישירות בכל אחד ואחד מאזרחי המדינה, גם אלו שגרים ליד השדה. זה לא חדש שמשדה תעופה ממריאים מטוסים, ומי שקופץ עכשיו שירגע. אם לו ישופצו המסלולים גדל הסיכוי לתאונה, שגם כך במזל עדיין לא קרתה לנו פה בארץ.
צור , תל אביב דרום  |  26.04.10