אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוניליוור העולמית תרכוש 39% נוספים מגלידות שטראוס צילום: מוטי מילרוד

יוניליוור העולמית תרכוש 39% נוספים מגלידות שטראוס

עם השלמת העסקה תחזיק יוניליוור העולמית ב-90% מחברת גלידות שטראוס ומשפחת שטראוס תמשיך להחזיק ב-10% מהחברה

26.04.2010, 14:09 | מיכל תוסייה כהן

יוניליוור העולמית הודיעה היום (ב') כי היא תרכוש ממשפחת שטראוס 39% נוספים מחברת גלידות שטראוס. עם השלמת העסקה הנוכחית, הכפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, תחזיק יוניליוור העולמית ב-90% מחברת גלידת שטראוס ומשפחת שטראוס תמשיך להחזיק ב-10% מהחברה.

ראיון "כלכליסט", יולי 2009 מיכאל שטראוס: "הפרידה מהגלידות תהיה עצובה" "אנו דנים בהצעת יוניליוור לרכישת חברת הגלידה ברצינות. אנו חברה שצופה קדימה" אורנה יפת, 7 תגובותלכתבה המלאה

יונילוור העולמית הודיעה כי רכישת גלידות שטראוס הינה בהתאם לאסטרטגיה של קונצרן יוניליוור, שמטרתו לרכז את כל העסקים של החברה בכל מדינה ומדינה, תחת חברה מנהלת אחת. תחום הגלידה הינו אחד מעסקי הליבה של הקונצרן. על פי ההסכם תמשיך גלידות שטראוס לעשות שימוש בשם החברה ובלוגו של קבוצת שטראוס, תוך שמירה על כללי המותג באותו אופן בו נעשה עד כה.

כך הגיע המגנום לישראל

הקשר העסקי בין יונליוור ושטראוס החל בשנת 1995. יוניליוור, אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הגלידות, רכשה 50% ממניות מפעל גלידות שטראוס, ובעקבות זאת הפכה חטיבת הגלידות בשטראוס לחברה עצמאית בינלאומית. שיתוף הפעולה עם יוניליוור הביא לישראל מוצרי גלידה בינלאומיים כמו מגנום, קורנטו וסולרו.

מלבד תחום הגלידות, חברת יוניליוור היא חברת מוצרי צריכה מהמובילות בעולם; היא פעילה בכ-100 מדינות ומוכרת את מוצריה בכ-50 מדינות נוספות. לחברה מגוון מותגים שכולל 400 מותגים מוכרים בתחומי המזון, טיפוח הבית והטיפוח האישי.

לפי נתוני נילסן, שוק הגלידות מגלגל 1.4 מיליארד שקל בכל שנה, כששטראוס היא השחקנית המובילה בתחום עם מחזור מכירות של 61.8 מיליון שקל בשנת 2009. עם זאת היקף המכירות של גלידות שטראוס שהיה בשנת 2008 61.4%, צמח רק ב־0.4%. כוחה של שטראוס הוא במכירות ברשתות השיווק, ו־54% ממכירותיה הם של גלידות משפחתיות ממותג קרמיסימו. שטראוס מובילה את שוק הצריכה הביתית, עם כמעט 62% נתח שוק. רק לפני כחודשיים החברה יצאה בהשקעה חדשה בסדרת הגלידות שלה לכבוד עונת הקיץ עם ארבעה טעמים חדשים ועוגת גלידה.

המתחרות של "גלידות שטראוס" הן חברת נסטלה, עם נתח שוק של 23.8% ו "גלידות פלדמן", עם נתח שוק של 6.1%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות