יוניליוור העולמית תרכוש 39% נוספים מגלידות שטראוס
עם השלמת העסקה תחזיק יוניליוור העולמית ב-90% מחברת גלידות שטראוס ומשפחת שטראוס תמשיך להחזיק ב-10% מהחברה
יוניליוור העולמית הודיעה היום (ב') כי היא תרכוש ממשפחת שטראוס 39% נוספים מחברת גלידות שטראוס. עם השלמת העסקה הנוכחית, הכפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, תחזיק יוניליוור העולמית ב-90% מחברת גלידת שטראוס ומשפחת שטראוס תמשיך להחזיק ב-10% מהחברה.
כך הגיע המגנום לישראל
הקשר העסקי בין יונליוור ושטראוס החל בשנת 1995. יוניליוור, אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הגלידות, רכשה 50% ממניות מפעל גלידות שטראוס, ובעקבות זאת הפכה חטיבת הגלידות בשטראוס לחברה עצמאית בינלאומית. שיתוף הפעולה עם יוניליוור הביא לישראל מוצרי גלידה בינלאומיים כמו מגנום, קורנטו וסולרו.
מלבד תחום הגלידות, חברת יוניליוור היא חברת מוצרי צריכה מהמובילות בעולם; היא פעילה בכ-100 מדינות ומוכרת את מוצריה בכ-50 מדינות נוספות. לחברה מגוון מותגים שכולל 400 מותגים מוכרים בתחומי המזון, טיפוח הבית והטיפוח האישי.
לפי נתוני נילסן, שוק הגלידות מגלגל 1.4 מיליארד שקל בכל שנה, כששטראוס היא השחקנית המובילה בתחום עם מחזור מכירות של 61.8 מיליון שקל בשנת 2009. עם זאת היקף המכירות של גלידות שטראוס שהיה בשנת 2008 61.4%, צמח רק ב־0.4%. כוחה של שטראוס הוא במכירות ברשתות השיווק, ו־54% ממכירותיה הם של גלידות משפחתיות ממותג קרמיסימו. שטראוס מובילה את שוק הצריכה הביתית, עם כמעט 62% נתח שוק. רק לפני כחודשיים החברה יצאה בהשקעה חדשה בסדרת הגלידות שלה לכבוד עונת הקיץ עם ארבעה טעמים חדשים ועוגת גלידה.
המתחרות של "גלידות שטראוס" הן חברת נסטלה, עם נתח שוק של 23.8% ו "גלידות פלדמן", עם נתח שוק של 6.1%.
תגובה אחת לכתיבת תגובה