אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
10 החברות השנואות באמריקה: כל השמות הגדולים צילום: בלומברג

10 החברות השנואות באמריקה: כל השמות הגדולים

מ-GM ועד סיטיבנק, האמריקאים כבר לא אוהבים את המותגים הגדולים שלהם כמו פעם

26.04.2010, 21:50 | סוכנויות הידיעות

לאחר המיתון, האבטלה, עיקולי הבתים ושאר הקשיים, משלמי המסים בארה"ב היפנו את האצבע המאשימה לוול סטריט, אבל לא רק. מחקר של פורבס דירג את האהדה ל-150 חברות בארה"ב. להלן רשימת 10 התאגידים השנואים בארה"ב מהסוף להתחלה, והסיבות לכך:

מקום 10: ג'נרל מוטורס

ענף: רכב

מטה: דטרויט, מישיגן

לאחר שבכירי החברה טסו לגבעת הקפיטול במטוס של החברה בנובמבר 2008, תדמית החברה נפגמה ונותרה בשפל עד היום. למרות גידול בנתח השוק שלה, GM ירדה השנה למקום ה-141 ממקום ה-136 בו היתה בשנה שעברה.

GM. המצב עדיין גרוע, צילום: בלומברג GM. המצב עדיין גרוע | צילום: בלומברג GM. המצב עדיין גרוע, צילום: בלומברג

מקום 9: קומקאסט

ענף: תקשורת

מטה: פילדלפיה

ספקית הכבלים והאינטרנט הגדולה בארה"ב מתקשה לזכות באמון הלקוחות. הצרכנים רואים את קומקאסט כחברה עם בעיות במתן שירות ועם עמלות גבוהות. החברה דורגה במקום ה-142 מתוך 150 חברות לאחר שירדה מהמקום ה-138.

מקום 8: בנק אוף אמריקה

ענף: פיננסים

מטה: ניו יורק

המשבר הפיננסי הטיל צל כבד על התדמית של בנק אוף אמריקה. הוא נפל למקום ה-143 מהמקום ה-125 - אחת הנפילות הגדולות במחקר.

מקום 7: אקסון מובייל

ענף: גז ונפט

מטה: אירווינג, טקסס.

חברות האנרגיה מצטיירות לעתים קרובות כמונופוליסטיות ורווחיות מאוד כך שאין הפתעה לראות את אקסון במקום ה-144. מאחר שמחירי הגז היו פחות תנודתיים לאחרונה, התדמית של אקסון השתפרה והיא טיפסה מהמקום ה-151 בשנה שעברה.

אקסון. חל שיפור קל בתדמית, צילום: בלומברג אקסון. חל שיפור קל בתדמית | צילום: בלומברג אקסון. חל שיפור קל בתדמית, צילום: בלומברג

מקום 6: גולדמן זאקס

ענף: פיננסים

מטה: ניו יורק

הצרכנים רואים בבנק ההשקעות עוד אחד מהמוסדות הפיננסים שאין לבטוח בהם. בדומה לבנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס "זכה" באובדן אמון אולם בכל זאת הצליח לטפס השנה שני מקומות מעלה ,ל-145. SEC נתנו לאחרונה אימות לתחושות בציבור, (או שמא ניצלו אותן), והשיקו תביעת הונאה נגד הבנק.

מקום 5: סיטיגרופ

ענף: פיננסים

מטה: ניו יורק

ענק הבנקאות הצליח לטפס השנה למקום ה-146 מהמקום ה-149. הסניפים המקומיים של סיטי סייעו במעט להשיב את אמון הלקוחות. במרץ האחרון החברה השיקה בלוג כדי לנסות להגביר את השקיפות והקשר עם הלקוחות.

סיטיגרופ. מנסים להגביר את השקיפות, צילום: בלומברג סיטיגרופ. מנסים להגביר את השקיפות | צילום: בלומברג סיטיגרופ. מנסים להגביר את השקיפות, צילום: בלומברג

מקום 4: פאני מיי

ענף: מוסד פיננסי בסבסוד ממשלתי

מטה: וושינגטון

לא מפתיע לראות שאחרי משבר הסאבפריים החברה הזו איבדה את האמון של אמריקה. החברה לא דורגה אשתקד והשנה נכנסה ישר למקום ה-147.

מקום 3: פרדי מאק

ענף: שירותי אשראי

מטה: טייסונס קורנר, וירג'יניה

בדומה לפאני מיי, השם הטוב של פרדי מאק סבל מהקריסה הפיננסית של 2008 ובדומה לחברה האחות, גם הוא לא דורג אשתקד ונכנס השנה הישר למקום ה-148.

מקום 2: האליברטון

ענף: ציוד לחיפוש והפקה של גז ונפט

מטה: יוסטון, טקסס

האליברטון לא הצליחה לשפר את תדמיתה מאז 2003, אז מצאו מבקרים פנימיים של הממשל בארה"ב כי החברה גובה תעריף-יתר מצבא ארה"ב עבור הובלת דלק לעירק. החברה דורגה השנה במקום ה-149 לעומת המקום ה-153, שהיה הגרוע ביותר אשתקד.

AIG. השנואה ביותר, צילום: בלומברג AIG. השנואה ביותר | צילום: בלומברג AIG. השנואה ביותר, צילום: בלומברג

מקום 1: AIG

ענף: ביטוח ופיננסים

מטה: ניו יורק

אף שיש לה מעט קשר ישיר לצרכן הפיננסי, חברת הביטוח לא הצליחה לשקם את תדמיתה מאז משבר הנזילות שנקלעה אליו ב-2008. האמריקאים מחשיבים אותה לחברה הכי פחות אמינה. אשתקד היא דורגה שניה והשנה נטלה את הבכורה.

תגיות