אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקאפי תפצה לקוחות שנפגעו מהתקלה באנטי-וירוס שלה צילום: בלומברג

מקאפי תפצה לקוחות שנפגעו מהתקלה באנטי-וירוס שלה

עדכון תוכנה אוטומטי לתוכנת האנטי-וירוס של ענקית אבטחת המידע גרם בשבוע שעבר להשבתת מיליוני מחשבים ברחבי העולם. היום הודיעה החברה כי תחזיר "הוצאות סבירות" ללקוחות שנפגעו

27.04.2010, 10:43 | יוסי גורביץ
חברת אבטחת המידע המובילה מקאפי, שעדכון אוטומטי לתוכנת האנטי-וירוס שלה השבית ביום רביעי שעבר מיליוני מחשבים המשתמשים במערכת ההפעלה חלונות XP, התחייבה אמש (ב') בבלוג שלה לפצות את הנפגעים.

העדכון האוטומטי שהפיצה החברה גרם לכך שהתוכנה זיהתה בטעות את קובץ svchost.exe – קובץ חיוני להפעלת חלונות – כקובץ זדוני, ומחקה אותו. המחיקה יצרה לולאת פעולות הגורמת לאתחול מחדש של המחשב בלי אפשרות להשתמש בו.

תחילה טענה מקאפי כי הנפגעים היחידים הם משתמשים ביתיים, אך בתוך זמן קצר התברר כי התקלה גרמה לנזק גדול גם במגזר העסקי: בתי חולים נאלצו לדחות ניתוחים, בתי כלא בארה"ב ביטלו ביקורים של קרובי משפחה, ובמחלקת משטרה בקנטקי דיווחו שמערכת התקשורת המאובטחת שלהם קרסה.

מקאפי מיהרה להתנצל ביום חמישי, והפיצה כלי תיקון, אך מבקרים ציינו שעקב הפגיעה בקובץ החיוני למערכת התיקון היה אפשרי רק באמצעות שימוש במחשב נוסף, ולא ניתן היה לבצע אותו מרחוק. כמו כן נטען שחלק גדול מהנפגעים לא ידעו על העדכון, מכיווון שקריסת מחשביהם גרמה גם לניתוקם מהרשת.

בתגובה, כאמור, הודיעה אמש מקאפי כי תפצה את הנפגעים. לקוחות ביתיים יוכלו להאריך בשנתיים את משך השימוש שלהם בתוכנת האנטי-וירוס ללא תשלום נוסף, והחברה הבטיחה כי בימים הקרובים תפרסם פרטים על האופן שבו יוכלו לקבל משתמשים שנפגעו החזר כספי. מקאפי הדגישה כי ההחזר יהיה עבור "הוצאות סבירות" בלבד.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות