אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת החשמל שילמה 3.8 מיליון שקל ב-2009 עבור מכשירי חשמל שניזוקו צילום: בלומברג

חברת החשמל שילמה 3.8 מיליון שקל ב-2009 עבור מכשירי חשמל שניזוקו

מדו"ח תלונות הציבור עולה שבשנה שעברה הופנו לחברה 16.4 אלף תלונות, לעומת כ-19.7 אלף ב-2008 - ירידה של כ-17%

27.04.2010, 10:59 | ליאור גוטמן

חברת החשמל שילמה 3.8 מיליון שקל במהלך שנת 2009 ללקוחות שמכשירי החשמל שלהם ניזוקו - כך עולה מדו"ח תלונות הציבור של החברה שמרכז את טענות הצרכנים שטופלו בשנה החולפת. על פי נתוני הדו"ח שמתפרסם היום (ג') עולה שב-2009 הופנו לחברת החשמל 16.4 אלף תלונות, זאת לעומת כ-19.7 אלף תלונות שהתקבלו במהלך 2008, ירידה של כ-17%.

שליש מהתלונות - מוצדקות

לסקר. "שואפים לשפר את השירות", צילום: יותם פרום לסקר. "שואפים לשפר את השירות" | צילום: יותם פרום לסקר. "שואפים לשפר את השירות", צילום: יותם פרום

בין הנושאים הבולטים עליהם התלוננו לקוחות החברה ניתן לציין דרישות לפיצוי כספי בגין נזקים, חיובים בחשבון החשמל, ביצוע עבודות חיבורים לבתים, זמינות וטיב השירות, אמינות אספקת החשמל ונושאים שקשורים לאיכות הסביבה. בחברת החשמל מוסיפים שלאחר בדיקתן של התלונות, כשליש מהן נמצאו כמוצדקות.

"חברת החשמל משרתת כ-2.45 מיליון לקוחות, ומספקת להם חשמל 24 שעות ביממה, כל השנה. החברה מגישה כ-14 מיליון חשבונות חשמל בשנה. אנו שואפים כל הזמן להוסיף ולשפר את השירות, אך ראוי לומר, כי בהיקף ובאינטנסיביות של פעילויות החברה, השירות שלה הוא ברמה גבוהה מאד", אמר מנכ"ל החברה עמוס לסקר.

לדברי לסקר, חברת החשמל משיבה על תלונה תוך 14 ימי עבודה בממוצע, זאת על אף שהתקן שנקבע לה הוא 21 ימי עבודה. "העובדה שכ-98.3% מהתלונות מגיעות ישירות לחברת החשמל מעידה על אמון הציבור באיכות הטיפול של החברה בכל תלונה", הוסיף לסקר.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
אני התלוננתי ונדחיתי בתואנות שוא
אצלי היתה עלית מתח ונשרף מחשב ועוד מספר מכשירי חשמל קטנים. התקשרתי לחברת חשמל ומיד הגיעו טכנאים לבדוק אולם לא שתפו אותי בתוצאות. התקשרתי כדי לברר והמוקדנית ענתה לי שרשום שהיתה תקלה. בעקבות זאת התלוננתי ובקשתי פיצוי אולם חברת חשמל התנערה וטענה שהפקידה טעתה ולא היתה שום תקלה! איך בדיוק אני יכולה להוכיח? הבאתי חשמלאי פרטי שבדק את לוח החשמל הפרטי שלי ונתן לי אישור שאין שום תקלה בלוח. כלומר זה לא בעיה בדירה שלי. מה אני יכולה לעשות ואיך אני מקבלת פיצוי? רחלי
רחלי , בני ברק  |  30.04.10
1.
רוב הציבור לא מבין כלל את היקף הנזק שגורמות לו נפילות החשמל
כתוצאה מזרם לא יציב ולא מווסת ומ"קפיצות" במתח מתקצרים באורח משמעותי חיי מכשירים חשמל רבים בעיקר אלקטרוניים ולפחות בתחום שלי - מחשבים ותיקשורת - אני יכול לומר שכמעט 90% מהיקלקלים בחומרה - של ספקי כח, דיסקים קשיחים, לוחות אם וציוד טלפוניה - הם פועל יוצא של זרם חשמל לא יציב. התלונות שמגיעות לחברת החשמל הן רק קצה הקרחון ומגיעות כאשר היתה קפיצה או נפילה או ניתוק ברורים וכאשר מייד בעקבותיה התקלקל מכשיר. אבל רוב הקילקולים הם לא מיידיים אלא הדרגתיים עד המוצר שובק חיים ואז כמעט לא אפשרי להוכיח קשר ישיר באחריות חברת החשמל. הדרך הנכונה היא כמובן להשתמש באל פסק/מייצבי מתח רק הבעייה היא שלא ניתן להצמיד אל פסק לכל מכשיר וישנם מקומות בהם אפילו אל פסק רגיל לא מספיק ויש צורך באל פסק ON LINE שמנתק לחלוטין ובאופן קבוע את המכשיר מהזרם החיצוני אך הם יקרים ועולים אלפי קלים ולא מאות..
michael , tel aviv  |  27.04.10