אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מאבדת גובה בסין צילום: בלומברג

גוגל מאבדת גובה בסין

ירידה של כ-5.7% מהכנסותיה בתחום החיפוש בסין עקב חוסר הוודאות לגבי עזיבתה את השוק. באידו, השולטת בשוק הסיני, הגדילה את נתח השוק שלה ב-5%

27.04.2010, 16:58 | אבנר קשתן
גוגל מתחילה להרגיש את ההשלכות של הסכסוך המתוקשר שלה עם ממשלת סין. נתונים כלכליים שפורסמו מעידים כי הכנסותיה של גוגל מחיפוש בסין צנחו ברבעון האחרון בכ-5.7%, כך מפרסם הוול סטריט ג'ורנל. במקביל, הגדיל מנוע החיפוש באידו, המוביל בסין, את נתח השוק שלו מ-58% ל-64%.

על פי הדיווחים, הירידה בהכנסות נגרמה מחוסר וודאות בשוק לגבי המשך פעילותה של גוגל בשוק הסיני, לאחר שהכריזה על כוונותיה לסגור את פעילותיה עקב הדרישה הסינית לצנזור אתרים. גורמים הודיעו כי העברת אתרי גוגל להונג קונג, מחוץ לתחומי "חומת האש הסינית" ויכולות הצנזור של המשטר, גרמו לחוסר-יציבות ואי-זמינות בשירותים, וגרמה למפרסמים להעדיף לפרסם במתחרותיה. עם זאת, מספר סוכנויות פרסום הודיעו כי עם הסרת האיום של גוגל, הן חוזרות לעבודה שוטפת מולה.

למרות הירידה בהיקף הפעילות של גוגל, שאר המתחרות המקומיות לא הצליחו להגדיל את נתח השוק שלהן על חשבונה. מנועי חיפוש מקומיים קטנים של חברות Sohu ו-Tencent הראו גם הם ירידה ברבעון, והם תופסים כ-0.5% מהשוק כל אחד.

גוגל לא הגיבה לטענות על הירידה בהכנסות ובנתח השוק, אך דוברת מטעמה הדגישה כי העסקים בסין ממשיכים כרגיל, וכי במקביל לשותפים אשר מהססים לעבוד עם גוגל יש גם רבים ששמחים להמשיך ולשתף פעולה.

תגיות