אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החל ממחר: חברות תעופה אמריקאיות לא יוכלו לעכב נוסעים על המסלול למעלה מ-3 שעות צילום: יונתן קסלר

החל ממחר: חברות תעופה אמריקאיות לא יוכלו לעכב נוסעים על המסלול למעלה מ-3 שעות

תקנה חדשה של משרד התחבורה בארה"ב תחייב את החברות גם לספק לנוסעים אוכל ושתייה ולעדכן לגבי העיכובים באתרי האינטרנט שלהן

28.04.2010, 16:59 | יסמין גיל
מחר (ה') צפויה להיכנס לתוקף התקנה החדשה של משרד התחבורה האמריקאי (DOT), שאוסרת על חברות תעופה מקומיות להותיר נוסעים בתוך המטוס, כשזה מעוכב על מסלול ההמראה למעלה משלוש שעות. "נוסעי חברות התעופה חייבים לקבל שירות הוגן", מסר היום (ד') בהודעת המשרד, שר התחבורה האמריקאי, ריי להוד, "התקנה החדשה תדרוש מחברות התעופה לכבד את זכויות לקוחותיהן".

במסגרת התקנה החדשה, חברות תעופה אמריקאיות המפעילות טיסות-פנים לא יורשו להותיר נוסעים בתוך המטוס, כשזה מעוכב על מסלול ההמראה בנמלי תעופה גדולים ובינוניים, למעלה משלוש שעות. זאת, למעט מקרים יוצאי דופן שקשורים לבטיחות וביטחון, או אם מגדל הפיקוח יאמר לטיס הראשי שחזרה של הנוסעים לטרמינל עלולה להפריע לפעילות הנמל.

לגבי חברות תעופה אמריקאיות שמפעילות טיסות בינלאומיות מנמלי תעופה בארה"ב, אלו יחויבו לציין מבעוד מועד את מגבלת זמן ההמתנה של נוסעיהן בבטן המטוס במקרי עיכוב, למעט במקרים יוצאי הדופן שצוינו: בטיחות וביטחון.

חברות התעופה אף יידרשו לספק לנוסעים המעוכבים על המסלול "ארוחות הולמות ושתייה ראויה" בתוך שעתיים מתחילת העיכוב, וכן לוודא שתאי-השירותים יהיו במצב תקין. אם נדרש, עליהן לספק לנוסעיהן גם טיפול רפואי.

השר להוד ציין בהודעתו כי התקנה החדשה לא צפויה להוביל לעלייה משמעותית במספר הטיסות המבוטלות, כפי שאחדים העריכו שיקרה: "אנו מצפים מהמובילים האוויריים לנקוט בצעדים כדי להימנע מעיכובים במסלול ההמראה או מביטולי טיסות, על ידי התאמה של לוחות הזמנים שלהם ואספקת לוחות זמנים לנוסעים מבעוד מועד", אמר השר, "תכנון קל נוסף יצמצם את ההפרעות ויבטיח שנוסעים לא יילכדו בתוך המטוס ללא גבול".

התקנה להגבלת העיכובים על מסלול ההמראה, אומצה כתגובה לסדרת תקריות שבהן נוסעים עוכבו בתוך המטוס לזמנים ממושכים - באחד המקרים, למשך שש שעות. היא אף דורשת מחברות התעופה האמריקאיות להמנע מטיסות שמעוכבות באופן כרוני, ואלו שכן יעשו זאת יהיו חשופות בפני פעולות אכיפה. החברות גם יידרשו למנות עובד מטעמן שיבדוק את השפעות הטיסות המעוכבות והמבוטלות, יגיב בזמן לתלונות הנוסעים ויספק להם מידע לגבי הליך הגשת תלונות.

בנוסף, מסוף יולי, חברות התעופה יידרשו להציג באתרי האינטרנט שלהן מידע לגבי טיסות הפנים מעוכבות. על פי ההודעה, משרד התחבורה האמריקאי יגיש בחודשים הקרובים הצעה להגנות נוספות על הצרכנים, בין היתר בנושאים הקשורים לפרסום של המחיר המלא של הטיסה, לרבות עמלות המשנה השונות שחברות התעופה גובות.

תגיות