אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - שלב נוסף במסילה מאשקלון לבאר שבע. העלות: 270 מיליון שקל צילום: תומריקו

בלעדי ל"כלכליסט" - שלב נוסף במסילה מאשקלון לבאר שבע. העלות: 270 מיליון שקל

חברת אליקים בן ארי תבנה את התשתיות בין יד מרדכי לנתיבות בשלוש השנים הקרובות. אורתם סהר הנדסה תקים בחיפה עמדות תפעול לקרונות סימנס החדשים ב־60 מיליון שקל

29.04.2010, 06:59 | ליאור גוטמן

ועדת המכרזים של רכבת ישראל קידמה לאחרונה שני פרויקטים גדולים בתחום המסילות והתפעול, בשווי מצטבר של כ־330 מיליון שקל - כך נודע ל"כלכליסט".

המכרז הראשון, בהיקף של כ־270 מיליון שקל, הוא לביצוע עבודות תשתית בקטע שבין יד מרדכי לנתיבות, כחלק מהנחת מסילה בקו אשקלון־באר שבע בעלות של כ־2 מיליארד שקל.

המכרז השני, בהיקף של כ־60 מיליון שקל, הוא לשדרוג מערך תפעול קרונות סימנס החדשים בחיפה. זכתה בו חברת אורתם סהר הנדסה בע"מ. העבודות לביצוע הפרויקט עתידות להימשך כשלוש שנים וחצי.

במכרז לבניית התשתיות בין יד מרדכי לנתיבות זכתה חברת אליקים בן ארי בע"מ. החברה תקים תשתית למסילה כפולה, גשרי כביש וגשרי רכבת, מעברים חקלאיים, מעבירי מים וקירות תומכים. היא תתחיל לעבוד בעוד כשלושה חודשים ותסיים בעוד כשלוש שנים. עד כה בוצעו עבודות בין אשקלון ליד מרדכי.

אורך המסילה הכולל בין אשקלון לבאר שבע יהיה כ־70 ק"מ ומשך הנסיעה בין הערים צפוי להיות כ־45 דקות.

העבודות להקמת הקו התעכבו במשך יותר משנה בגלל ויכוח בין משרד התחבורה למשרד האוצר, שטען שלא יהיו בו מספיק נוסעים המצדיקים אותו מבחינה כלכלית. לדברי מנכ"ל הרכבת יצחק הראל, הקו, שיעבור בדרך גם בשדרות, נתיבות ואופקים, נמצת גבוה בסדר העדיפויות של הנהלת הרכבת.

תגיות