אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמן: תעריפי הפרסום הסלולרי של אפל יהיו גבוהים פי 20-10 מהמקובל צילום: אי אף פי

מסתמן: תעריפי הפרסום הסלולרי של אפל יהיו גבוהים פי 20-10 מהמקובל

מפרסמים שירצו להיות בין הראשונים להשתמש ב-iAd, פלטפורמת הפרסום הסלולרית של אפל, ייאלצו להתחייב לעסקה של 10 מיליון דולר לפחות. כך על פי הוול סטריט ג'ורנל. אפל צפויה לדרוש גם שליטה בתוכני הפרסומות

29.04.2010, 17:51 | אבנר קשתן
לפני פחות מחודש הכריזה אפל על iAd, רשת הפרסום שלה לאפליקציות אייפד, אייפון ואייפוד, ועכשיו מסתבר שתג המחיר למפרסמים רחוק מלהיות אטרקטיבי: על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל, החברה צפויה לגבות סכומים הגבוהים פי 20-10 מהמקובל בשוק.

על פי הדיווחים, אפל צפויה לגבות סנט אחד בעבור כל פעם שפרסומת מוצגת, ושני דולרים בעבור כל לחיצה של משתמש עליה. לשם השוואה, חברת AdMob, המספקת כיום פרסומות לאפליקציות אייפון, גובה בין 12-11 סנט ללחיצה, ובין 0.12 - ל-0.14 סנט לצפייה. על פי מקורות הוול סטריט ג'ורנל, מפרסמים אשר יבקשו לקחת חלק בפלטפורמה בזמן השקת השירות ידרשו להתחייב לעסקה בהיקף של 10 מיליון דולר לפחות.

מעבר לבאנרים, אפל מציעה למפרסמים לפתח פרסומות אינטראקטיביות מלאות. במצגות המכירות שלה מדגימה החברה פרסומת לנעלי נייקי, אשר מציגה אנימציה בשולי האפליקציה, וכאשר לוחצים עליה היא גדלה לרוחב המסך כולו, מציגה סרטון פרסומת ומקשרת את המשתמש לחנויות אינטראקטיבית. מפרסמים יוכלו גם להשתמש במידע על רכישות שביצעו המשתמשים באפסטור ובאייטונז, כדי להתאים פרסומות לפילוחים דמוגרפיים, אך לא יוכלו להשתמש בפרטים מזהים ספציפיים.

דאגה בסוכנויות הפרסום

 

נוסף לעלות הפרסומות, אפל צפויה לדרוש גם שליטה בתוכני הפרסומות, ופרסומות שיועלו ל-iAd יחויבו באישור החברה, בדומה לאפליקציות המועלות לאפסטור. בחודשים הראשונים תפתח אפל בעצמה את הפרסומות על פי דרישות המפרסמים, במטרה לקשר את מותג iAd עם פרסומות מושקעות ובאיכות גבוהה. מהלך זה מעורר דאגה בקרב מנהלי קריאייטיב בסוכנויות הפרסום, החוששים שאפל תתערב בתכנים ובעיצוב שלהם. בשלב מאוחר יותר תשחרר אפל לסוכנויות הפרסום ערכת פיתוח, על מנת שיוכלו לבנות את הפרסומות בעצמן.

למרות העלות הגבוהה, חברות ענק רבות השתתפו באירועי המכירות של ה-iAd, מה שמלמד כי צפויה לאפל הצלחה בשוק הפרסום. כחלק מההכנות להשקת הפלטפורמה החדשה הוסיפה אפל לתנאי השימוש של מערכת ההפעלה של האייפון סעיף חדש, האוסר על אפליקציות לשלוח את המשתמש לרשתות פרסום חיצוניות. אפל אינה מתכננת לשחרר מידע לגבי נתוני החשיפה לפרסומות וההקלקות עליהן.

מאפל לא התייחסו לטענות על עלות הפרסום ברשת iAd, אך ציינו כי רווחי הפרסום יתחלקו בין החברה ובי מפתחי האפליקציות, כך שהחברה תשמור לעצמה 40% מההכנסות, ו-60% הנותרים יועברו למפתחי האפליקציות שבהן ישולבו הפרסומות.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
העולם ירד מהפסים. ואפל תשלם על כך ביוקר בסופו של יום
היא ומייקרוסופט הן חברות מאותו דור, כאשר על המצע של שניהן רשום אותו דבר, שזה פחות או יותר קוד סגור. מייקרוספט כבר שילמה את המחיר, והיא הורידה פרופיל, היא כבר לא מה שהייתה בכל הנוגע לזכויות יוצרים, לקוד סגור, הם עדיין שם אבל נראה שהם לא נהנים לצעוק את זה במיוחד אחרי שהם שילמו כל כך הרבה קנסות לאורך השנים. אבל אפל, אפל היא היום איפה שמייקרוספט הייתה פעם כאשר ביססה את האימפריה שלה. ואפל ללא ספק ביססה אימפריה רצינית, והיום שהיא תהיה נתונה לתביעות ופיקוחים יגיע, כאשר וועדות יקומו ויחליטו שאופן ההתנהלות של אפל להתנהג כמונופול לא מתאים (אפל היא אומנם לא מונופול, אבל היא משתמשת בתדמית שלה להפוך את הלקוחות שלה לאסירים, ומתנהגת כאילו והיא הייתה כמונופול בגלל שאפשר אחד לא מצליח להתחרות בה מבחינה תדמית גם אם היא חולשת על מקסימום 20 אחוז). היום זה יגיע, וכאדם שרק רק מכשירי ipod, לא יהיה משהו שיותר ישמח אותי אם היא תהיה נותנה לפיקוח הדוק, ולתביעות וקנסות ויגרמו לה להתנהג כמו חברה ולא כמו דיקטטורה.
נתי  |  30.04.10
לכל התגובות