מסתמן: תעריפי הפרסום הסלולרי של אפל יהיו גבוהים פי 20-10 מהמקובל
מפרסמים שירצו להיות בין הראשונים להשתמש ב-iAd, פלטפורמת הפרסום הסלולרית של אפל, ייאלצו להתחייב לעסקה של 10 מיליון דולר לפחות. כך על פי הוול סטריט ג'ורנל. אפל צפויה לדרוש גם שליטה בתוכני הפרסומות
דאגה בסוכנויות הפרסום
נוסף לעלות הפרסומות, אפל צפויה לדרוש גם שליטה בתוכני הפרסומות, ופרסומות שיועלו ל-iAd יחויבו באישור החברה, בדומה לאפליקציות המועלות לאפסטור. בחודשים הראשונים תפתח אפל בעצמה את הפרסומות על פי דרישות המפרסמים, במטרה לקשר את מותג iAd עם פרסומות מושקעות ובאיכות גבוהה. מהלך זה מעורר דאגה בקרב מנהלי קריאייטיב בסוכנויות הפרסום, החוששים שאפל תתערב בתכנים ובעיצוב שלהם. בשלב מאוחר יותר תשחרר אפל לסוכנויות הפרסום ערכת פיתוח, על מנת שיוכלו לבנות את הפרסומות בעצמן.
למרות העלות הגבוהה, חברות ענק רבות השתתפו באירועי המכירות של ה-iAd, מה שמלמד כי צפויה לאפל הצלחה בשוק הפרסום. כחלק מההכנות להשקת הפלטפורמה החדשה הוסיפה אפל לתנאי השימוש של מערכת ההפעלה של האייפון סעיף חדש, האוסר על אפליקציות לשלוח את המשתמש לרשתות פרסום חיצוניות. אפל אינה מתכננת לשחרר מידע לגבי נתוני החשיפה לפרסומות וההקלקות עליהן.
מאפל לא התייחסו לטענות על עלות הפרסום ברשת iAd, אך ציינו כי רווחי הפרסום יתחלקו בין החברה ובי מפתחי האפליקציות, כך שהחברה תשמור לעצמה 40% מההכנסות, ו-60% הנותרים יועברו למפתחי האפליקציות שבהן ישולבו הפרסומות.
7 תגובות לכתיבת תגובה