אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקץ לדו"חות על חניה ללא תו אזורי? צילום: צביקה טישלר

הקץ לדו"חות על חניה ללא תו אזורי?

ועדת השרים תדון היום בהצעת חוק שתאלץ את העיריות ליצור סימן שונה לאזורים בהם מותרת החניה לתושבים בלבד, במטרה למנוע בלבול בקרב הנהגים

02.05.2010, 09:47 | תומר אביטל

הבוקר (א') תכריע ועדת השרים לענייני חקיקה האם לתמוך בהצעת חוק שתיצור הבחנה מובהקת בין אזורי חניה "לתושבי האזור בלבד" לביו אזורי חניה רגילים.

הצעת החוק, אותה הגישו ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ, שר התחבורה לשעבר שאול מופז וח"כ כרמל שאמה, מבקשת לחדד את ההגבלות החלות על רחובות בהם מותרת חניה לתושבי האזור בלבד. על פי ההצעה, רשות מקומית – באישור שר התחבורה – תוכל להגדיר חניה לתושבי האזור באמצעות צביעת שפת המדרכה בצבע שאינו כחול-לבן או באמצעות הצבת תמרור.

על פי נתוני מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, כרבע מהדו"חות בתל אביב לבדה, כ 286 אלף בשנת 2009, הם תוצאה של השילוט המבלבל. עיריית תל אביב הרוויחה כ-208 מיליון שקל ב-2009 מדו"חות חנייה עבור כ-997 אלף דו"חות. הדו"חות שניתנו לחונים משוללי תו אזורי מעשירים את קופת העיריה בכ-30 מיליון שקל מדי שנה.

הסיבה לבלבול, ע"פ ח"כ שמאלוב-ברקוביץ', שלטי הבהרה גדושים בטקסט הניצבים בתחילת רחוב ונושאים כיתוב בלתי אחיד ובלתי ניתן לקריאה לעוברים בדרך. הנהגים, השמחים למצוא פיסת מדרכה פנוייה הצבועה בכחול-לבן, מופתעים לראות עם שובם לרכב קנס בסך 100 ש"ח ומגלים בדיעבד כי במקום נקבעו "סידורי חנייה מיוחדים", המתירים את החניה לתושבי האזור בלבד. חלקם משלמים פעמיים: פעם אחת באמצעות כרטיס חנייה, סלופארק או איזיפארק ופעם נוספת על החניה האסורה.

ח"כ שמאלוב ברקוביץ: "מטרת החוק היא להבטיח תמרור מבחין ומבדיל הברור לכלל העוברים בדרך. יש בהצעה זו על מנת להבטיח איזון בין צרכי העירייה - המבקשת לשריין לתושבים מקומות חניה, והציבורציבור, המבקש לחנות לפי חוק ולהמנע מדוחות ותשלומים מיותרים, הנובעים משילוט שאינו ברור".

תגיות