אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הביטחון יפעל להארכת מסילת הרכבת לעיר הבה"דים

משרד הביטחון יפעל להארכת מסילת הרכבת לעיר הבה"דים

המשרד יקדם את חיבור באר שבע עם קריית ההדרכה של צה"ל בעלות של 350 מיליון שקל

03.05.2010, 07:02 | ליאור גוטמן

משרד הביטחון יפעל לקבלת תקציב מיוחד להארכת מסילת הרכבת לקריית ההדרכה של צה"ל, שמוקמת בימים אלה בצומת הנגב - כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בחיבור המסילה מבאר שבע ודרומה, בהיקף השקעות משוער של כ־350 מיליון שקל. המחלוקת אם לקדם את מסילת הרכבת עד לקריית ההדרכה נידונה עד כה בעיקר בין משרדי האוצר לתחבורה, עקב הביקורת שהושמעה בעניין מסילות רכבת אחרות בדרום, כגון מסילת הרכבת לדימונה שזוכה להצלחה מועטה. עתה, עם הצטרפות משרד הביטחון לקהל התומכים במהלך, סלילת המסילה הדרומית נראית קרובה מתמיד.

הדיון בנושא, שייערך מחר במשרד האוצר, אמור לפתור את בעיית תשתיות התחבורה בכניסה לעיר וביציאה ממנה, שם אמורים לשהות כ־11 אלף חיילים ואנשי קבע. יצוין שמשרד האוצר כבר הביע את התנגדותו לנושא, ותולה את פתרון בעיות התחבורה בהרחבת כביש 40, עוקף באר שבע. עוד נודע ל"כלכליסט" כי עבודת המטה על מכרזי עבודות התשתית בתחומי החשמל, המים והטלפוניה הושלמה, ועם אישור המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוכל מינהלת הפרויקט להוציאם לפועל. עלות עבודות אלה מוערכת ב־40-30 מיליון שקל.

"הבעיה המרכזית היא לתמרץ את משפחות חיילי וקציני הקבע להקים את מרכז החיים שלהם בדרום הארץ. ללא תשתיות תחבורה נאותות - כבישים ורכבות - האתגר יהיה גדול פי כמה", אמר מנכ"ל משרד הביטחון הנכנס אלוף (במיל') אודי שני, בסיור שנערך לפני כמה ימים במקום. להערכתו, עבודות התשתית אמורות להתבצע כ־18 חודשים, כך שעם קבלת אישור המועצה האזורית לנושאי התשתית יוציא משרד הביטחון בקשה להצעות מחיר סופיות מחמש הקבוצות שמתמודדות על הקמת הקריה. שני מאמין כי בחירת הזוכה והשגת הסגירה הפיננסית לפרויקט תארך כשנה, ולאחר מכן יש להמתין עוד כ־30 חודשים עד להשלמת עבודות הבינוי. לפי ההערכות, קריית ההדרכה תושלם ב־2014.

"סיליקון ואלי" בנגב

 

במהלך הסיור התמקד שני בחלק השלישי של מעבר צה"ל לנגב, שבו יועברו מתקני המודיעין. מדובר ביחידות אף התקשוב והיחידות הטכנולוגיות של חיל המודיעין. יצוין שהשלב הראשון, הקמת בסיס חיל האוויר בנבטים בעלות של 1.6 מיליארד שקל, כבר הושלם, ואילו קריית ההדרכה היא השלב השני.

"מעבר מערכות המודיעין של צה"ל לנגב ייצור סיליקון ואלי במקום. כ־10,000 מהנדסים, בתי תוכנה, פיזיקאים ומתמטיקאים יגיעו לעבוד במקום, מה שיהפוך את הנגב למרכז הפיתוח הטכנולוגי המתקדם במדינה", אמר שני. עלות המעבר נאמדת ב־20 מיליארד שקל. בביקור בעיריית באר שבע ציין שני שיש כוונה לפזר את אוכלוסיית משפחות הקבע בין כלל הישובים בדרום, ולא לרכזה בעיר אחת.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
למגיב מספר 4
לא כל דבר שהמדינה עודה צריך להיות עם הצדקה כלכלית, המדינה העבירה אלפי חיילים, אנשי קבע ומשפחותיהם ואזרחים לדרום, חובתה לדאוג להם למערכת תחבורה נוחה ויעילה. לפי ההגיון שלך צריך לסגור את סניפי הדואר בדרום ואת כל סניפי קופ"ח-זה הרי לא כלכלי! הקמת תשתיות היא חובה של מדינה כלפי אזרחי, מה גם שהקמת קווי רכבת בדרום תעורר את אזור הדרום ואת מסחר בו.
רון  |  03.05.10
9.
אני לא מבין את המתנגדים לרכבת לעיר הבה"דים
נתון שישרתו שם חיילים, ונתון שהם יצטרכו תחבורה ציבורית להגעה הביתה (בין אם לת"א או לב"ש). אפשר לתת להם תחבורה ציבורית גרועה (קרי אוטובוסים) ואז הם גם יסבלו (אנשי קבע יעזבו), וגם יעברו למכונית פרטית ויגדילו את הפקקים והתאונות. אני חושב שעדיף רכבת. זו המטרה?
אורן  |  03.05.10
8.
הארכת פסי הרכבת בנגב זה כורח המציאות
רק בעיר הבה"דים ישרתו אלפי חיילים ויעבדו עוד מאות, אם לא יותר, אזרחים כנותני שירותים. ועוד לא דיברנו על בסיסים נוספים. הקמת קו רכבת שיביא את החיילים לבסיסים שהמדינה העבירה לנגב זה הכרח וגם צודק, המדינה צריכה לדאוג לתחבורה שיכולה להעביר אלפי חיילים בתחילת השבוע ומאות במהלך השבוע במהירות ובנוחות. הטענה שקווי רכבת למעשה מונעים מעבר של משפחות לנגב אינה נכונה משום שמעבר לנגב הוא החלטה גדולה שיש בה שיקולים רבים (כלכליים, חברתיים, משפחה ועוד), אם כבר קו רכבת למרכז יקל על קבלת ההחלטה ואף יתמוך בה. בכל מקרה אי בניית קווי רכבת ומניעת תשתיות תחבורה שיקלו על נגישות למקומות בנגב בשם הגישה ש"קווי רכבת ימנעו מעבר לנגב" היא לא נכונה וחמור מזה אווילית. ממתי מניעת פיתוח תשתיות זה דבר טוב??
רון  |  03.05.10
לכל התגובות