אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ח"כ בילסקי מקדם הצעת חוק ליבואנית סימולטורים צילום: יוסי רוט

ח"כ בילסקי מקדם הצעת חוק ליבואנית סימולטורים

ל"כלכליסט" נודע שהחברה פנתה לח"כ זאב בילסקי שהגיש הצעה לחייב נהגים חדשים בהדרכה בסימולטורים. משרד התחבורה מתנגד לחוק

03.05.2010, 09:31 | תומר אביטל

מאחורי הצעת החוק שהוגשה אתמול לוועדת השרים לענייני חקיקה עומד גוף עסקי שעשוי לגרוף רווח נאה מקידומה: ח"כ זאב בילסקי (קדימה) הגיש הצעה שלפיה הסמכת נהגים חדשים בישראל תכלול הדרכה בסימולטור נהיגה.

ל"כלכליסט" נודע שאת הצעת החוק קידמה חברת "סימולטור - החברה לתרבות הנהיגה בישראל", שהיא היבואנית הגדולה, וכפי הנראה היחידה בישראל, לסימולטורים לנהיגה.

ועדת השרים לענייני חקיקה הודיעה אתמול שהיא מתנגדת להצעה, בין היתר בשל נימוקי משרד התחבורה, שניסיונות בעבר לאמן נהגים בסימולטורים נכשל, ושאף מדינה בעולם לא אימצה חוק שמחייב הכשרת נהגים במדמה שכזה.

לפי הצעת החוק, תלמידי נהיגה יוכלו להמיר כרבע משיעורי הנהיגה המעשית באימון בסימולטור. מעבר לכך, אחת לחמש שנים יזומנו נהגים לרענון בסימולטור. הצעת החוק תחייב למעשה להקים מרכזי סימולטורים ברחבי הארץ בעלות מיליוני שקלים לכל מרכז.

ל"כלכליסט" נודע שיבואנית הסימולטורים לנהיגה, שכבר מפעילה מכשיר כזה בבית ספר לנהיגה באשדוד, שכרה את שירותם של חברת היח”צ עדן תקשורת כדי לקדם את שיווק המכשיר. החברה פנתה לבילסקי, ח"כ פעיל בתחום קידום הבטיחות בדרכים, וערכה לו סיבוב הדגמה בסימולטור.

לדברי עדי מימרן, יו"ר החברה, אם יעבור החוק תממן החברה הקמת מרכזי האימון ותגבה תשלום על האימון שיהיה זהה למחירם של שיעורי נהיגה. "לא מן הנמנע שחברות נוספות ייכנסו לתחום הזה", אמר.

ח"כ בילסקי, בתגובה: "לא צריך ללכת לחברה היחידה שיש לה כיום סימולטור - משרד התחבורה צריך להוציא קול קורא. ייתכן שראוי שתקום ועדה שתשקול מהו מאמן הנהיגה הטוב ביותר ותבדוק מה מוצע כיום בעולם".

תגיות