אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חולדאי לא מחכה לאגסי: עיריית ת"א תפרוס 50 עמדות טעינה של חברה אמריקאית צילום: מיכאל קרמר

חולדאי לא מחכה לאגסי: עיריית ת"א תפרוס 50 עמדות טעינה של חברה אמריקאית

קולומב טכנולוגיות, המתחרה של בטר פלייס בארה"ב, הגיעה להסכמות עקרוניות עם עיריית ת"א. גורמים בעירייה: "לא נאפשר לנושא הטעינה לרכב חשמלי להיהפך למונופול"

04.05.2010, 06:56 | שרון ביידר

בעלי מכוניות וקטנועים חשמליים יוכלו לטעון את הכלים שלהם בשנה הבאה בעמדות טעינה שיוצבו בתל אביב ויסופקו על ידי חברת קולומב האמריקאית, כך נודע ל"כלכליסט".

לאחרונה הגיעה חברת קולומב טכנולוגיות להסכמה עקרונית עם עיריית תל אביב, שלפיה בשנה הבאה תפרוס החברה 50 עמדות טעינה ברחבי העיר. עמדות הטעינה של החברה מתאימות לכלי רכב חשמליים שמצוידים בשקע חשמלי רגיל, כדוגמת מיצובישי IMIEV והקטנועים החשמליים של חברת וקטריקס, זאת בניגוד לעמדות הטעינה של בטר פלייס שמצוידות בשקע ייעודי. מעיריית ת"א נמסר כי "בקשת קולומב נבחנת בחיוב על ידי הגורמים הרלבנטיים בעירייה".

עיריית תל אביב חתמה בשנה שעברה על מסמך הבנות עם בטר פלייס, ולפיו החברה הישראלית תפרוס ברחבי העיר עשרות עמדות טעינה, ואולם, לדבריו של גורם בעיריית תל אביב, "לא נאפשר לנושא הטעינה לרכב חשמלי להיהפך למונופול. עיריית תל אביב תקדם בברכה כל פרויקט שקשור בתחבורה ירוקה ללא כל קשר לחברה זו או אחרת".

קולומב טכנולוגיות מתמחה בעמדות טעינה לכלי רכב חשמליים והיא אחת החברות הבולטות בתחום בעולם. בשוק הרכב האמריקאי נחשבת קולומב למתחרה העיקרית של בטר פלייס.

עמדות הטעינה של קולומב פרוסות בערים מרכזיות בארצות הברית, אירלנד, הולנד, גרמניה, פולין ונורבגיה. באירופה יצאה החברה במיזם שלפיו עמדות טעינה חדשות יוצבו בהתאם לדרישת הגולשים שסימנו באתר החברה את המיקומים הנדרשים לדעתם.

עמדות הטעינה של קולומב מחוברות למערכת שליטה ובקרה המאפשרת פיקוח על תהליך הטעינה והתחברות לטלפונים סלולריים כולל אפליקציית אייפון. קולומב פועלת בימים אלה לאישור תקינה ישראלי לעמדות הטעינה. עם קבלת האישור תחל החברה לפרוס את רשת הטעינה בתל אביב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

62 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

62.
אני מאמין יותר לבטר פלייס
אין לי מושג על סמך מה חולדאי מקבל את ההחלטות שלו אבל ברור שגם רנו וגם בטר פלייס מנוסים יותר ועד שהפרויקט יגיע לתל אביב יהיו לבטר פלייס ולרנו מספיק ניסיון כדי שזה יצליח. התירוץ בנושא מונופול מופרך - חברת חשמל היא לא מונופול ??? אולי חולדאי יחליט לנתק את העיר מחברת חשמל ...
הדר , ת"א  |  11.05.10
60.
סופסןף משהו חכם בסיפור הזה
חיובי מאוד הקונספט של שבירת המונופול העתידי, אני מקווה רק שלא יגרע ממעט מקומות החניה המועטים שיש. יש לי עוד כמה רעיונות לשיפור חיי התושבים בעיר: הורדת חסם הביטוח לרכב דו גלגלי על ידי ביטוח בחברת ביטוח עירונית לתושבי העיר. עידוד מיזם car2go ותמיכה עירונית בו - זה בעצם פול רכב של כמה אנשים המשתמשים ברכבים יחד ודרך החברה הרכב מנוהל - עריית גבעתיים העניקה להם מקומות ברחוב. הענקת תו חניה לבעלי מלאכה תושבי העיר שיתן לחנות בכל אזור עד שעה לעבודות דחופות, פריקה וטעינה. כשגרתי בעיר הייתי משאיר את הציוד באתר ומחזיר את הרכב לחניה ועדיין הפקחים היו מצליחים לגנוב קנס בזמן פריקה וטעינה. לחזור לימים שהעיריה היתה מאשרת בעלי מקצוע שעבודתם נוגעת לבריאות הציבור - שרברבים, בנאים, מדבירים. היום העיר מלאה בחאפרים שמרמים את הציבור, פוגעים בבריאות הצרכנים ובטיחותם.
ארז גרינברג , ערקתי  |  05.05.10
59.
דרושות עמדות הטענה אוניברסאליות
עמדות הטעינה חייבות להתאים לכל סוגי הרכב בדיוק כמו שכל תחנות הדלק מתאימות לכל סוגי הרכבים אם רנו תהיה הראשונה עם חשמליות כאן ולא תהיינה עמדות טעינה תאימות זה יאלף את חולדאי להתקין עוד עמדות שיתאימו לרנו וכל העיר הזו תראה מלאה בעמדות מה שבטח לא יוסיף לה יופי. אפשר להבין את רעיון האנטי מונופול אבל וואלה חייבים לחשוב כמה צעדים קדימה במקרה הזה.
שרון , ת"א  |  04.05.10
58.
שבירת מונופול ע"י חברה אמריקאית?
תגידו השתגעתם? נראה לי שעדיף מונופול כחול לבן, מאשר תחרות עם חברה מעבר לים. עד שלא תהיה תחרות ישראלית לבטר פלייס, למה לא לתמוך בחברה, ובכך אולי להרוויח גם כמה שקלים ממיסים? פיתוח תחרות ממקור חוץ, לא תעשה דבר מלבד תירה למשק הישראלי ברגל. כמובן שאני בעד תחרות, אבל שתהיה חכמה. תחרות בין מוצרים כחול לבן. ולא תחרות רק לשם התחרות.
אסף  |  04.05.10
לכל התגובות