אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'מיני משקיעה מיליון דולר באתר האופנה Sense of Fashion

ג'מיני משקיעה מיליון דולר באתר האופנה Sense of Fashion

בהשקעה השתתפו לני רקאנטי ומייסד באזמטריקס אורי לוי, שימונה למנכ"ל משותף בחברה לצידה של המייסדת דריה שועלי

04.05.2010, 09:33 | אסף גלעד

דניאל כהן, שותף בקרן ג'מיני המתמקדת בחברות אינטרנט, מוביל השקעה של מיליון דולר באתר האופנה Sense of Fashion, יחד עם לני רקנאטי ואורי לוי, מייסד באזמטריקס שנמכרה לנילסן. בעקבות ההשקעה ימונה לוי למנכ"ל משותף בחברה, לצידה של המייסדת דריה שועלי.

שועלי, לשעבר ראש מערכת החדשות של אתר וואלה ועורכת המגזין של טיים-אאוט תל אביב, שימשה במשך שנתיים גם כמעצבת עצמאית ומכרה את בגדיה בחנות המעצבים "רזילי", שם פגשה את לוי. עבורה, אתר Sense of Fashion שהיא מריצה בגרסת בטא כבר קרוב לשנה, היא הגרסה המקוונת שקרובה ביותר לחנויות המעצבים המוכרות מצפון רחוב דיזינגוף או מהשדרות בערים המרכזיות בעולם.

"יש פער גדול בין מחיר המחירון של בגדי המעצבים בחנויות, לבין מה שהמעצבים מקבלים בפועל", אומרת שועלי ל"כלכליסט". "החנויות עובדות במודל כזה שהן יכולות להחזיר למעצב את הבגדים מתי שנוח להן, ומכירות באמצעות הרשת יכולה לפתור לו את הבעיה הזו. כמעצבת נשארה לי הרבה סחורה וחיפשתי מקום באינטרנט שהוא טבעי למעצבים מתחילים ולא הצלחתי למצוא מקום כזה. אתר איביי אינו מתאים באוריינטציה שלו לאופנה".

את אתר Sense of Fashion הקימה שועלי יחד עם היזמת יעל גבעון, לשעבר סמנכ"לית ב-ICQ, במטרה שיהיה - מעבר לתפקידו כחנות מקוונת - גם מרכז עבור אנשי מקצוע מתחום האופנה: סטייליסטים, צלמים, בלוגרים ואפילו דוגמניות. כיום קהל היעד של האתר מורכב רובו מנשים, אך בכוונת החברה לצאת בקמפיין פרסומי הפונה גם לגברים, וחלק מכספי הגיוס יושקעו בצוות שיווק חדש הממוקם בניו יורק, שיוציא את הקמפיין הזה לפועל.

המודל העסקי של החברה מבוסס על עמלה ממכירת בגדים ונעליים דרך האתר. מכירות מוצרי הלבשה דרך האינטרנט גדלו בשנה האחרונה מ-18 מיליארד דולר ל-27 מיליארד דולר. "פורטל האופנה Net-a-porter מכר השנה ב-130 מיליון דולר, והעסקה הממוצעת עמדה על 820 דולר", סיפרה שועלי, "המסקנה מכך היא שנשים לא רק קונות בגדים ונעליים ברשת, הן אפילו מוציאות שם לא מעט".

רוב הגולשים בגרסת הבטא הם מארה"ב, מבריטניה, מאוסטרליה ומישראל. את שיעור הרכישה הגבוה היותר רשמה החברה באוסטרליה. בחברה שהוקמה בשנת 2007, עובדים כיום ארבעה אנשים, ועד סוף השנה מתכננות שועלי וגבעון להגדיל את מספרם לתשעה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
השקעה על סמך המייסדים ולא על סמך הרעיון עצמו
בתור אחד שינסה לגייס השקעה בעתיד לרעיון שלי אני מאד מודאג שקרנות ההון סיכון בארץ נותנות סיוע על סמך קשרים ולא על סמך הרעיון עצמו. יכול להיות מאד שהאתר שלהן יצליח ואני מאחל להן מכל הלב אבל במידה והמנהלים לא היו מכירים אותן אז בחיים הן לא היו מגייסות את הכסף.
מודאג  |  08.05.10
1.
מהו היתרון התחרותי?
אני מעצב אופנה שדי שוחה בריטייל אינטרנטי. שאלה אמיתית: מה היתרון התחרותי של sense of fashion על אתרים אחרים מסוגו? יש היום לא מעט אתרים שמאפשרים למעצבי אופנה מכל הסוגים למכור את הבגדים שלהם באינטרנט. Net-a-porter הוא לא דוגמא נכונה מכיוון שהוא מוכר מעצבי על, כנ"ל YOOX והאתרים המובילים בתחום.
מעצב אופנה באינטרנט  |  07.05.10