אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בעוד כחמש שנים 3% מהמכוניות בעולם יהיו חשמליות" צילום: עמית שעל

"בעוד כחמש שנים 3% מהמכוניות בעולם יהיו חשמליות"

סארוואנט סינג, מנהל תחום הרכב בפרוסט אנד סאליבן, סבור כי בעתיד הרחוק עיקר המכוניות יונעו במנועי מימן ובמנועים חשמליים. עם זאת, הוא מסייג: "הדור הראשון של הרכב החשמלי צפוי להיות פשרה"

05.05.2010, 07:03 | תומר הדר

"בעוד כחמש שנים 3% מהמכוניות בעולם יהיו חשמליות, 55% יהיו בעלות מנועי בנזין, 17% יהיו בעלות מערכות הנעה היברידיות ו-9% יונעו בדלקים אלטרנטיביים כגון ביו אתנול". כך מסר ל"כלכליסט" סארוואנט סינג, שותף בכיר ומנהל תחום הרכב בפרוסט אנד סאליבן, הנמנית על פירמות הייעוץ העסקי והמחקר הגדולות בעולם.

סינג, בן 40, מועסק זה 12 שנים בחברה וישתתף מחר (ה') בכנס שיתקיים במכון היצוא בנושא עתידה של תעשיית הרכב העולמית. לדבריו של סינג, שייפגש בעת שהותו בישראל עם נציגיה של חברת בטר פלייס, בעתיד הרחוק עיקר המכוניות יונעו במנועי מימן ובמנועים חשמליים. מאחר וטכנולוגיית המימן  זמינה פחות מהטכנולוגיה החשמלית, החשמל יהיה אמצעי ההנעה הראשון שבו יבחרו להשתמש יצרני הרכב.

עם זאת, סינג צופה קשיים בעתיד הקרוב: "הדור הראשון של הרכב החשמלי צפוי להיות פשרה. יהיו לו בעיות של טווח נסיעה וגם של זמני טעינה. מטבע הדברים, התפתחויות טכנולוגיות מהותיות בתחום יחולו ככל הנראה לקראת שנת 2016 ואז המכוניות ישתפרו משמעותית".

לדברי סינג, גם הרגלי הצריכה של הנהגים צפויים להשתנות בהתאם: "העובדה שהמכוניות ישתנו תיצור גם שינויים בהרגלי הצריכה בכל הנוגע לתחבורה. אנו ניסע פחות ונשקול את הנסיעות באופן יותר מחושב. ייתכן בהחלט מצב בו חברות רכב יהפכו לגופים שמשכירים ללקוחות מכוניות בהתאם לצרכיהם, רכב קטן לימי השבוע ורכב גדול לסוף השבוע. בשנים האחרונות אנו ערים לשינויים ניכרים בהתנהגות האנושית. בארה"ב, מכוח רגולציה מחמירה, הנהגים נוטשים את המכוניות הגדולות והזללניות לטובת מכוניות חסכוניות. אסור לשכוח שכרגע יש מיתון. כשהמיתון יסתיים מחירי הדלק יעלו עמו, והדבר ישפיע גם בחודשים הקרובים על הרגלי הנסיעה של בעלי מכוניות".

לדברי סינג, השינוי בהעדפות הצרכנים יביא גם ליצירתן של מכוניות מזנים חדשים: "כיום יש סגמנטים רבים בעולם הרכב: רכבי שטח, מכוניות מיני וכיוצא בזאת. אך בשנים הקרובות תגיע השתכללות מצידם של יצרני הרכב עצמם, שעוסקים כל הזמן במציאת נישות חדשות".

בכל הנוגע למכוניות סיניות, שכביכול יפרצו בשנה הבאה לכבישי המערב, סינג מראה לא מעט הסתייגות: "נכון להיום הסינים מתמקדים בשוק המקומי בלבד ומעט בשווקים עם תקינה יחסית מיושנת כגון מזרח אירופה. אנו צופים שהם יפתחו מוצרים ראויים למערב אך ורק בעוד כחמש שנים. נכון שהם מהווים איום, והם גם משקיעים לא מעט מאמץ ביצירת טכנולוגיה חשמלית והיברידית, אך לעת עתה מדובר באיום רחוק שאינו משמעותי".

תגיות