אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מגה בול התחזקה על חשבון שופרסל דיל צילום: צביקה טישלר

בלעדי ל"כלכליסט": מגה בול התחזקה על חשבון שופרסל דיל

המלחמה בין רשתות השיווק מחריפה: נתוני נילסן לחודש מרץ מראים כי מכירות מגה בול בפסח עלו ב־1.1% לעומת פברואר. שופרסל דיל ירדה ב־1.4% לנתח שוק של 14%. שלשום יצאה שופרסל בקמפיין זהה לזה של מגה

05.05.2010, 07:04 | מיכל תוסייה כהן

המלחמה על כיסו של הצרכן בין רשתות השיווק רק הולכת ומחריפה. שופרסל דיל ומגה בול, שתי רשתות ה"אול סייל" (הרשתות המוזלות), ממשיכות להתנגש זו בזו גם באמצעות המדיה. לפי נתוני נילסן לחודש מרץ, מכירות מגה בול עלו ב־1.1% על חשבון שופרסל דיל והרשתות הפרטיות - כך נודע ל"כלכליסט".

נתח השוק של מגה בול עלה מ־6.8% בפברואר לנתח שוק של 7.9% במרץ - זאת בעוד נתח השוק של שופרסל ירד ב־1.4% לנתח שוק של 14.5% במרץ.

החודשים ינואר ופברואר היו חודשים טובים במיוחד עבור שופרסל דיל, שכן נתח השוק שלה זינק מנתח ממוצע של 14.1% ב־2009 ל־15.7%, בשל המבצעים הרבים שעשתה בחודשים הללו. גם בהשוואה לפסח 2009, שחל באפריל, עלתה שופרסל דיל משמעותית. באפריל 2009 רשמה שופרסל דיל נתח שוק של 13.8%. מנגד, חודש מרץ של מגה בול היה חודש טוב במיוחד לעומת פברואר, אולם לעומת פסח בשנה שעברה מדובר בירידה של 0.6%.

שופרסל דיל משיבה מלחמה

את הקרב על נתח השוק כבר מזמן העבירו הרשתות לקמפיינים שהן מוציאות חדשות לבקרים. מגה בול היתה הראשונה שפעלה ישירות נגד שופרסל דיל, כשיצאה בסדרת פרסומות בכיכובו של אברי גלעד, המראה כי סל הקניות של מגה בול זול יותר מסל קניות זהה של שופרסל דיל.

לאחר קמפיין הפרסום האגרסיבי ששידרה מגה בול החליטו בשופרסל דיל להשיב מלחמה. שופרסל יצאה שלשום בפרסומת זהה לזו של מגה בול, המראה כי סל הקניות של שופרסל דיל זול יותר מזה של מגה בול. בפרסומת טוענת שופרסל כי לפי בדיקה שערכה סל המחירים בשופרסל דיל זול יותר מזה שבמגה בול. אך בעוד בפרסומת של מגה בול נבדקה עגלת קניות אחת בנתניה, בשופרסל דיל נבדקו 100 עגלות במודיעין.

הפרסומות של שופרסל דיל ומגה בול שודרו ברציפות בזו אחרי זו בשעות הפריים טיים, דבר שהפך את התחרות בין הרשתות לצמודה במיוחד.

מגה בול ממשיכה בקמפיין

מרבוע כחול נמסר ל"כלכליסט" כי "עקב הקמפיין המדובר חלו עלייה של 70% בסניף מגה בול בסגולה ועלייה של 35% במגה בול מודיעין".

זוהי אחת הפעמים הספורות בתחום רשתות השיווק שבהן יוצאות שתי פרסומות זהות לחלוטין, המשקפות את העובדה שהמלחמה בין הרשתות נהפכה לאישית.

לפני כחודשיים אמר וורמברנד: "אם יש מה ללמוד משופרסל, זה איך לא עושים דברים" - בהתייחסו למנכ"ל ונשיא שופרסל אפי רוזנהויז ולהתנהלות שופרסל עם הספקים בנושא המעבר לסדרנות עצמית.

תגובתו של רוזנהויז לא איחרה לבוא, ובכנס שיווק שנערך לפני כחודש הוא אמר: "מה שאמר עליי וורמברנד הוא פופוליזם זול. הוא אמר שצריך ללמוד ממני מה לא לעשות, ואז הוא עושה את אותו הדבר".

ממגה בול נמסר בתגובה: "מגה בול בחרה להמשיך בקמפיין 'מבחן העגלות' כדי להציג לאזרחי ישראל שוב ושוב הוכחה לכך שהיא זולה יותר משופרסל דיל".

תגיות