אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ג'רמן ווינגס: "נוכל להרוויח כסף בקו לתל אביב, אבל נצטרך קו יומי" צילום: בלומברג

מנכ"ל ג'רמן ווינגס: "נוכל להרוויח כסף בקו לתל אביב, אבל נצטרך קו יומי"

עוד אמר תומאס ווינקלמאן במסיבת עיתונאים בתל אביב: "אני מקווה שיהיה הסכם שמים פתוחים בין ישראל ואירופה". ג'רמן ווינגס החלה להפעיל שתי טיסות שבועיות בין קלן לתל אביב בסוף מרץ

05.05.2010, 13:32 | יסמין גיל

"אושר לנו להפעיל שתי טיסות שבועיות בין קלן לתל אביב, אך המטרה שלנו היא טיסה יומית בקו", כך אמר הבוקר (ד') מנכ"ל חברת התעופה הגרמנית ג'רמן ווינגס (German Wings), תומאס ווינקלמאן, במסיבת עיתונאים בתל אביב. "ישראל היא המדינה היחידה באירופה, ואנו מחשיבים אותה כאירופה, שבה עדיין יש הסכמי תעופה בילטרליים. אני מקווה שיהיה הסכם שמים פתוחים, כי רוב חברות התעופה הן פרטיות, ואם הן לא ירוויחו כסף בשל חוסר כדאיות, הן יפסיקו לפעול. אנו משוכנעים שנוכל להרוויח כסף בקו לתל אביב, אבל נצטרך קו יומי".

חברת הטיסות המוזלות (לואו קוסט) ג'רמן ווינגס, שנמצאת בבעלות לופטהנזה, החלה לטוס לישראל בסוף מרץ, כאמור עם שתי טיסות שבועיות מקלן, בימים שלישי ושבת, במטוסים מדגם איירבוס A-319. החברה פועלת משש ערים בגרמניה: קלן, שטוטגרט, ברלין, המבורג, דורטמונד והנובר, ליותר מ-75 יעדים באירופה. תל אביב היא התחנה הראשונה שלה מחוץ לאירופה, והיעד הבא מחוץ ליבשת הוא מרקש.

מטוס ג מטוס ג'רמן ווינגס מטוס ג

המנכ"ל ווינקלמאן ציין כי הפעלת טיסות יומיות לארץ, מקלן ואולי גם מברלין, תאפשר לחברה לפנות גם לקהל העסקי: "טיסה יומית נותנת יתרון של הגדלת נפח הלקוחות, כי יש גם את הנוסעים העסקיים. זה מרחיב את העסקים ואת ההיכרות עם המותג".

"נפגשתי אתמול עם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב", הוסיף, "והוא תמך בטיסות שלנו, מכוון שהוא יודע שהתיירות הנכנסת חשובה מאוד לישראל. יש למדינה פוטנציאל ענק מבחינה תיירותית".

לגבי הקשר לחברת-האם, לופטהנזה, אמר כי זה מקל על ג'רמן ווינגס בתחומים כמו רכישת מטוסים וחוזי דלק וגם מבחינת הכשרת הצוות: לדבריו, בשתי החברות מדובר באותם טייסים: "זה מצביע על איכות וזה חשוב ללקוחות".

מנכ"ל לופטהנזה בישראל, עפר קיש, הוסיף כי בשלב זה לא צפוי שיתוף פעולה בין שתי החברות בקו לישראל: "כשג'רמן ווינגס תטוס יומי לישראלי, נתחיל לחשוב על שיתופי פעולה. דיברנו על כך אתמול, אבל בשלב זה אני לא רואה סיבה".

ווינקלמאן ציין כי מבחינת המחיר, החברה מציעה טווח מחירים של 399-99 יורו לכיוון, לצד שירותים בתשלום, למשל 8 יורו

עבור העלאת מזוודה במשקל של עד 20 ק"ג. שירות משולב של החברה מציע שמירת מושב, העלאת מזוודה, אוכל ושתייה במחיר של 12.99 יורו לכיוון. הזמנות ניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט של החברה בלבד, כפי שמקובל בחברות מוזלות.

"במשך שנה הלכתם לסוכן נסיעות והוא השווה מחירים. היום בגוגל תמצאו את המחיר הטוב ביותר. גילינו שבארה"ב ובאירופה גם סוכני נסיעות מזמינים ישירות מהאתר שלנו, כי הלקוחות מבקשים זאת מהם, ואז הסוכנים גובים עמלת שירות משלהם".

כשנשאל על מידת המחויבות של החברה להפעיל את הקו לאורך זמן, ענה: "חברת תעופה לא יכולה לעזוב אחרי חמש דקות בגלל שלא הרוויחה מספיק כסף. מצד שני, היא לא יכולה לטוס במשך שנים בקו מסוים בלי לעשות כסף, וזו הטעות הגדולה ביותר שחברות המסורתיות ( legacy) עשו".

תגיות