אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": עופר גלבוע מצטרף לירום אורן ברכישת ק.א.ל צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט": עופר גלבוע מצטרף לירום אורן ברכישת ק.א.ל

מנכ"ל בגיר הפורש אחרי עשור והמנהל לשעבר של קרן פימי ינסו לחדש את צי המטוסים של חברת המטענים הממונפת

06.05.2010, 09:19 | גולן חזני

חודש אחרי שהודיע על פרישתו מניהול בגיר נחשפת דרכו העסקית החדשה של עופר גלבוע. ל"כלכליסט" נודע כי גלבוע, שניהל את בגיר בעשור האחרון, מצטרף לירום אורן ברכישת ק.א.ל קווי אוויר למטען.

אורן, שפרש באחרונה מתפקידו כמנכ"ל דלק נדל"ן (תפקיד שמילא למשך חודש בלבד, וממנו פרש, לפי הערכות, בין היתר בגלל נושאים הנחקרים על ידי רשות ניירות ערך), שימש ב־12 השנים האחרונות שותף־מנהל בכיר בקרן ההשקעות הפרטית פימי שבניהולו של ישי דוידי.

הקשר בין אורן לגלבוע החל לפני כשלוש שנים, עת נכנסה פימי להשקעה בבגיר שנשלטה אז בידי צביקה בארינבוים.

בפברואר האחרון רכש אורן את ק.א.ל, חברת שילוח המטענים האווירית שבבעלות תנועת המושבים והתנועות הקיבוציות, תמורת 5 מיליון דולר.

ל"כלכליסט" נודע כי לשני השותפים החדשים תוכנית השקעה מסודרת לשנים הקרובות ובמרכזה חידוש צי המטוסים של ק.א.ל - המונה כיום שני מטוסים בלבד. המטוסים נרכשו בשנות התשעים, והרכישה הממונפת הכבידה מאז על החברה. עם זאת, בשנים האחרונות עברה ק.א.ל לרווחיות: ב־2007 עמדו רווחיה על 5.4 מיליון דולר, ולפי הערכות גם בשנה שלאחריה היא רשמה רווח דומה. ככל הנראה, ב־2009 היא לא רשמה רווח עקב המשבר הפיננסי העולמי.

חובותיה של ק.א.ל מסתכמים בכ־5.6 מיליון דולר, לעומת כ־70 מיליון דולר ב־2004. אולם השקעות החברה פוגעות ברווחיותה, ומרכיב הפחת עומד על כ־8 מיליון דולר בשנה.

תגיות