אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - יו"ר ועד הטייסים באל על: "הנהלת החברה שיקרה בבית הדין לעבודה" צילום: סיוון פרג'

בלעדי ל"כלכליסט" - יו"ר ועד הטייסים באל על: "הנהלת החברה שיקרה בבית הדין לעבודה"

הקברניט איתי רגב טוען כי נציגי ההנהלה הטעו את בית הדין בדיונים על בקשת הטייסים להתפצל מוועד העובדים. רגב: "קיים משבר בין הטייסים להנהלה שלא ניתן יהיה לשקם"

06.05.2010, 13:58 | יסמין גיל
יו"ר ועד הטייסים באל על, קברניט איתי רגב, טוען במכתב שהעביר בימים האחרונים לטייסים ואשר הגיע לידי "כלכליסט", כי הנהלת החברה שיקרה לבית הדין לעבודה. זאת, בהתייחס לדיונים שנערכו בבית הדין בבקשת הטייסים להתפצל מוועד עובדי החברה, המיוצג על ידי ההסתדרות הכללית, ולעבור להסתדרות הלאומית. בתחילת השבוע דחה בית הדין את בקשת הטייסים, אולם אלה שוקלים פנייה לבג"ץ. רגב כתב במכתבו על פסק הדין כי הוא מקומם, "אך יותר מכך מקוממת התנהגות מנהלינו".

"תביעתנו נדחתה מטעמים שונים", כותב רגב במכתבו, "אנחנו לומדים את פסק הדין ביחד עם היועצים המשפטיים, ובקרוב נחליט אם נכון לפנות לבג"ץ בהליך נוסף. בשלב זה אנחנו עומדים על זכות המגזר לייצוג על ידי ועד אצ"א (אנשי צוות אוויר), אשר נבחר כדין במסגרת תקנון איגוד הטייסים".

"נציגי אל על שיקרו בלא כל מעצור לבית הדין", ממשיך רגב במכתבו, "הם התכחשו למעמדנו המיוחד, לעצמאותנו הברורה על פני שנים, לייחודנו מול מגזרים אחרים. ההנהלה התכחשה ליחסים המיוחדים איתנו. ככל הנראה, לו נציגי החברה היו טוענים אמת, כל טענות הנציגות וההסתדרות היו נופלות משפטית. אותם חברי הנהלה, לפי דעתנו, נסמכו על ניסיונו הקצר של המנכ"ל החדש ופגעו בו בהסבירם לו שההתנגדות החברה לדרישתנו, משמעה שמירה על סטאטוס קוו שקיים שנים. הם הטעו אותו".

"אם עמדת ההנהלה תתקבל בסופו של דבר", הוא ממשיך, "מנכ"ל החברה ימצא עצמו מול נציגות עריצה אחת, כפי שלא היתה קיימת מעולם באל על. ללא כוח האיזון, הגמישות ושיקול הדעת של מגזר אצ"א - המשולב בנציגות אך עצמאי - המפסידה העיקרית מכך תהיה אל על".

עוד טען במכתב כי ההנהלה מקיימת מגעים עם נציגי העובדים לגבי צעדי התייעלות, אך בעוד נציגות העובדים "סירבה לכל התייעלות", ועד אצ"א "הסכים להמשיך בדיונים ולתרום לצורך מתן רוח גבית להנהלה". על כך הוא כותב: "ההנהלה, אותה הנהלה ששיקרה לבית הדין, פונה לוועד אצ"א ומבקשת ממנו, מכוח ייחודו ועצמאותו המוכחשים על ידה, לפעול באופן אחר מנציגות העובדים".

על פי הודעת ההסתדרות מתחילת השבוע, לפני כחודשיים החליטו כ-500 הטייסים באל על, המהווים פחות מ-10% מכלל העובדים בחברה, להירשם כחברים בהסתדרות הלאומית והקימו לשם כך תאגיד נפרד. ההסתדרות הכללית התנגדה לפיצול, בטענה כי הטייסים אינם מהווים יותר משליש מעובדי החברה וכי הפיצול עשוי לפגוע ביחסי העבודה בחברה וכוח המיקוח של כלל העובדים אל מול ההנהלה.

חברת אל על פנתה לבית הדין הארצי בבקשה לפסוק מיהו הגוף המייצג את כלל העובדים בחברה, וזה כאמור קבע כי אין לפצל את יחידות הייצוג בחברה וכי יש לפעול בהתאם להסכם הקיבוצי שבתוקף עד שנת 2012.

במכתב שהעביר יו"ר ועד עובדי אל על, יוסי לוי, בהמשך להחלטת בית הדין, נכתב: "שלב ההתגוששות המשפטית אליו נקלעתם בנושא 'תוכנית ההפרדה' שהגה הקברניט איתי רגב, הסתיים בדחיית העתירה. לנציגות העובדים לא היה ברור מדוע אצה הדרך לרגב להוביל אתכם לעימות ישיר עם ההסתדרות הכללית. אני מניח כי 'מנהיג הדור' יקום וישאג את שאגת הקרב – אחרי לבג"ץ".

קברניט איתי רגב, מסר בתגובה: "התנהגות ההנהלה חמורה מאוד. הנהלת אל על סילפה והסתירה עובדות והסכימה לעובדות שקריות שהעלו האחרים. בעיני הטייסים, קיים משבר מול ההנהלה שלא ניתן יהיה לשקם. אל על בגדה בטייסים".

מאל על נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת להתייחס ליחסים עם אנשיה בתקשורת".

תגיות