אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השר כץ אישר תקציב התכנון של נמה"ת העתידי בתמנע צילום: חיים צח

השר כץ אישר תקציב התכנון של נמה"ת העתידי בתמנע

עלות תכנון נמל התעופה העתידי נאמדת ב-56 מיליון שקל והיא טעונה אישור האוצר; עלות הקמתו הכוללת מסתכמת בכ-1.7 מיליארד שקל

06.05.2010, 14:15 | יסמין גיל

תאריך יעד עדיין אין, אולם על פי הודעת משרד התחבורה: שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, אישר היום (ה') את תקציב התכנון של נמל התעופה העתידי בתמנע, שאמור להחליף את נמל התעופה באילת. אישור זה טעון את אישור משרד האוצר.

על פי ההודעה, עלות תכנון נמל התעופה העתידי, שנמצא כ-18 ק"מ צפונית לאילת, נאמדת ב-56 מיליון שקל והתכנון צפוי להימשך כשנתיים. העלות הכוללת של הקמת הנמל מסתכמת בכ-1.7 מיליארד שקל. המכרז לתכנון צפוי להתפרסם על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת), לאחר שהתקציב לכך יאושר על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ.

השר כץ אמר את הדברים במהלך סיור שהוא עורך היום באילת, בלוויית נציגי משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א), רש"ת ועיריית אילת, ובין היתר ביקר באתר המתוכנן של הנמל בתמנע. על פי ההודעה, אנשי רש"ת הציגו בפני השר את תוכניות הבנייה של הנמל, וביקשו ממנו לפעול לזירוז ההקמה ומניעת חסמים ביורוקרטים שעשויים לעכב את הפרויקט - זאת, למרות שעדיין לא נקבע באיזו שיטה תתבצע הבנייה.

בעבר פורסם כי משרד האוצר החל לקדם את הקמת נמל התעופה החדש בתמנע, כנמל פרטי בשיטת BOT - בנה הפעל העבר. לפני חג הפסח הרגיע שר התחבורה את עובדי רש"ת באירוע הרמת הכוסית לחג, ואמר להם אז שטרם התקבלה החלטה לגבי שיטת המימון של הנמל, אך הם אלו שיפעילו אותו, אולם לא מן הנמנע שגוף פרטי הוא זו שיבנה את הנמל.

נמל התעופה העתידי יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של 3,600 מטר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו ליעדים באירופה, לצד פעילותו כנמל פנים-ארצי. הוא יכלול טרמינל נוסעים וחנויות פטורות ממכס.

תגיות