אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על מציגה: 737 תירוצים לא לטוס לאילת צילום: סיון פרג'

אל על מציגה: 737 תירוצים לא לטוס לאילת

הודעתה של אל על כי העיכוב בהשקת הקו לאילת נובע ממחסור במטוסי בואינג 737 מתקבלת בענף בספקנות ובלגלוג. אל על: נטוס לאילת בקיץ

10.05.2010, 11:00 | יסמין גיל

מה מעכב את כניסת אל עללקו לאילת - המתנה לבג"ץ? בעיות בקבלת אישורי המראות ונחיתות (סלוטים)? מחסור במטוסי 737? אי־הסכמה בין הטייסים להנהלה על חוזה העבודה בקו? באל על נתנו עד כה סיבות רבות, אבל גורמים בענף טוענים שהחברה פשוט מנסה לרדת מהעץ הגבוה שעליו טיפס המנכ"ל הקודם חיים רומנו. לדברי הגורמים, עם הפסדים של 117 מיליון דולר ב־2008-2009, המנכ"ל אליעזר שקדי, שנמצא ארבעה חודשים בתפקיד, מעדיף לייצב את הספינה - לא לאתגר אותה.

לדברי גורם מהתחום, הנהלת אל על עדכנה בימים האחרונים את משרד התחבורה כי תהיה מוכנה להפעיל את הקו לאילת רק באוקטובר 2010, בשל מחסור במטוסים מסוג בואינג 737. אלא שהודעה זאת מצטרפת להודעות קודמות, המוכיחות כי תכנונים לחוד ומציאות לחוד: בספטמבר 2009 הודיע המנכ"ל לשעבר חיים רומנו כי "האתגר הוא להגביר את התיירות באילת כבר החורף", כשכוונתו לחורף 2009–2010, ובפברואר השנה הודיעה החברה: "אל על תיערך להפעלת הטיסות באביב הקרוב".

לדברי גורם בענף, שכמו שאר המרואיינים העדיף להישאר בעילום שם, "737 הוא המטוס הכי זמין בעולם. כל מי שמבין בתעופה יודע שלמצוא 737 זה הדבר הכי קל בעולם. היו להם חודשים לחפש מטוס כזה. בתחילה הם אמרו שהטרמינל באילת לא מתאים, ואחר כך בוטל הכנס באילת עקב אי־היענות של סוכני נסיעות מחו"ל. יש כרונולוגיה שאומרת: 'איך יוצאים מזה בתירוצים'".

"או שרוצים לטוס, או שלא", אומר גורם אחר, "לאל על יש 37 מטוסים, וכשרוצים לטוס - מחסור במטוסים זה לא הנימוק. איך החברה מתקשה להשיג את המטוס הנפוץ ביותר בעולם?". לדברי גורם אחר, "שקדי יודע שלאל על אין מה לחפש באילת. זה רעיון של רומנו כדי להחזיר לארקיע על הכניסה שלה לפריז. אל על תפסיד שם מיליונים".

"באל על התחילו להבין שמחיר החדירה לאילת יהיה יקר בקיץ, בייחוד כשהאלטרנטיבה היא להפעיל את המטוסים שלה בקווים לחו"ל", מצטרף לדעה הרווחת בענף גורם נוסף. "ההנהלה הקודמת טיפסה על עץ גבוה מאוד. לדעתי, הם יפעילו את הטיסות לקראת החורף, וגם אז יגידו שזה לא משתלם".

לדברי גורם אחר, "אם אל על הצהירה שהיא פותחת את הקו לאילת לתיירים, הרי שתיירים לא מחכים לרגע האחרון והם כבר הזמינו טיסות לקיץ. עם זאת, כדי שקו ירוויח, צריך שיווק ופרסום חצי שנה מראש לפחות. לגבי הקושי במציאת מטוסים, ייתכן שאין מטוסים במחירים שהחברה מעוניינת לשלם".

ההסבר הקודם שנתנה אל על לעיכוב בהשקת הקו היה היעדר החלטה בבג"ץ על העתירות בנושא. "גם אם העתירות נגד הפעלת הקו יידחו", אומר עו"ד נרי ירקוני, בא כוחה של ארקיע, "לא ברור מתי ומדוע תטוס אל על לאילת, שכן לפי הצהרתה בבג"ץ, הטיסות לאילת כרוכות בהפסד".

מאל על נמסר בתגובה: "החברה עושה את כל ההכנות המתבקשות כדי לטוס לאילת בקיץ".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות